۱۵ آذر ۱۳۹۹ | 18:53
کد خبر : 32011

استاندار یزد:

چادرملو در ایفای مسئولیت های اجتماعی و رشد اقتصادی استان شرکتی پیشرو است

در نشست بررسی طرح های و برنامه های توسعه چادرملو که در استانداری یزد برگزار شد، دکتر طالبی استاندار یزد با اشاره به اقدامات بسیار موثر شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در امر مقابله و پیشگیری از کرونا در استان یزد افزود: چادرملو از شرکتهای پیشگام درایفای مسئولیت اجتماعی و همچنین رشد و توسعه اقتصادی منطقه است .

به گزارش برداشت روز، به نقل از روابط عمومی چادرملو، در این جلسه که با حضور مدیر عامل چادرملو ، مدیر عامل گروه سرمایه گذاری امید، مدیر کل صنایع استان یزد و جمعی دیگر از مدیران، در محل استانداری یزد برگزار شد . طالبی همچنین با استناد به گزارش مرکز پژوهشهای مجلس که یزد را برترین استان در امنیت سرمایه گذاری اعلام کرده است گفت : زمینه سرمایه گذاری دراین استان فراهم است و از اجرای طرح های تولیدی و صنعتی کاملاً  استقبال می کنیم .

وی از مهندس ناصر تقی زاده مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو بعنوان کلکسیونی از تجربه یاد کرد و گفت:  با اجرای طرح های چادرملو توانستیم چالشهای منطقه از جمله اشتغال را مرتفع کنیم و اکنون نیز برنامه ها و طرح های خیلی خوبی  در جهت توسعه از سوی از این شرکت ارائه شده  که انتظار داریم با حمایت سرمایه گذاران عمده  چادرملو این طرح ها عملیاتی شود و ما نیز ضمن حمایت کامل از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد .

دکتر مدرس خیابانی مدیر عامل گروه سرمایه گذاری امید نیز بعنوان سهامدار عمده چادرملو با تاکید برنگاه توسعه بخشی امید ، ضرورت تکمیل زنجیره تولید و توجه به صنایع پائین دستی  فولاد با اولویت بخشی به ساخت داخل  را از اولویت های این شرکت عنوان کرد و گفت : خوشبختانه مهندس تقی زاده فردی توسعه گرا و مدیری تحول گرا است و همواره در این زمینه پیشگام بوده و ما نیزاز برنامه های ایشان حمایت کام  می کنیم .

مدرس خیابانی در عین حال تصریح کرد :  حلقه مغفول مانده صنعت فولاد، اکتشاف است . اگر موضوع اکتشاف حل نشود بزودی صنعت فولاد با مشکلات بسیاری مواجه خواهد شد .

وی افزود: چون طرح های اکتشاف  پر هزینه و زمان بر است کمتر سرمایه گذاری مایل است در این زمینه فعالیت کند، اما چادرملو و اراده شخص مدیر عامل آن بر اجرای طرح های اکتشافی  با هدف دستیابی به منابع جدید سنگ آهن است، به همین منظور تصمیم گرفتیم یک شرکت حفاری و اکتشاف به صورت  مشترک برای تسریع در تحقق این امر مهم تاسیس کنیم و انتظار داریم مسئولان استان نیز اقدامی جدی و عملی در واگذاری معادن معطل مانده  به چادرملو انجام دهند .

مدیر عامل امید با یاد آوری اینکه تا کنون تصور می کردیم ثروت در چاههای نفت است گفت : ما اشتباه میکردیم و ثروت در دل کویر و معادن آن نهفته است و باید از از این منابع غنی ثروت برای توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال مولد بهره بردرای کرد.

بر اساس همین گزارش در ادامه این نشست مهندس ناصر تقی زاده مدیر عامل و عضو هیات مدیره چادرملو با تقدیرو تشکر از همراهی و هماهنگی های کم نظیر مسئولان استان یزد در پیگری طرح های چادرملو افزود: آماده هستیم تمامی پهنه های معدنی استان یزد را اکتشاف کنیم و در این راه بسیار جدی هستیم، به همین منظور در صدد تهیه ماشین آلات حفاری عمیق هستیم تا مانعی در این راه نداشته باشیم .

وی یاد آوری کرد در حال حاضر طرح تولید ی تکمیل کننده زنجیره فولاد، چون گندله سازی، آهن اسفنجی ، ورقهای فولادی ، صنایع فرو آلیاژی، نسوزها، ماشین سازی و چند طرح پائین دستی فولاد را در دست اقدام داریم . و قصد داریم با تاسیس یک منطقه صنعتی جدید در استان یزد، تحولی بزرگ در توسعه اقتصادی این استان ایجاد کنیم .

وی در پایان بار دیگر تصریح کرد : چادرملو خود را متعهد به ایفای مسئولیت اجتماعی و ایجاد زیر ساخت های توسعه می داند و آمادهایم علاوه بر طرح های در دست اجرا از جمله انتقال آب خلیج فارس، ساخت نیروگاههای خورشیدی، راه سازی، بهداشت و درمان و فرهنگی و ورزشی  به میزان واگذاری هر پهنه جدید معدنی خدمات مشابهی ارائه دهیم .

لباسکار صنعتی کسا