۱۸ آذر ۱۳۹۹ | 18:34
کد خبر : 32422

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت مطرح کرد:

لزوم همکاری سازمان جهانی بهداشت با بیمه سلامت

منابع قابل توجه به خدمات دندانپزشکی و بیماران صعب‌العلاج در سال آینده اختصاص داده شده و همکاری سازمان جهانی بهداشت در زمینه آموزش همگانی و نظام پرداخت با بیمه سلامت الزامی است.

به گزارش برداشت روز، محمد مهدی ناصحی مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران بیان کرد: نقش سازمان جهانی بهداشت در هدایت سیستم بهداشت و سلامت کشورها بسیار قابل توجه است به همین دلیل ما نیز علاقه‌مند به همکاری در جهت ارتقای سلامت به خصوص در حوزه بیمه ‌های پایه و مکمل با این سازمان هستیم.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران افزود: تاکنون همکاری‌های خوبی میان سازمان بیمه سلامت و دفتر نمایندگی سازمان جهانی بهداشت صورت گرفته است که امیدواریم این همکاری‌‌ها روز به روز بیشتر شود تا تبادل اطلاعات در سطح بالاتری را در این دوره داشته باشیم.

وی ادامه داد:همکاری سازمان بیمه سلامت با سازمان جهانی بهداشت در زمینه تالیف کتاب و ترجمه و برگزاری دوره آموزشی در سال‌های گذشته قابل توجه بوده و انتظار داریم که این همکاری‌ها روز به روز بیشتر شود.

ناصحی گفت: بیمه سلامت بزرگترین بیمه اجتماعی کشور است که بیمه درمان حدود ۴۲ میلیون نفر را در ۵ صندوق بیمه‌ای از جمله صندوق بیمه همگانی، صندوق بیمه روستایی، صندوق سایر اقشار، صندوق کارکنان دولت و صندوق ایرانیان را بر عهده دارد که از نظر جغرافیایی، اجتماعی و اقتصادی در حال خدمت دهی به اقشار مختلف جامعه است.

وی پوشش همگانی بیمه پایه در سطح کشور را از جمله برنامه‌های مهم این سازمان عنوان کرد و افزود: تقویت بیمه پایه سلامت یکی از اهداف سازمان است که قصد داریم در این دوره انجام دهیم. همچنین در نظام پرداخت نیز برنامه‌های خوبی پیش‌بینی شده است تا از فیفور سرویس به سمت اقدامات قابل قبول‌تری که از نظر هزینه و فایده موثر هستند، حرکت کنیم.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: آموزش بیمه‌شدگان و ارائه‌دهندگان خدمت از دیگر برنامه‌های این سازمان است به نحوی که خدمات پیشگیری به عنوان اولویت در بسته‌ خدمتی در حوزه مختلف مورد توجه است.

وی گفت: توسعه برنامه  نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک با توجه به پوشش ۹۰ درصدی به خصوص در بخش های دولتی، پوشش بیمه‌ای برای خدمات پرستاری در منزل،؛ پزشکی از راه دور و خدمات توانبخشی  به ویژه در دوران کرونا از دیگر برنامه‌های مورد توجه و در دست اقدام سازمان بیمه سلامت است.

ناصحی از نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران درخواست کرد که در موضوعات مختلف به خصوص آموزش همگانی و نظام پرداخت با بیمه سلامت همکاری داشته باشند و افزود: حضور همکاران سازمانی و آشنایی و تبادل نظر با سایر کشورهایی که بیمه مترقی دارند، با همکاری این سازمان محقق می‌شود. بازدید میدانی و مشاهده بیمه‌های پیشرفته در دنیا و مقایسه آن برای پیشبرد اهداف سازمان به منظور تعیین راهبردهای کاربردی بسیار موثر خواهد بود تا در آنیده بتوانیم به عنوان همکاری‌های مشترک با سازمان جهانی بهداشت در موضوع بیمه سلامت به عنوان یکی از رکن‌های منطقه‌ای در این زمینه باشیم./ بیمه سلامت

لباسکار صنعتی کسا