۰۹ آذر ۱۳۹۹ | 18:29
کد خبر : 31441

یوسفیان، نائب‌رئیس هیئت‌مدیره خبر داد:

۶٠ درصد تسهیلات بانک صادرات ایران در ٨ ماه اول سال به تولید اختصاص یافت

​نائب‌رئیس هیئت‌مدیره بانک صادرات ایران از پرداخت ٦٠ درصد تسهیلات این بانک به بخش تولید طی هشت ماه اول سال ٩٩ خبر داد.

به گزارش برداشت روز به نقل از روابط ‌عمومی بانک صادرات ایران، امیر یوسفیان با اعلام این خبر افزود: بانک صادرات ایران با شناخت کافی از مشکلات واحدهای تولیدی کشور، با اولویت‌ بخش تولید، طی هشت‌ماه ابتدای سال ٩٩ بیش از ۵٢۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات جدید به واحدهای تولیدی پرداخت کرده که این میزان برابر با نزدیک به ۶٠ درصد کل میزان تسهیلات پرداخت شده بانک در این مدت بوده است.

وی گفت: طی دو سال گذشته شرایط تحریم علیه کشورمان به شدت سخت‌تر شده و دشمن هوشمندانه و ناجوانمردانه واحدهای تولیدی و معیشت مردم را هدف گرفته است. بی شک در این شرایط یکی از اصلی‌ترین مجموعه‌هایی که می‌تواند به واحدهای اقتصادی به ویژه واحدهای تولیدی برای عبور از این شرایط سخت کمک کند، بانک‌ها هستند. بانک صادرات ایران برای تحقق این هدف، ضمن شناخت مشکلات این واحدها، تسهیلات جدید سال ٩٩ را اولویت‌بندی کرد که بخش عمده آن به حمایت و تامین مالی این واحدها تخصیص یافته است.

 

وی افزود: بر اساس مطالعات انجام شده، واحدهای تولیدی عمدتاً دارای سه مشکل اساسی به شرح ذیل هستند. کمبود سرمایه در گردش با توجه به افزایش قابل توجه قیمت مواد اولیه و سایر خریدها، عدم امکان خرید نسیه و اعتباری مواد اولیه و فروش کالا و نبود امکان خرید ماشین‌آلات و تأسیسات جدید برای افزایش میزان تولید به دلیل کمبود منابع که بانک صادرات ایران طی سال جاری در چند مرحله برای کمک به این واحدها اقدامات متعددی را انجام داده است.

نائب‌رئیس هیئت‌مدیره بانک صادرات ایران اظهار کرد: این بانک طی هشت ماه اول سال جاری در اولین قدم، ۵٢۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات ریالی سرمایه در گردش به بخش‌های مختلف تولیدی پرداخت کرد که نزدیک به ۶٠ درصد کل تسهیلات پرداختی هشت ماهه اول سال ٩٩ این بانک را شامل می‌شود. بانک صادرات ایران در مرحله بعد، بیش از ٢٠١ هزار میلیارد ریال اعتبارات اسنادی ریالی مدت‌دار برای خرید مواد اولیه و فروش کالا به صورت نسیه برای واحدهای تولیدی صادر کرده است.

وی در توضیح اقدام سوم بانک صادرات ایران در کمک به واحدهای تولیدی ابراز کرد: این بانک از شهریور ماه سال جاری طرح «طراوت توسعه» را ارائه و عملیاتی کرد و به واحدهای تولیدی این امکان را داد تا در قالب اعتبارات اسنادی ریالی، تا ١٨ ماه به صورت نسیه اقدام به خرید ماشین‌آلات و تأسیسات کنند؛ ضمن اینکه بدهی این واحدها در سررسید اعتبارات اسنادی، به صورت سه ساله تقسیط و از آنها دریافت می‌شود.

یوسفیان تاکید کرد: بانک صادرات ایران در قالب این مجموعه اقدامات، تمامی توان خود را در جهت رفع نیازهای مالی واحدهای تولیدی به کار گرفته که آثار مثبتی داشته و مورد استقبال بخش‌های مختلف اقتصادی و تولیدی قرار گرفته است.

 

لباسکار صنعتی کسا