۲۳ آذر ۱۳۹۹ | 18:30
کد خبر : 32820

در 22 آذر ماه 1399؛

حضور بیمه ما در همایش ملی بیمه و توسعه

صنعت بیمه یک صنعت ایستا نیست و دامنه رشته فعالیت های بیمه ای می­تواند متناسب با تحولات در ابعاد اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، محیطی و انسانی تغییر کند.

به گزارش برداشت روز، بیست و هفتمین همایش ملی بیمه و توسعه با موضوع « ریسک های نوظهور در صنعت بیمه؛ فرصت ها و چالش‌ها » در روز ۲۲ آذر ماه ۱۳۹۹ با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، مدیران ارشد صنعت بیمه و حجت بهاری فر مدیرعامل شرکت بیمه “ما” به صورت آنلاین آغاز به کار کرد.

فرهاد دژپسند وزیرامور اقتصادی و دارایی در آیین افتتاح این مراسم اظهار کرد: با تعریف رشته فعالیت‌های بیمه‌ای جدید و هوشمند سازی صنعت بیمه برای کمک به توسعه خدمات، می‌توان گام‌های بزرگی برای ایفای نقش درست این صنعت در اقتصاد کشور برداشت.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: صنعت بیمه یک صنعت ایستا نیست و دامنه رشته  فعالیت های بیمه ای  می­تواند متناسب با تحولات در ابعاد اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، محیطی و انسانی تغییر کند.

وزیراموراقتصادی ودارایی، با اشاره به تخصیص ۳ درصد از سرجمع بودجه عمومی برای تامین مالی مقابله با حوادث طبیعی همچون سیل، زلزله و سرمازدگی، ادامه داد: اگر همه استان هایی که بر روی این نوارهای حادثه خیز قرار گرفته اند متناسب با خطراتی که ممکن است به وقوع بپیوندد بیمه شوند دیگر به حمایت دولت نیازی نخواهد بود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به نقش پررنگ صنعت بیمه در مواجهه با شیوع ویروس کرونا، اظهارکرد: صنعت بیمه با تعریف بیمه نامه هایی که فعالان اقتصادی را تا دوماه تحت پوشش قرار می دادخیلی سریع جایگاه خودرا در اقتصاد نشان داد.

رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در بیست و هفتمین همایش بیمه و توسعه با اعلام این موضوع که هر سال رونمایی از یک محصول بیمه، شعار ماست گفت:  نه تنها این موضع تحقق خواهد یافت بلکه اعتقاد داریم با توان فنی و ظرفیت های شرکت های بیمه‌ای قابلیت تهیه بیش از یک محصول نیز وجود دارد.

غلامرضا سلیمانی با اعلام این مطلب افزود: در سالی که گذشت صنعت بیمه برای دوام و قوام خود تلاش‌های بسیاری صورت داده و کسری ذخایر در حد مطلوبی جبران و سود قابل قبولی نصیب این صنعت شده است.

رئیس کل بیمه مرکزی تعویق برنامه همایش روز ملی بیمه را به دلیل همسویی این صنعت با دولت و ستاد مقابله با کرونا اعلام کرد و گفت: حضور ۱۵۰۰۰ تن از مسئولان، فعالان و علاقمندان صنعت بیمه در این همایش مجازی یکی از جلوه های بارز تبدیل تهدید به فرصت به شمار می رود.

رئیس شورای عالی بیمه با تاکید بر ضرورت تلاش بیشتر برای ادامه روند رو به رشد صنعت بیمه در سال آینده، افزود: در سال جاری ۲۸ شرکت بیمه‌ای در سطح یک توانگری حضور دارند که نسبت به سال گذشته ضریب رشد قابل تاملی را نشان می دهد.

متولی نهاد ناظر صنعت بیمه ضمن تشریح فعالیت های صنعت بیمه در حوزه مقابله با آسیب های ناشی از کرونا، تاکید کرد: پرداخت هزینه ها از محل پوشش بیمه‌های تکمیلی، فرصت دو ماهه برای تمدید بیمه نامه های شخص ثالث، عرضه بیمه نامه مستقل کرونا، طراحی محصول بیمه‌ای پوشش های مالی ناشی از توقف کسب و کار در ایام کرونا و همچنین پرداخت سریع عوارض بیمه وزارت بهداشت و کمک به کادر درمان از جمله فعالیت هایی است که در ۹ ماه اخیر توسط صنعت بیمه انجام شده است.

وی همگانی سازی صنعت بیمه را در گرو جلب اعتماد مردم به فعالیت صنعت بیمه دانست و افزود: شرکت ها و تمامی ارکان صنعت بیمه باید از لحظه صدور بیمه‌نامه تا مرحله پرداخت خسارت در کنار بیمه گذاران باشند.

رئیس کل بیمه مرکزی در پایان سخنان خود با قدردانی از تمامی همکاران صنعت بیمه و همچنین پاسداشت یاد قربانیان کرونا _ به خصوص فعالان صنعت بیمه که در این راه جان خود را از دست دادند _ ابراز امیدواری کرد که سال آینده، سال شکوفایی و تحول اساسی در صنعت بیمه باشد.

لباسکار صنعتی کسا