۲۴ آذر ۱۳۹۹ | 19:02
کد خبر : 33050

تاثیر عرضه اولیه اپال روی چه شرکت هایی است؟

عرضه اولیه اپال در هفته پایانی آذر ۹۹ خواهد بود. عرضه اولیه شرکت فرآوری معدنی اپال کانی پارس که از نمادهای درج شده در بازار دوم بورس ایران است، احتمالا سه شنبه یا چهارشنبه این هفته خواهد بود.

به گزارش برداشت روز، به نقل از آی وست، عرضه اولیه اپال در هفته پایانی آذر ۹۹ خواهد بود. عرضه اولیه شرکت فرآوری معدنی اپال کانی پارس که از نمادهای درج شده در بازار دوم بورس ایران است، احتمالا سه شنبه یا چهارشنبه این هفته خواهد بود.
گروه استخراج کانه های فلزی بورس ایران یکی از گروه های ممتاز بازار سرمایه با مجموعه ای از سهام بنیادی مثل ومعادن، کگل، کاما و کروی است. شرکت فرآوری معدنی اپال کانی پارس که آخرین عرضه اولیه بورس ایران در پاییز سال ۹۹ است، پس از عرضه اولیه چخزر، وکبهمن و بوعلی، احتمالا چهارمین عرضه اولیه پاییز امسال است.

شرکت اپال پارسیان سنگان که آن را یکی از شرکت های غول حوزه صنعت معدن کشور می دانند. اپال دارای ۲۰ میلیارد قطعه سهم است. گفته شده بین ۱۴ تا ۲۰ درصد کل سهام اپال در عرضه اولیه ارائه می شود. اگر ۱۴ درصد اپال عرضه شود، ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون قطعه سهم در برنامه عرضه اولیه قرار خواهد گرفت که یکی از سنگین ترین عرضه اولیه های سال ۹۹ می باشد.

سهامدار عمده اپال ، شرکت سرمایه گذاری بانک پارسیان است. شرکت سرمایه گذاری بانک پارسیان، متعلق به بانک پارسیان است که با نماد وپارس در بازار دوم بورس است و از شرکت های بزرگ گروه بانک و موسسات اعتباری است. وپارس، حتما از عرضه اولیه اپال، سود شناسایی می کند. بانک پارسیان ، از سهامداران عمده ایران خودرو است.

شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو با نماد خگستر، سهامدار عمده بانک پارسیان است. در واقع خگستر، صاحب ۷.۱۸ درصد کل سهام بانک پارسیان است و واضح است که با عرضه اولیه اپال، این شرکت نیز می تواند سود خوبی شناسایی کند.

سهامدار عمده خگستر نیز شرکت ایران خودرو با نماد خودرو است که ۴۵ درصد سهام را در اختیار دارد. پس ۳ سهم خودرو، خگستر و وپارس از عرضه اولیه اپال، بیش از سایر شرکتهای بورسی، سود می برند. هر ۳ سهم نام برده شده برای سرمایه گذاری بلند مدتی ، گزینه های خوبی برای سهامداری است.

وضعیت EPS‌ و P/E‌ اپال
در حال حاضر، EPS اپال حدود ۵۴۷ ریال و میزان P/E‌اپال نیز ۱.۸۳ است که با P/E گروه استخراج کانه های فلزی که ۱۸ است فاصله دارد. حجم مبنا برای اپال در حال حاضر، ۵۰ میلیون قطعه سهم است که کار را برای ۵ درصد های قیمت پایانی این عرضه اولیه در هفته های اولیه، دشوار می کند.

 

اپال

 

معرفی شرکت

شرکت صنعتی معدنی اپال پارسیان سنگان در حوزه توسعه کارخانه های کنستانتره و گندله سازی در مجموعه صنعتی و معدنی سنگان تاسیس شده است. سایت شرکت صنعتی و معدنی اپال پارسیان سنگان که با نام مخفف OPSIM‌ شناخته می شود. شرکت صنعتی و معدنی اپال پارسیان سنگان در سال ۱۳۹۴ تاسیس شد. ظرفیت اسمی تولید گندله آن ۵ میلیون تن و ظرفیت اسمی تولید کنستانتره شرکت صنعتی و معدنی اپال پارسیان سنگان ۵ میلیون تن است. ۴۰ درصد شرکت صنعتی و معدنی اپال پارسیان سنگان در اختیار ایمیدرو و ۶۰ درصد در اختیار اپال فولاد شرق پارسیان از شرکت های زیر مجموعه بانک پارسیان است. اپال پارسیان سنگان دارای زمینی به مساحت ۲ میلیون متر مربع است. یکی از تولید کنندگان کنستانتره سنگ آهن در ایران همین شرکت اپال پارسیان سنگان است که بزودی عرضه اولیه می شود.

شرکت اپال کانی پارس به عنوان هلدینگ معدنی شرکت سرمایه گذاری پارسیان، ۲۹ آبان سال ۱۳۸۵ ثبت شد. عمده فعالیت در حوزه صنعت معدن است. این شرکت به صورت غیر مستقیم از طریق سرمایه گذاری در شرکت های اپال فولاد شرق پارسیان و پارس فولاد سبزوار، اهداف خود را به پیش می برد. طبق اعلام شرکت اپال پارسیان سنگان ، شرکت vale معاملات سنگ آهن را از طریق فناوری بلاکچین انجام می دهد که امیدواریم همه شرکت های ایرانی در بورس، از این فناوری برای توسعه کسب و کار خود در ایران عصر ۱۴۰۰ استفاده کنند.

♦️ تلاش میکنیم با اتکاء به دانش و تجربه 14 ساله خود در بورس سهام ایران بهترین پورتفو را پیشنهاد و سودآورترین سهام را برای شما تحلیل و تشریح کنیم.

جویندگان سهام طلایی

https://t.me/GoldenStockQuesters

لباسکار صنعتی کسا