۱۹ آبان ۱۳۹۹ | 19:30
کد خبر : 29078

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد:

ماموریت “آتیه آنلاین” اطلاع رسانی دوسویه برای سازمان تامین اجتماعی است

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در مراسم رونمایی از پایگاه خبری آتیه‌آنلاین اعلام کرد: راه‌اندازی پایگاه خبری آتیه‌آنلاین به این سازمان کمک می‌کند تا در اطلاع‌رسانی و بهبود خدمات اثرگذارتر باشد.

به گزارش برداشت روز به نقل از آتیه‌آنلاین، مصطفی سالاری در این مراسم که با حضور مدیران ارشد سازمان تامین اجتماعی در محل موسسه فرهنگی آهنگ آتیه برگزار شد، گفت: راه‌اندازی پایگاه خبری تحلیلی آتیه‌آنلاین می‌تواند کمک شایانی به سازمان تامین اجتماعی و مخاطبان این سازمان کند تا در اطلاع‌رسانی قوی‌تر عمل کنیم؛ چراکه با وجود این پایگاه خبری می‌توانیم بازخورد عملکرد خودمان را ببینیم و در خدمات‌رسانی به جامعه و مخاطبانمان موثرتر باشیم.

 

ماموریت “آتیه آنلاین” اطلاع رسانی دوسویه برای سازمان تامین اجتماعی است

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور در آیین رونمایی از پایگاه خبری تحلیلی آتیه‌آنلاین با تشکر از تلاش موسسه آهنگ آتیه جهت پیگیری و راه‌اندازی پایگاه خبری گفت: نکته‌ای که در اطلاع‌رسانی بسیار مهم بوده، نشر اخبار برای همه مردم کشور و بیمه‌شدگان این سازمان است. سالاری با بیان اینکه پایگاه خبری زمانی مفید خواهد بود که هم در نشر خبر و هم در بازخورد خبرها به سازمان کمک کند، افزود: اگر تصور کنیم که اطلاع‌رسانی به تنهایی کفایت می‌کند، صحیح نیست و تنها زمانی پاسخ مثبت خواهیم گرفت که بازخورد نشر خبرها و اطلاع‌رسانی‌ها را دیده و جهت اصلاح و بهبود عملکرد بکار ببریم.

وی با بیان اینکه رویکرد جدید این پایگاه خبری ورود به فضای عمومی اطلاع‌رسانی است، افزود: ۴۵ میلیون بیمه شده ما، از همه قشرها و صنف ها هستند؛ اما ورود به فضای عمومی جامعه ما را با مشکلات تمام اقشار جامعه آشنا می کند. ممکن است که کارفرمایی بیمه شده ما نباشد، ولی از آنجایی که با ما ارتباط دارد، با نوع کار، رفتار، مواجهه ما با مشکلات و برخوردها آشنا می‌شود و می‌تواند از تمامی اطلاع رسانی ها و پیگیری ها مطلع شود.

 

لزوم اطلاع رسانی به موقع، صحیح و با دقت برای مخاطبان

سالاری با بیان اینکه اندوخته‌ها، دارایی‌ها و درآمد ما متعلق به مردم است، افزود: ما عایدات خود را مستقیم به عنوان کسورات بیمه‌ای از مردم دریافت می‌کنیم. از روز اول تعهداتی در قبال شخص بیمه شده داریم، از کارافتادگی، بیکاری، مباحث کمک ازدواج و… که تا روز بازنشستگی استمرار دارد. سازمانی به این صورت نیست که از مردم منابع را مستقیم دریافت می‌کند، جمعیتی به این گستردگی مخاطبش باشند، و وظیفه‌ای به این مهمی که در قبال زندگی‌ و اهمیت آن دارند.

وی با بیان اینکه نشر اقدامات تامین اجتماعی برای شرکای این سازمان نیز بسیار مهم است، ادامه داد: در بحث درمانی و بقیه حوزه ها هم برای سازمان هم برای شرکای اجتماعی بسیار مهم است که اخبار به موقع، صحیح و بادقت در اختیار مخاطبان قرار بگیرد و انتظار می‌رود خبرها باکیفیت و به موقع تولید شود و در اختیار قرار بگیرد.

سالاری در خصوص تحولات حوزه درمان و بیمه این سازمان گفت: در حوزه درمان، زیرساختهای بحث نسخه الکترونیک پیاده شده و فراهم است. تمامی مطب ها، داروخانه‌ها فیزیوتراپیست‌ها و … حلقه‌های درمان می توانند با نام‌نویسی، از نسخه‌های الکترونیکی استفاده کنند و استفاده از کاغذ را فراموش کنند.

سالاری ادامه داد: در حوزه درمانی اینکه بتوانیم اطلاع‌رسانی بهتری انجام دهیم و مراکز درمانی را به سامانه نسخه الکترونیک متصل کنیم بخش عمده‌ایی از آن به رسانه‌هایی مانند آتیه آنلاین بازمی‌گردد که مرحله به مرحله، گام به گام و صنف به صنف آن را اطلاع‌رسانی کرده و کار مردم را راحت‌تر کنیم؛ چراکه به عنوان مثال در حوزه احراز هویت اشخاص درصددیم تا از طریق شیوه‌های حسابرسی الکترونیک جلوی انحراف‌های احتمالی در این زمینه را بگیریم و دیگر نیازی به اثر انگشت و راهکارهای این چنینی نباشد.

 

خدمات الکترونیک تامین اجتماعی سرعت و وسعت پیدا می کند

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی به دیگر خدمات مورد نیاز مخاطبان و جامعه هدف اشاره کرد و گفت: ارائه خدمات الکترونیک و غیر حضوری، با طرح های جدیدی که در دست داریم در حال سرعت گرفتن است و درصددیم میزان مراجعات مردم را به شعب تأمین‌اجتماعی تا ۷۵ درصد کاهش دهیم و آن را به یک‌چهارم گذشته برسانیم.

 

۷۰ میلیون مراجه حضوری در سال را کاهش می‌دهیم

سالاری با اشاره به اینکه بخش جدیدی از خدمات دیجیتال سازمان تأمین‌اجتماعی بزودی آغاز می‌شود، اظهار کرد درصددیم تا در ابتدا و برای شروع دو خدمت از ۳۰ خدمت که همه بسترهای آن فراهم شده است را ارائه دهیم چراکه در حال حاضر برخی از سرویس‌ها و خدمات تأمین‌اجتماعی مراجعه‌کننده‌های حضوری میلیونی دارد و درصددیم تا با ارائه این خدمات به صورت دیجیتال و الکترونیک مجموعاً حدود ۷۰ میلیون از مراجعه مخاطبان سازمان تامین اجتماعی در سال را کاهش دهیم و نکته مهم در این زمینه این است که در صورت ارائه این خدمات به صورت آنلاین که البته باید با دقت، سرعت و کیفیت بالاتری انجام شود، این سرویس‌ها را به صورت حضوری به مردم نمی‌دهیم.

وی افزود: در برخی مواقع حتی لازم نیست یک مخاطب تأمین‌اجتماعی برای دریافت خدمتی که مشمول آن شده است درخواست بدهد و این نوع سرویس‌ها بدون درخواست مخاطبان‌مان به آنها ارائه می‌دهیم به عنوان مثال اگر زوجی ازدواج کرده‌اند و مشمول کمک‌هزینه ازدواج شده‌اند آن را به صورت اتوماتیک به حساب‌شان واریز کرده و به آنها به صورت پیامکی تبریک می‌گوییم. اما در دیگر خدمات آنلاین به محض اینکه بیمه‌ شده‌ تأمین‌اجتماعی و مخاطب ما درخواست خدمتی را ارائه دهد به صورت آنی، آن را پیگیری‌ می‌کنیم.

 

دریافت بازخوردها به اندازه انتشار اخبار مهم است

به گفته سالاری در این زمینه نیز دریافت و ارسال بازخوردها از مردم به سازمان تأمین‌اجتماعی بسیار مهم است و جزو وظایف رسانه‌ها به‌ویژه آتیه‌آنلاین به شمار می‌رود که این بازخوردها را دریافت کرده و به واحدهای اجرایی اطلاع‌رسانی شود.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با بیان اینکه نیازی نیست در “آتیه‌آنلاین” تنها به مخاطبان مستقیم ۴۵ میلیون نفری تأمین‌اجتماعی محدود شوید، گفت: البته مردم و مخاطبان تأمین‌اجتماعی که نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند از شما انتظار دارند که درد آنها را بهتر منتقل کنید و انتقادات و پیشنهادات‌شان را دقیق‌تر اطلاع‌رسانی کنید. همچنین اگر خبری در سازمان تأمین‌اجتماعی رخ می‌دهد انتظار می‌رود شما با دقت و کارشناسی بیشتری به آن بپردازید همچنین باید بتوانید به‌روز عمل کنید.

وی افزود: در زمینه نسخه الکترونیک که آن را به‌زودی اجرایی می‌کنیم هدف‌مان این است که دیگر افراد بیمه‌شده سازمان نیازی به دفترچه درمانی ندارند و به راحتی می‌توانند با ارائه کد ملی به همه مراکز درمانی مراجعه کنند. از سوی دیگر صرفه‌جویی ایجاد شده در پی حذف نسخه الکترونیک را در جاهایی هزینه می‌کنیم که مردم انتظار بیشتری از خدمات درمانی دارند. بدین‌وسیله همه بیمه‌شدگان سازمان تأمین‌اجتماعی مطمئن می‌شوند اگر مسأله و مشکلی در زمینه سلامتی خود و خانواده‌شان به وجود بیاید و هزینه چند میلیونی داشته باشد روی دوش‌شان نمی‌افتد و با نسخه الکترونیک می‌توانیم به این هدف برسیم و رسانه‌هایی مانند آتیه‌آنلاین نقش مهمی در این زمینه دارند.

سالاری ادامه داد خدماتی در زمینه تحول دیجیتال نیز بزودی شروع می‌شود و برای بسیاری از آنها نیازی به حضور و یا حتی درخواست مخاطبان تأمین‌اجتماعی نیست. در این زمینه برقراری ارتباط بین جامعه هدف و بیمه‌شدگان با سازمان تأمین‌اجتماعی و اطلاع‌رسانی دقیق وظیفه آتیه آنلاین است. به عنوان مثال دو هفته گذشته نخستین مرحله سطح‌بندی انجام شد و بر اساس آن تصمیم گرفتیم تا ۵۵۱ تخت در طول سه ماه به بیمارستان‌های برخی استان‌ها اضافه کنیم تا تعادل در خدمات‌رسانی در این زمینه به‌وجود بیاید و این کارها نه بر مبنای سفارش و چانه‌زنی بلکه بر اساس عدد ریاضی و با هدف برقراری عدالت انجام دادیم.

 

مردم باید مطمئن شوند با پولی که پرداخت می کنند، درست رفتار می کنیم

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با بیان اینکه مردم باید مطمئن شوند که با پولی که از آنها می‌گیریم درست رفتار می‌کنیم اظهار کرد: «تاکنون من، همه اعضای هیأت‌مدیره و بدنه سازمان تأمین‌اجتماعی تلاش کرده‌ایم تا هیچ کار غیرکارشناسی را انجام ندهیم و تسلیم آن نشویم. همچنین هرگز پول جامعه کارگری را برای جلب رضایت دیگران در جای دیگری خرج نمی‌کنیم.»

وی ضمن تقدیر از مدیران موسسه فرهنگی هنری آهنگ آتیه برای راه‌اندازی پایگاه خبری آتیه‌آنلاین، اظهار امیدواری کرد که این پایگاه خبری به یکی از پربیننده‌ترین رسانه ‌های کشور تبدیل شود و اخبار خوب و کارشناسانه منتشر کند.

سالاری همچنین ضمن تبریک روز رادیولوژی گفت: «در دوران شروع ویروس کرونا اهمیت رادیولوژی بیش از پیش بر همگان روشن شد و امروزه هرگاه کسی علائم مشکوکی در خود ببیند به سرعت به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها مراجعه کرده و از این خدمت استفاده می‌کند و بر اساس آمارهایی که از بیمارستان‌ها اعلام می‌شود این‌روزها استفاده از رادیولوژی چندین برابر گذشته شده است؛ چراکه تشخیص مسأله مهمی در درمان است و تجویز را راحت‌تر می‌کند بنابراین ضمن تبریک روز رادیولوژی برای همه متخصصان و پرسنل این حوزه، آرزوی موفقیت می‌کنم

 

لباسکار صنعتی کسا