۱۶ آذر ۱۳۹۹ | 19:00
کد خبر : 32171

مدیر عامل بانک توسعه صادرات اعلام کرد

ارائه خدمات و تسهیلات به صادرکنندگان حائز شرایط

خوشبختانه بانک توسعه صادرات هیچگونه محدودیت منابع به لحاظ ارزی و ریالی ندارد و آمادگی دارد به تمامی صادرکنندگان حائز شرایط خدمات و تسهیلات خود را ارائه کند.

به گزارش برداشت روز، علی صالح آبادی مدیرعامل بانک توسعه صادرات در نشست مجازی بررسی خدمات بانک توسعه صادرات ایران، تامین مالی صادرکنندگان، مسائل و مشکلات و راهکارها در استان کرمان ضمن تاکید بر اهمیت ارزآوری از طریق صادرات کالای غیر نفتی در شرایط محدودیت های ناشی از تحریم های نفتی، گفت: ضرورت تامین نیازهای ارزی کشور در شرایط خاص کشور، این حوزه از تجارت را از فعالیتی لوکس به فرایندی با اهمیت، اثر گذار و سرنوشت ساز در عرصه اقتصادی کشور تبدیل کرده است.

وی با اشاره به مشکلات متعدد در مسیر صادرات اعم از چالش های حمل و نقل، گمرک و نقل و انتقالات مالی، صادرکنندگان را سربازان خط مقدم جنگ اقتصادی دانست و اظهار داشت: وظیفه اصلی ما به عنوان بانک تخصصی حامی صادرات کشور، حمایت همه جانبه و مستمر از صادرکنندگانی است که علی رغم ریسک های جدید حوزه تجارت بین الملل، حداکثر تلاش خود را به کار بسته و صادرات را مدیریت می‌کنند.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران اعلام کرد: خوشبختانه این بانک هیچگونه محدودیت منابع به لحاظ ارزی و ریالی ندارد و آمادگی دارد به تمامی صادرکنندگان حائز شرایط استان کرمان خدمات و تسهیلات خود را ارائه کند.

صالح آبادی با بیان اینکه، امیدوارم با مشارکت اتاق بازرگانی ارتباط موثر بین صادرکنندگان و بانک توسعه صادرات شکل گیرد؛ تصریح کرد:آمادگی داریم انواع خدمات بانکی اعم از تسهیلات ریالی و ارزی، اعطای ال سی داخلی و ضمانت نامه و خرید و فروش ارز از طریق صرافی توسعه صادرات را در اختیار صادرکنندگان استان قرار دهیم.

وی با تاکید بر اینکه هیچ مشکلی برای تامین مالی صادرکنندگان وجود ندارد، گفت: صادرکنندگان استان کرمان می توانند به تناسب میزان صادرات از منابع ارزی و ریالی بانک توسعه صادرات ایران استفاده کنند.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران اذعان داشت: این بانک بالغ بر ۵۵۰ میلیارد تومان به صندوق توسعه ملی بازپرداخت داشته و مجددا از این محل تسهیلات دریافت کرده است که با رایزنی های انجام شده با سازمان توسعه تجارت و استخراج لیستی از صادرکنندگان، تسهیلات تلفیقی خود را با نرخ ۱۴٫۵ درصد، با حداقل بوروکراسی و کمترین زمان به آنها اعطا می کند.

وی در پاسخ به سوال مطرح شده در این نشست در مورد نرخ تسهیلات اعطایی بانک توسعه صادرات ایران، گفت: تسهیلات تلفیقی بانک توسعه صادرات ایران، با نرخ مصوب ۱۴٫۵ درصد در اختیار مشتریان قرار می گیرد و حجم این تسهیلات بستگی به میزان تامین منابع از صندوق توسعه ملی دارد.

یادآور می شود، نشست مجازی بررسی راهکارهای تامین مالی صادرات با هدف واکاوی مشکلات و مسائل صادرکنندگان و نیز اطلاع رسانی در مورد تسهیلات و خدمات بانکی به حوزه صادرات با حضور مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران وجمعی از صادرکنندگان بخش خصوصی به میزبانی اتاق بازرگانی کرمان برگزار شد./ بانک توسعه صادرات

لباسکار صنعتی کسا