۰۱ دی ۱۳۹۹ | 19:58
کد خبر : 33883

نهضت داخلی سازی مجتمع مس سونگون؛

طراحی، بومی و داخلی سازی ولو دیسکی گردان ۱۸ اینچ LRD450 با عملگر هیدرولیکی

مجتمع مس سونگون با ایجاد کانال ها و بسترهای ارتباطی با مراکز علمی، تولیدی، قطعه سازان و ... با بهره گیری از تخصصی، تجارب و توانمندی متخصصان داخلی گام های اساسی در نهضت داخلی سازی قطعات و دانش مورد نیاز صنعت مس در سال های اخیر برداشته است که طراحی و ساخت ولو ۱۶ اینچ دیسکی و توپی، ولو دیسکی گردان ۱۸ اینچ LRD450با عملگر هیدرولیکی و ... نمونه هایی از آن است.

به گزارش برداشت روز، این شیر به وزن حدود ۳/۵ تن که ساخت شرکت Flowrox کشور فنلاند بوده و قبلا خرید خارجی می شده در پمپ خانه خط باطله (TPS) در ارتفاع ۲۰۶۳ متری سطح دریا کاربرد دارد و به همت مشترک مهندسین مس سونگون در دفتر فنی امور مهندسی«معاونت منطقه آذربایجان شرکت خدمات بازرگانی معادن و فلزات آهنی»طراحی و در شرکت تکنو تراش تبریز ساخت شده و انشالله این محصول بومی سازی شده در مجتمع مس سونگون به بهره برداری می رسد.

‌تجهیز فوق متشکل از ۲ بخش اصلی ولو دیسکی ۱۸اینچ و عملگر هیدرولیکی می باشد که عمده متریال مورد استفاده در بدنه از فولاد کربنی st52 بوده و در عملگر هیدرولیکی از متریال مناسب و استاندارد برای اجزاء مربوطه استفاده شده است.

‌عمق ساخت داخل این قطعه به ۱۰۰ درصد رسیده و با داخلی سازی آن حدود ۶۵ هزار یورو کاهش ارزبری داشته است.

‌شایان ذکر است ولو۱۶ اینچ دیسکی و توپی قبلا توسط بازرگانی،طراحی و ساخت شده و همچنین شیر توپی ۱۸ اینچی که پیچیده تر از شیر های فوق است در دست ساخت می باشد که بزودی آنهم به مرحله بهره برداری میرسد.

روابط عمومی مس سونگون

لباسکار صنعتی کسا