۱۱ آذر ۱۳۹۹ | 18:34
کد خبر : 31688

از سوی مدیرعامل بیمه آسیا تشریح شد

صفر تا صد صدور بیمه کرونا

بیمه کرونا در کنار دیگر بسته‌های بیمه‌ای به مشتریان عرضه شده است و این بیمه نه به صورت انفرادی بلکه گروهی صادر می‌شود.

به گزارش برداشت روز، مسعود بادین مدیرعامل بیمه آسیا افزود: با توجه به اینکه بیماری کرونا از بهمن سال گذشته در کشور شیوع پیدا کرد و تا به امروز مراحل مختلفی را طی کرده صنعت بیمه در این باره حرکت‌های بسیار خوبی انجام داده است.

وی گفت: از همان ابتدای شیوع بیماری کرونا اعلام کردیم اگر کسانی بیمه نامه عمر و پس انداز نزد شرکت بیمه آسیا دارند بدون دریافت حق بیمه اضافه مشمول بیماری‌های خاص هستند و تحت پوشش بیمه قرار دادیم.

بادین افزود: درحال حاضر تمامی بیمه‌هایی که به صورت عمر و پس انداز صادر می‌شود بیمه کرونا هم در آن جای داده شده است.

مدیرعامل بیمه آسیا گفت: بیمه کرونا مانند بیمه‌های درمانی به طور کامل پوشش داده شده است و از آزمایش تا بستری بیماری و بحث‌های دیگر تمامی مبالغ به صورت کامل پرداخت می‌شود.

وی افزود: مبلغ دریافتی بابت حق بیمه کرونا بستگی به تعدادگروه بیمه کننده دارد و درکنار دیگر بسته‌های بیمه‌ای قابلیت اجرایی دارد.

شرایط خرید بیمه نامه کرونا
او گفت: به تازگی در صنعت بیمه روش‌های خاصی درحال طراحی است تا بیماری کرونا هم به صورت خاص و جداگانه البته بازهم به صورت گروهی قابلیت فروش داشته باشد.

وی در خصوص اینکه از لحظه خرید بیمه نامه کرونا این بیمه نامه اجرایی است یا نه افزود: از آنجا که بیماری کرونا قابل پیش بینی نیست از هر لحظه‌ای که بیمه کرونا برای شخص ثبت شود حق بیمه آن هم برای پرداخت آماده است.

او در خصوص بیمه‌های شخص ثالث هم گفت: متاسفانه شرکت‌های بیمه در دو بُعد شخص ثالث مظلوم واقع شده اند اول آنکه در رابطه با حق بیمه و تعیین آن تصمیم گیر نیستند و قیمت‌ها ابلاغی است.

مدیرعامل بیمه آسیا گفت: در بُعد دوم اینکه پرداخت‌ها کاملا براساس قانون است به طوری که براساس گزارش پزشکی قانونی و روند قانونی که طی شده بیمه هم مبلغ مورد نظر را پرداخت می‌کند.

بادین افزود: در خصوص بیمه نامه‌های شخص ثالث غیر جانی مثل تصادفات در یک سیاست کلی قانونگذار میانگینی از خودرو‌های موجود در سطح جامعه گرفته و سقف آن را نصف دیه کامل در نظر می‌گیرد به صورتی که ۴۴۰ میلیون تومان دیه کامل و حق پرداختی شخص ثالث ۲۲۰ میلیون تومان است.

لزوم استفاده از بیمه بدنه خودرو
به صاحبان خودرو‌ها پیشنهاد می‌کنیم که حتماً از بیمه بدنه هم استفاده کنند تا اگر خودرویی گرانقیمت است و از حد نصاب ۲۲۰ میلیون تومان پرداختی بیشتر خسارت دیده بتواند از محل بیمه بدنه الباقی آن را جبران کند.

بادین در خصوص بیمه سیل هم گفت: از دو سال گذشته که سیل‌های متعددی کشور را درگیر کرد اتفاقات خوبی در صنعت بیمه رخ داد و آن هم بازبینی این مدل بیمه‌ها بود به طوری که پوششی یکپارچه در سرپرستی‌های استان‌ها در کشور ایجاد شد تا یکدیگر را در بحث کارشناسی‌ها پوشش دهند.

مدیرعامل بیمه آسیا افزود: در پرونده سیل‌ها پوشش بیمه‌ای ما خیلی بالاتر رفته و از طرفی هم مردم با این مدل حوادث و خسارت‌ها آشنایی شان بیشتر شده و ارزیابی‌ها برای پرداخت خسارت بر اساس اظهار خود صاحب خانه است و ارزش مالی هر ساختمان را صاحب آن تعیین می‌کند و به میزان عدد تعیین شده خسارت لازم را دریافت می‌کنند.

میزان درصد حق بیمه‌ها  به دستگاههای مختلف
وی در خصوص درصد حق بیمه‌هایی که به دستگاه مختلف پرداخت می‌شود گفت: درصدی از حق بیمه به نیروی انتظامی پرداخت می‌شود برای بهسازی و جلوگیری از حوادث جاده‌ای تا شاهد تکرار برخی تصادفات درنقاط خاص نباشیم.

مدیرعامل بیمه آسیا افزود: بخش دیگری از پرداختی‌ها برای وزارت بهداشت است برای آنکه مثلا در تصادف وقتی آمبولانس به بالین بیمار بدحال می‌رسد باید آن بیمار را به طور کاملاً رایگان به اولین بیمارستان برساند و هیچ هزینه‌ای از بیمار نباید دریافت شود.

وی گفت: در هر دو موردی که در خصوص نیروی انتظامی و وزارت بهداشت گفته شد باید نظارت‌های جدی وجود داشته باشد تا شاهد به روز رسانی تجهیزات و رفع نواقص در هر دو نهاد باشیم./ صدا و سیما

لباسکار صنعتی کسا