۱۴ دی ۱۳۹۹ | 18:41
کد خبر : 35631

در دوره ۶ماهه رخ داد

افزایش سودآوری بیمه ملت

شرکت بیمه ملت در صورت های مالی میان دوره ای ۶ماهه از رشد ۵۵۶درصدی سود هرسهم نسبت به دوره مشابه سال مالی گذشته خبر داد.

به گزارش برداشت روز، شرکت بیمه ملت اطلاعات و صورت های مالی میان دوره ای ۶ ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ۹۹ را منتشر کرد. در این گزارش اعلام کرده که سود هر سهم با افزایش ۵۵۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال مالی گذشته به مبلغ یک هزار و ۳۲۶ ریال رسید.

این شرکت ۲ هزار و ۸۵۰ میلیارد ریالی، سود عملیاتی دوره مالی مذکور را ۲ هزار و ۷۱۷ میلیارد  ریال، سود خالص را ۲ هزار و ۷۷۹ میلیارد ریال و سود انباشته پایان دوره را سه هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال منتشر کرد.

«ملت» براساس توضیحات درآمد (هزینه) های غیر بیمه‌ای و وضعیت ارزی اعلام کرده است که با توجه به اینکه رقم عمده درآمدها و هزینه های غیر بیمه ای مربوط به درآمد تسعیر ارز است و درآمد تسعیر ارز نیز به دلیل تغییرات نرخ ارز قابل پیش بینی نیست. بنابراین این رقم در پیش بینی سال ۱۳۹۹ مشابه برآورد سال های گذشته، صفر در نظر گرفته شده است.

همچنین حسابرس و بازرس قانونی اسن شرکت در گزارش خود اعلام کرده است که مطالبات از بیمه‌گذاران شرکت شامل مبلغ ۴ هزار و ۲۲۲ میلیارد ریال اقلام راکد و سنواتی بوده، که شواهد و مستندات کافی مبنی بر چگونگی و زمان‌بندی وصول آن‌ها ارایه نشده است. اگرچه احتساب ذخیره مطالبات مشکوک‌الوصول حداقل برای بخشی از مطالبات مزبور ضروری است، لیکن تعیین میزان دقیق آن در شرایط حاضر برای این مؤسسه امکان‌پذیر نشده است./  بازار سرمایه

لباسکار صنعتی کسا