۲۴ آبان ۱۳۹۹ | 18:20
کد خبر : 29384

مدیرعامل پتروشیمی کارون عنوان کرد

صرفه جویی ارزی پتروشیمی کارون با رونمایی از دو گرید جدید

مجتمع پتروشیمی کارون در سال جهش تولید با رونمایی از دو گرید جدید MTDA و KMT-10 ،بیست و هفت میلیون دلار صرفه جویی ارزی برای کشور ایجاد کرد.

به گزارش برداشت روز، علیرضا صدیقی زاده مدیر عامل پتروشیمی کارون در آیین رونمایی از دو گرید جدید تولیدی پتروشیمی کارون که با حضور مدیران ارشد هلدینگ خلیج فارس و پتروشیمی نوری  در سالن اجتماعات هلدینگ برگزار شد اعلام کرد:ظرفیت تولید محصول  KMT-10  دو هزار تن است که البته پتروشیمی کارون توان تولید ۳۰ هزار تن را دارد و از مهمترین صنایع مورد استفاده این محصول می توان به صنعت مبلمان کشور و صنعت خودرو و صنعت رنگ اشاره کرد.

مدیر عامل پتروشیمی کارون با اشاره به این مطلب که  با تولید این دو محصول ۲۷ میلیون دلار صرفه جویی ارزی  صورت  می گیرد ادامه داد:پتروشیمی کارون به عنوان بزرگترین زنجیره ایزوسیانات ایران در راستای متنوع سازی سبد تولید و افزایش تاب آوری در بازاربه شمار می رود ، این دو محصول جدید و پرکاربرد در حال تولید و عرضه است.

صدیقی زاده در ادامه افزود: در سال جهش تولید پتروشیمی کارون با تمام مشکلاتی که بر سر راه داشت و همچنین با وجود ویروس کرونا که برای بخش صنعت تولید کشور خیلی سخت بود توانست  به رشد ۴۰ درصدی تولید  از ابتدای سال تاکنون نسبت به مدت مشابه در سال ۹۸  دست پیدا کند که این امر میسر نمی شود مگر با حمایت های مدیران هلیدینگ خلیج فارس و برنامه ریزی های مدون.

وی با اشاره به اینکه شرکت پتروشیمی کارون مصمم به افزایش ظرفیت تولید و نیز تکمیل زنجیره ارزش است گفت:بزودی ۲ محصول دیگر نیز در  پتروشیمی کارون به تولید خواهد رسید و به دنبال یافتن و تکمیل حلقه های مختلف تولید هستیم.

مدیرعامل پتروشیمی کارون ادامه داد: رضایت مندی مشتریان این مجتمع از کیفیت و کارکرد محصولات جدید تولیدی نشانگر عزم تلاشگران صنعت پتروشیمی برای تامین نیازهای داخلی دیگر صنایع و نیز صنایع پایین دستی است.

وی ادامه داد: برای نخستین بار عرضه تجاری دو گرید جدید MTDA و KMT-10 به صورت رسمی آغاز می شود و پیش بینی می‌شود با عرضه این دو محصول جدید علاوه بر بی‌نیازی از واردات و صرفه‌جویی ارزی، زمینه نیاز فعالان صنایع تکمیلی پتروشیمی در داخل کشور فراهم شود.

لباسکار صنعتی کسا | لباس کار صنعتی‌