۱۳ دی ۱۳۹۹ | 19:03
کد خبر : 35464

واحد بخار پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی آماده تولید شد

مجری طرح توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی از تکمیل عملیات ساخت و پیش‌راه‌اندازی واحد بخار پالایشگاه این طرح خبر داد.

به گزارش برداشت روز، محمدمهدی توسلی‌پور با بیان اینکه این واحد شامل ۶ بویلر تولید بخار است، گفت: کار تکمیل این واحد یوتیلیتی توسط شرکت مپنا انجام شده و شرکت مپنا بویلر وظیفه ساخت بویلرهای این واحد را برعهده داشته است.

توسلی‌پور با اشاره به ظرفیت تولید ۱۶۰ تن بر ساعت بخار توسط هریک از بویلرهای واحد بخار پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی، گفت: این واحد با توجه به تکمیل فعالیت‌های اجرایی و عملیات پیش‌راه‌اندازی، تحویل گروه راه‌انداز شد و در زمان بهره‌برداری، بخار مورد نیاز پالایشگاه را تامین خواهد کرد.

وی ابراز امیدواری کرد با تکمیل واحد‌های فرایندی پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی، این واحد وارد مدار تولید شده و از بخار آن برای واحد‌های تولیدی و همچنین روشن کردن مشعل پالایشگاه استفاده شود.

توسلی‌پور افزود: عملیات ساخت پالایشگاه فاز ۱۴ در سایت دو پارس جنوبی با پیشرفت ۸۴.۶ درصد هم‌اکنون درحال اجرا است و در گام نخست، واحدهای جانبی این طرح تا پایان امسال وارد مدار تولید خواهد شد.

وی همچنین به راه‌اندازی واحد آب آتش‌نشانی پالایشگاه فاز ۱۴ اشاره کرد و گفت: با توجه به بهره‌برداری از دو مخزن ذخیره‌سازی میعانات گازی و ضرورت اجرایی شدن الزام‌های ایمنی، این واحد در مدار تولید قرار گرفت.

روابط‌عمومی شرکت نفت و گاز پارس

لباسکار صنعتی کسا