۲۶ آذر ۱۳۹۹ | 18:21
کد خبر : 33358

پیام تبریک مدیرعامل شرکت پتروشیمی کارون به مناسبت هفته پژوهش

علیرضا صدیقی‌زاده: هفته پژوهش و فناوری؛ هفته تجلیل از پژوهشگرانی است که برای رساندن ایران عزیزمان به قله‌های علم و دانش از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند

به گزارش برداشت روز، به نقل از روابط عمومی شرکت پتروشیمی کارون؛ علیرضا صدیقی‌زاده، مدیرعامل شرکت پتروشیمی کارون با انتشار پیامی هفته «پژوهش و فناوری» را به واحد تحقیق و توسعه و تمامی کارکنان این شرکت تبریک گفت. در متن پیام صدیقی‌زاده که به مناسبت ۲۵ آذر، روز پژوهش منتشر شده آمده است:

«صنعت پتروشیمی سهمی بالا از تجارت در حوزه تولید به خود اختصاص داده اما باید به این مهم اذعان داشت که در رقابت سخت و نفس‌گیری که بین تولیدکنندگان این حوزه وجود دارد آنچه کمک می‌کند تا شرکتی دستی بالاتر داشته باشد وجود واحد تحقیق و توسعه است. این واحد در شرکت پتروشیمی کارون از سال ۱۳۹۴ با رسالت مساله‌یابی، ایده‌پردازی و تعریف پروژه در حوزه‌های مهمی چون کاهش بهای تمام‌شده، مهندسی محصول و تکمیل زنجیرۀ ارزش، مارکتینگ و مهندسی فروش و … کار خود را آغاز کرد.‌

«نوآوری در سبد محصولات» به عنوان یکی از راهبردهای کلان شرکت پتروشیمی کارون و «نوآوری و خلاقیت» در بین ارزش‌های سازمانی این شرکت اشاره به اهمیت نقش کلیدی تحقیق و توسعه در دستیابی به افق چشم‌انداز سال ۱۴۰۰ به‌عنوان مهم‌ترین تولیدکننده ایزوسیانات و زنجیره ارزش پلی‌یورتان‌ها در ایران، منطقه خاورمیانه و غرب آسیا دارد.

همچنین، لازم به تاکید است که واحد تحقیق و توسعه در ایران با توجه به شرایط سخت تحریم و ضرورت افزایش تاب‌آوری در عرصـۀ رقابت منطقه‌ای و بازارهای بین‌المللی در شرایط موجود، در حقیقت کمک به کاهش ریسک‌های تولید و همچنـین، قطع نیاز به واردات تجهیزات خاص و مواد اولیۀ مورد نیاز از منابع خارجی و در نهایت عاملی تعیین کننده در مقولۀ خلق مدیریت دانش است.

شرکت پتروشیمی کارون مفتخر است اعلام کند پژوهشگرانی در کنار خود دارد که برای اعتلای ایران اسلامی و صنعت پتروشیمی از هیچ قدمی فروگذار نیستند و در آینده نیز به حول و قوه الهی و با تلاش مستمر و خستگی‌ناپذیر خویش برای رسیدن به قله‌های علم و دانش تلاش می‌کنند.

اعتقاد دارم آنچه پرنیان هفت‌رنگ ایده‌پردازی، مسئله‌یابی و نوآوری را در قالب پروژه‌های پژوهشی و تحقیقات کاربردی و ثمربخش‌ با آراستگی و شکوه از کارگاه اندیشه شما محققین و پژوهش‌گران ارجمند بیرون می‌آورد، چیزی جز باور «ما می‌توانیم» در کالبد اراده جمعی سازمان و علاقه به امر تحقیق نیست. چرا که بقول خواجه اهل راز، «به اتفاق جهان می توان گرفت».

با سپاس و امتنان بیکران از شما بزرگان، امید است در پرتو الطاف لایزال یزدان پاک، همراهی همیشگی مدیران و رؤسای عالیقدر امور و هم‌افزایی مثال‌زدنی کارکنان در تمامی بخش‌ها، در جهت تحقق اهداف و افق چشم انداز شرکت به عنوان برند معتبر منطقه‌ای و جهانی در صنعت پلی یورتان بیش از پیش موفق باشیم.

در پایان با درود به همه پویندگان علم و دانش و پژوهشگران سربلند واحد تحقیق و توسعه شرکت پتروشیمی کارون سلامتی، سعادت و پیروزی هر چه بیش‌تر برای آنها و خانواده‌های محترمشان را در تمامی مراحل زندگی از خداوند متعال خواستارم.»

علیرضا صدیقی‌زاده

مدیرعامل و عضو هیئت مدیره

لباسکار صنعتی کسا