۱۰ دی ۱۳۹۹ | 19:08
کد خبر : 35266

رشد ۸۴٫۵درصدی جذب منابع در ۹ ماه

آمارهای جدید کانون بانکها نشان می دهد که در طی 9 ماهه گذشته از سال 99 بانک کارآفرین در مقایسه با سال گذشته 84.5درصد در جذب منابع رشد داشته است.

به گزارش برداشت روز به نقل از روابط عمومی بانک کارآفرین ، طبق آمار منتشر شده از کانون بانکها نشان می دهد که بانک کارآفرین در انتهای آبان ماه سال ۹۹ در حدود ۳۰۰ هزار میلیارد ریال منابع جذب کرده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۸۴٫۵ درصدی داشته است . این آمار حتی تاکید می کند که این رشد تجهیز منابع در آبان ماه نسبت به مهر ماه سال جاری ۲ درصد رشد داشته است.

 

رشد تجهیز منابع و مقایسه آن با سایر بانکها از آن جهت اهمیت دارد که این مساله افق بلندمدت سهم بانک در شبکه بانکی را تعیین می کند. در صورتی که بانک در آینده دارای سهم بیشتری در مظام بانکی است که رشد تجهیز منابعش نسبت به سایر بانکها بیشتر باشد. داشتن سهم بیشتری از نظام بانکی بدین معناست که امکان پرداخت تسهیلات بیشتر و ورود به پروژه های اقتصادی بزرگتر را در اینده فراهم می کند. همچنین بیشتر بودن رشد تجهیز منابع نسبت به سایر بانکها به معنای استقبال بیشتر مردم از بانک و سپرده گذاری های بیشتر در آن است .

 

بدیهی است که راهکار افزایش سهم بانک در نظام بانکی ایجاد ساز و کارهای مختلفی است که بتواند مردم را ترغیب کند تا پول خرد را از بانک دیگر به بانک مقصد بیاورند، این امر در نظام بانکی بدین معناست که مقداری از ذخائر بانک مبدا به بانک مقصد انتقال پیدا می کند و در نتیجه قدرت تسهیلات دهی بانک مقصد را به صورت اهرمی افزایش می دهد .از همین رو رشدتجهیز منابع و بیشتر بودن این رشد نسبت به سایر بانکها اهمیت زیادی دارد.

 

لباسکار صنعتی کسا