۰۸ دی ۱۳۹۹ | 19:41
کد خبر : 34951

بانک توسعه تعاون در حمایت از تعاونی‌های دانش‌بنیان نقش مهمی بر عهده دارد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر نقش مهم بانک توسعه تعاون در حمایت از تعاونی‌های دانش‌بنیان تأکید ورزید.

به گزارش برداشت روز، به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آیین افتتاح مرکز نوآوری و توسعه تعاون ایران و اندیشکده تعاون که با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و روسای کمیسیون‌های اقتصادی و اجتماعی مجلس برگزار شد اظهار داشت: راه‌اندازی رسمی این دو مرکز نقطه عطفی در تاریخچه بخش تعاون به شمار می‌آید.

 

وی افزود: حضور روسای دو کمیسیون مهم مجلس شورای اسلامی در فصل بررسی و تصویب بودجه سالیانه در مجلس، نشانگر اهمیت این رویداد است.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خطاب به روسای کمیسیون‌های اقتصادی و اجتماعی مجلس حاضر در جلسه گفت: افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون در مناسب‌سازی شرایط فعالیت اقتصادی تعاون گران بسیار کارساز و گره‌گشا است.

 

شریعتمداری در ادامه به نقش مهم تعاون در مردمی سازی اقتصاد و کاهش تصدی‌گری دولت اشاره نمود و افزود: تعاونی‌های دانش‌بنیان در صورت شکوفایی و رونق، باعث ایجاد ارزش‌افزوده ماندگار در اقتصاد هستند و در مرکز نوآوری و توسعه تعاون ایران، شرایط مناسبی برای حمایت از این تعاونی‌ها فراهم گردیده است.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: بانک توسعه تعاون به‌عنوان یکی از مهم‌ترین نهادهای حمایتی بخش در این مرکز حضور یافته است و انواع خدمات مالی و بانکی تخصصی به تعاونی‌های دانش‌بنیان قابل ارائه است.

 

شریعتمداری با اشاره به این‌که دولت با حداکثر توان و انگیزه به خدمت‌رسانی ادامه می‌دهد افزود: فرهنگ ایرانی به اقتصاد تعاونی بسیار نزدیک است و فرهنگ‌سازی و مکانیزم‌های تشویقی این بخش در شکوفایی اقتصاد تأثیرگذار است.

 

محمدجعفر کبیری معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: شرایط جهت حمایت از مکانیزم صندوق‌های خطرپذیر از طریق شرکت حامیان توسعه اعتماد فراهم گردیده است و همچنین اندیشکده تعاون نیز شرایط مناسبی جهت هم‌اندیشی با ارکان حاکمیت ازجمله مجلس شورای اسلامی را در راستای اجرای صحیح قانون جامع تعاون مهیا نموده است.

 

وی افزود: توسعه شفافیت و دولت الکترونیک از مهم‌ترین رویکردهای معاونت تعاون بوده است و بر این اساس، سامانه جامع و هوشمند بخش تعاون، برگزاری مجمع تعاونی را به‌صورت آنلاین و جلب اعتماد عموم به تعاون از مهم‌ترین دستاوردها بوده است.

 

گفتنی است در این جلسه ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی و عیسی زاده رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، مهدیان مدیرعامل بانک توسعه تعاون، فتاحی رئیس هیئت‌مدیره و نجفی و عصارزاده اعضای هیئت‌مدیره بانک توسعه تعاون، علی وحدت رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی و طیبی رئیس جهاد دانشگاهی نیز حضور داشتند.

لباسکار صنعتی کسا