۱۸ آذر ۱۳۹۹ | 18:42
کد خبر : 32437

استراتژی بیمه‌زندگی‌خاورمیانه کاهش هزینه، افزایش بهره‌وری و سرمایه‌گذاری مناسب

استراتژی شرکت بیمه‌زندگی‌خاورمیانه در شرایط رکود اقتصادی، کاهش هزینه، افزایش بهره‌وری و سرمایه‌گذاری مناسب است تا منافع شرکت، سهامداران و بیمه‌گذاران حفظ شود.

مهدی نوروزی مدیرعامل شرکت بیمه‌زندگی‌خاورمیانه، در مورد عملکرد شرکت در دوران کرونا اظهار کرد: با توجه به گسترش و همه‌گیری ویروس کوید ۱۹ در سراسر جهان، یکی از صنعت بیمه به شدت با این مساله درگیر بوده است و طبیعتاً شرکت ما نیز با این مسئله مواجه بوده و رویکرد ما از ابتدای این همه‌گیری حمایت حداکثری از بیمه‌گذارانمان بوده است. بیمه‌زندگی‌خاورمیانه پا را از این هم فراتر گذاشته و تمام بیمه‌های تحت پوشش اعم از بیمه‌های عمر زمانی، مستمری، سرمایه‌گذاری، تمام‌عمر و سنوات را مشمول بیمه درمان کرونا تا سقف ۲۰ میلیون تومان (مبلغی که درباره درمان کرونا در نظر گرفته شده بود) کرد. البته این اقدام در قالب مسئولیت اجتماعی شرکت نیز بوده و مورد استقبال مشتریان هم قرار گرفت. بیمه‌زندگی‌خاورمیانه اولین شرکتی بود که درحوزه آی‌تی زیر ساخت لازم برای فروش آنلاین بیمه عمر زمانی با پوشش بیماری کرونا را به اینشورتک‌ها و استارتاپ‌ها ارائه داد.

 

 

وی درباره میزان فروش بیمه‌نامه‌های شرکت در دوره گسترش کرونا گفت: در دوران گسترش کرونا با توجه به ایجاد بسترها و زیرساخت‌های مناسب، شرکت بیمه خاورمیانه توانست فروش خوبی داشته باشد. البته پیش‌بینی ما این بود که با شرایط موجود شاید نتوانیم به ۲۰ درصد رشد مورد انتظار شرکت دست پیدا کنیم؛ اما بر خلاف انتظارها رشد خیره‌کننده‌ای داشتیم و این باعث دلگرمی همه همکاران ما برای ارتقاء کیفیت خدمت‌رسانی به مردم شد.

 

نوروزی افزود: در ابتدای گسترش ویروس کرونا یک شوک بزرگ به بدنه اقتصاد کشور وارد شد اما شبکه فروش ما در هر نقطه از کشور و علی رغم وجود محدودیت‌ها توانستند بدون لزوم حضور فیزیکی همه مراحل فروش بیمه‌نامه را به صورت الکترونیکی انجام دهند. از این رو کرونا تأثیر منفی بر عملکرد و فروش شرکت بیمه‌خاورمیانه نداشته و حتی نسبت به برنامه سال ۹۹ فروش بیشتری را محقق کردیم و در نهایت رشد ۲۲۰ درصدی را در شش ماهه نخست سال ۹۹ تجربه کردیم.

 

وی علت این توفیق را اینگونه تشریح کرد: یکی از نقاط قوت شرکت ما شبکه فروش ما هستند؛ این سفیران کاردان شرکت، با وجود تهدیدهای موجود برای سلامتی‌شان و البته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی توانستند مشاوره تخصصی و اطلاعات بروز و دقیق در مورد محصولات به مردم ارائه دهند و آنها را ترغیب به استفاده از این محصولات کنند. این تلاش برای گسترش چتر خدمت‌رسانی در روزهای پرخطر همه‌گیری کرونا ارزشمند و ستودنی است.

 

 

مدیرعامل شرکت بیمه‌زندگی‌خاورمیانه در زمینه سود مشارکت در منافع گفت: یکی از مهمترین مسائل در صنعت بیمه، مساله سود مشارکت در منافع است. این شاخص به جذب و نگهداری مشتری در شرکت‌های بیمه کمک می‌کند. شرکت بیمه‌زندگی‌خاورمیانه از سرمایه‌های جذب شده در بخش‌های مناسب و پربازده سرمایه‌گذاری می‌کند و این مساله می‌تواند به مشتریان اطمینان بدهد که محل مناسبی را برای سرمایه گذاری خود انتخاب کرده‌اند و سود حاصل از مشارکت در منافع مناسبی در قالب قرار‌دادهای قانونی دریافت می‌کنند.

 

نوروزی تصریح کرد: هدف اصلی شرکت بیمه‌زندگی‌خاورمیانه کاهش هزینه و افزایش بهره‌وری و یافتن بستر مناسب برای سرمایه‌گذاری است بر همین اساس، منابع مالی شرکت در اختیار کارگزاران و سبد گردان‌های بزرگ، حرفه‌ای و معتبری قرار دارد و آنها بازدهی مورد انتظار را از سرمایه‌گذاری شرکت ایجاد کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت بیمه خاورمیانه در ادامه در مورد تاسیس شرکت‌های جدید در صنعت بیمه گفت:‌ ورود شرکت‌های تازه نفس می‌تواند به توسعه بازار کمک کند. البته بخشی از بازار این شرکت‌ها از همان کیک قبلی بازار بیمه‌گری است و این نشان دهنده بزرگ شدن بازار و توسعه آن نیست، ولی در حوزه بیمه‌زندگی با توجه به فضای بکری که در این حوزه وجود دارد می‌توان به ورود شرکت‌های جدید امیدوار بود. در واقع در کشورهای دیگر دنیا بیش از ۶۰ درصد پرتفوی بیمه‌گری آنها را بیمه زندگی تشکیل می‌دهد لذا در ایران هم فضای برای کار وجود دارد و شرکت‌های جدید می‌توانند با ارائه محصول جدید و تنوع بخشیدن به محصولات بیمه‌گری این فضا را بهتر و جذاب‌تر کنند و رقابت سالمی برای بیمه گران و بیمه‌گذاران ایجاد شود و به تبع آن گرایش مردم هم به بیمه‌های زندگی بیشتر می‌شود.

 

نوروزی درباره محصولات شرکت بیمه‌زندگی‌خاورمیانه عنوان کرد: “محصول مستمری” یکی از محصولات مهم شرکت بود که استقبال خوبی از آن شد. علاوه بر این هم اکنون روی چندین محصول کار می‌کنیم و یکی دیگر از رویکردهای اصلی ما افزایش پوشش محصولات قبلی هم هست و سعی می‌کنیم که محصولات مستمری را با پوشش‌های جدیدی ارائه کنیم و محصول پربارتری را ارائه کنیم. تلاش این بود که بر اساس نیازهای بازار محصولات جدیدی از سوی سازمان تحقیق و توسعه شرکت ارائه شود و اخیراً روی محصول مستمری به شرط حیات کار می‌کنیم. اگرچه این محصول با شرایطی متفاوت وجود داشته ولی سعی می‌کنیم محصول با شرایط بهتری ارائه کنیم.

 

وی همچنین درباره نظارت سندیکا بر بازار بیمه افزود: اخیراً سندیکا آئین نامه داخلی را تصویب کرده که به نظارت بر شرکت‌ها می‌پردازد و در صورت مشاهده تخلفات، خود سندیکا به عنوان متولی امر ورود کرده و می‌تواند از شرکت‌ها بازخواست کند. درباره چالش رقابت در صنعت بیمه و ارائه لوایح برای مناقصه‌های بیمه که بیشتر در حوزه بیمه درمان موضوعیت دارد و سندیکا به آن ورود کرده است مساله بر سر شفاف کردن رقابت است. یکی از نکات مهم در صنعت بیمه این است که بیمه‌مرکزی، سندیکا و شرکت‌های بیمه مخالف نرخ‌شکنی هستند و درصدد آن هستند که در شرایط سالم رقابتی در این مناقصه‌ها برقرار شود متأسفانه در حوزه مناقصه مشکلاتی وجود دارد که خوشبختانه بیمه‌مرکزی اخیراً دستوالعمل‌های خوبی را اعمال کرده است.

 

مهدی نوروزی مدیرعامل شرکت بیمه‌زندگی‌خاورمیانه، در خصوص‌ارتباط شرکت متبوعش با بانک‌خاورمیانه گفت: مجموعه بانک‌خاورمیانه اکنون به عنوان یک بانک خوش‌نام و نوآور در سیستم بانکی کشور شناخته شده و پشتوانه خوبی برای ما بوده است.حوزه کاری بانک خاورمیانه بیشتر ارائه خدمات به سازمان‌ها و مشتریان خاص بوده است. اما شرکت بیمه‌زندگی‌خاورمیانه بیشتر در بازار بیمه‌ای خرد وارد شده و خدمت‌رسانی می‌کند.

 

مهدی نوروزی مدیرعامل شرکت بیمه‌زندگی‌خاورمیانه، در خصوص‌ارتباط شرکت متبوعش با بانک‌خاورمیانه گفت: مجموعه بانک‌خاورمیانه اکنون به عنوان یک بانک خوش‌نام و نوآور در سیستم بانکی کشور شناخته شده و پشتوانه خوبی برای ما بوده است.حوزه کاری بانک خاورمیانه بیشتر ارائه خدمات به سازمان‌ها و مشتریان خاص بوده است. اما شرکت بیمه‌زندگی‌خاورمیانه بیشتر در بازار بیمه‌ای خرد  وارد شده و خدمت‌رسانی می‌کند.

لباسکار صنعتی کسا