۲۴ آذر ۱۳۹۹ | 19:39
کد خبر : 33146

بهبود شاخص های عملیاتی و عملکرد بانک دی عامل استقبال و ترغیب فعالان بازار سرمایه و سهامداران

‎ در سال جاری قیمت سهام بانک دی نسبت به شاخص صنعت بانکداری رشد بسیار بیشتری داشته و بازدهی چندبرابری نسبت به سایر همگروهی های خود نصیب سهامداران و‌ سرمایه گذارانی که با دید بلند مدت در این سهم سرمایه گذاری کردند نموده است که این مهم نتیجه ی نگاه دقیق فعالین بازار به موفقیت های بانک در حوزه های مختلف بانکی،قرار گرفتن در مسیر سودآوری و البته برنامه های توسعه ای آتی است.

به گزارش برداشت روز، به نقل از روابط عمومی بانک دی، ‎عسکری، سخنگوی امور سهام بانک دی با اشاره به شایعات مطرح شده در فضای مجازی در خصوص سهام بانک دی گفت: سهامداران محترم بانک لازم است که بدون توجه به جوسازی های ایجاد شده درباره بانک دی به این نکته توجه داشته باشند که سهام بانک دی از  ابتدای سال تاکنون در گروه بانکی بهترین بازدهی را داشته است و قیمت سهام کاملا تابع فرآیند عرضه و‌ تقاضا در بازار بوده است.

 

‎وی در ادامه تاکید کرد: مرحله اول ورود به بازار سرمایه این است که شخص با نحوه انجام معاملات خرید و فروش در بازار سرمایه، فرآیند معاملات در بورس و فرابورس ایران آشنا باشد و بداند که درخواست های خرید و فروش توسط سیستم معاملات کارگزاری ها دریافت می شود و در صورت تطابق یک در خواست فروش با یک در خواست خرید در یک زمان و در یک مبلغ یکسان، معامله صورت می گیرد. با پایان ساعت معاملات، در شرکت سپرده گذاری مرکزی، کارگزاری های خریدار و فروشنده مشخص می شوند و حساب ها به اصطلاح پایاپای می‌شود و مبالغ خرید اخذ و به حساب کارگزاری های فروشنده سهم واریز می شود. در نهایت کارگزاری ها با استفاده از نرم افزارهای داخلی خود و حساب های بانکی اشخاص، اقدام به واریز وجوه حاصل از فروش سهام به حساب فروشنده سهام می نمایند (وجه های خرید قبلا توسط اشخاص به حساب کارگزاری ها واریز شده است). شرکت هایی که سهامشان در بازار سرمایه مورد معامله قرار میگیرند(ناشران) در فرایند معاملات مداخله نداشته و وجهی را بابت معاملات سهام خود(خرید یا فروش )، دریافت یا پرداخت نمیکنند. معاملات کاملا در بستری که توسط سازمان بورس و اوراق بهادار فراهم شده به وسیله کارگزاری ها و شرکت سپرده گذاری مرکزی، بین خریدار و فروشنده انجام میشود.

 

‎وی همچنین با اشاره به ارزش بازار بانک دی در خصوص شایعاتی پیرامون معاملات سهام بانک در بازار سرمایه گفت: ارزش بازار (Market Cap ) شرکت‌ها معادل ارزش کل سهام منتشر شده آن شرکت است که از ضرب کل تعداد سهام یک شرکت بر قیمت روز هر سهم بدست می‌آید، بر این اساس ارزش بازار (ارزش کل سهام) بانک دی در تاریخ ۲۳/۰۹/۱۳۹۹ حدود ۳۲۶۱۵ میلیارد تومان است لذا فرضیه نادرست سود بانک از معاملات بازار کاملا غیر علمی و کذب است. لذا مجددا به سهامداران توصیه می شود به شایعات بی اساس توجه نکنند و اخبار و اطلاعات را از کانال های رسمی بانک پیگیری نمایند.

♦️ تلاش میکنیم با اتکاء به دانش و تجربه 14 ساله خود در بورس سهام ایران بهترین پورتفو را پیشنهاد و سودآورترین سهام را برای شما تحلیل و تشریح کنیم.

جویندگان سهام طلایی

https://t.me/GoldenStockQuesters

لباسکار صنعتی کسا