۱۴ آبان ۱۳۹۹ | 18:23
کد خبر : 28355

مدیرعامل شستا:

بر روی نیروی انسانی که طلای بی‌رنگ است رنگ نزنیم

رضوانی‌فر تصریح کرد: انتصابات در شستا براساس صلاحیت ها وتوانمندی های افراد انجام شده است. در سامانه‌شفافیت تمام جزئیات افراد حاضر در هیات مدیره ها اعلام می شود.

به گزارش برداشت روز، به نقل از شستا رسانه؛  محمد رضوانی فر مدیرعامل شستا با اشاره به اینکه اصل شفافیت در تمام تصمیمات و فعالیت‌های شستا حاکم شده است، توضیح داد: صورت‌های مالی، افزایش سرمایه‌ها و جزئیات اطلاعات شرکت‌ها به همراه اعضای هیات مدیره روی سایت تمام شرکتهای تابعه بارگذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه ایجاد شفافیت نیاز به شهامت دارد، گفت: زمانی که اطلاعات افراد بارگذاری شد و عموم مردم توانستند اطلاعات را ببینند امکان نقد ایجاد شد، ظرفیت نقد بسیار خوب است اما باید بدانیم که در ذیل همین شفافیت ایجاد شد.

مدیرعامل شستا افزود: بر اساس صلاحیت ها و توانمندی های افراد پیش رفتیم و افراد از تمام جریان های موجود افراد حضور دارند.

رضوانی فر در صلاحیت اعضای هیات مدیره شرکت‌های تابعه توضیح داد: اگر بعد از ۲۲ سال گزارش حسابرسی مقبول دریافت می کنیم، اگر رتبه اقتصادی شستا بالاترین رتبه اقتصادی کشور است، اگر تعداد شرکت‌های زیان ده شستا از ۴۰ به ۷ شرکت رسید و اگر عمده شرکتهای شستا در شش ماه امسال توانسته اند به اندازه ۱۲ ماهه سال پیش سوددهی داشته باشند، این امیر مرهون حضور همین افراد در شرکتها و هیات مدیره ها است.

وی با بیان اینکه حتما نواقص و ایراداتی وجود دارد، گفت: در زمان هایی ۲۰۰ تا ۲۵۰ نفر با یک برگ کاغذ انتصاب شدند و این اتفاقی است که پیش از این در شستا رخ داده است. با این حال اکنون در حال اصلاح روند هستیم و باید این کار را به طور منطقی پیش ببریم.

وی افزود: متوسط انتصاباتی که مدرک فوق لیسانس دارند.

در ترکیب هیات مدیره ها کاهش قابل توجه سنی را شاهد هستیم. در دوره های گذشته ۲۶ درصد انتصابات بالای شصت سال سن داشتند امروز این عدد به کمتر از دو و نیم درصد رسیده است.

رضوانی‌فر تصریح کرد: انتصابات در شستا براساس صلاحیت ها وتوانمندی های افراد انجام شده است. در سامانه‌شفافیت تمام جزئیات افراد حاضر در هیات مدیره ها اعلام می شود.در گذشته زیر پنجاه درصد از افراد منصوب شده دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس بودند که این آمار امروز به بالای‌ ۷۵درصد رسیده است .

درگذشته برای افراد پرونده پرسنلی وجود نداشت اما اکنون فایل ها به تفکیک هلدینگ ها و شرکت ها در نسخه های مکتوب موجود است .

مدیر عامل شستا از سه برابر شدن انتصاب خانم ها در هیات مدیره های شستا نسبت به دوره های گذشته خبرداد و گفت: انتصاب برادران اهل سنت نیز در این دوره چهار و نیم برابر شده است.

”محمد رضوانی فر “ مدیرعامل شستا با اشاره به اینکه اصل شفافیت در تمام تصمیمات و فعالیت‌های شستا حاکم شده است، توضیح داد:

گاهی گفته می شود تخصص افراد ارتباطی به فعالیت برخی بنگاه های ندارد، این موضوع را باید در نظر داشته باشیم که ترکیب هیات مدیره را باید در نظر داشته باشیم.

برای مثال ممکن است یک فرد حقوق دان در یک شرکت پتروشیمی عضو هیات مدیره باشد. در تحلیل این موضوع باید در نظر داشته باشیم که ترکیب هیات مدیره بر اساس نیازهای شرکت است. اگر شرکتی مشکلات حقوقی دارد باید از حقوقدان ها هم در هیات مدیره استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه نمی‌توانیم خط‌کش بگذاریم و بگوییم هرکس نگاهش با ما همسو نبود را کنار بگذاریم، توضیح داد:باید با افق دید بازتر و درایت بیشتری بنگاه‌های اقتصادی را مدیریت کنیم. باید بتوانیم از تمام ظرفیت‌های کشور استفاده کنیم و هنر این است که ایجاد هماهنگی کنیم تا به نتیجه مناسب برسیم.

رضوانی‌فر توضیح داد: نگاه ما به اداره شستا بر اساس چار چوب هایی که وزیر کار تدوین کرده است، نگاهی ملی است.

وی گفت: تمام شرکت‌هایی که انتصابات آنها به اندازه ما است، بیایند و اطلاعاتشان را به نمایش بگذارند. قطعا در مسیر شفافیت مشکلاتی هم وجود دارد اما به جرات می‌توان گفت شستا نسبت به بنگاه‌های همتراز خودش بیشترین افشای اطلاعات را دارد و عملکردش شفاف است.

وی افزود: سامانه‌های بسیار شفاف و مشخصی در شستا وجود دارد که بر اساس آنها میتوان تمام اطلاعات را کسب کرد. این در حالی است که پیش از این هیچ گونه اطلاعاتی از انتصاب ها در دست نبود. تمام مدارم مورد نیاز، معرفی نامه‌ها، استعلام ها، احکام و فرایندی که برای انتصاب طی شده، در سامانه ها مشخص است. رفته رفته مدارک افرادی که امروز حضور دارند یا حتی شاید رفته باشند را تکمیل می کنیم و اسناد مربوط گذشته را تکمیل می کنیم.

وی گفت: امروز عصر طلای بی رنگ است. طلای بی‌رنگ نیروی انسانی است و نباید روی این طلای بی‌رنگ، رنگ بزنیم. نباید طلای بی‌رنگ را سیاسی و جناحی ببینیم.

رضوانی فر همچنین درباره رشد انتصاب بانوان و برادران اهل سنت توضیح داد:در این دوره انتصاب خانم ها در هیات مدیره‌ها  سه برابر شده است و همچنین برادران اهل سنت نسبت به گذشته ۴/۵ برابر رشد در انتصاب داشته اند.

سود تجمیعی به ۲۵ هزار میلیارد تومان رسیده است ۴/۵ برابر شدن سود تجمیعی
مدیرعامل شستا افزود:شستا از یک هلدینگ چند رشته ای که اسناد مالی آن دردسترس نبود، اطلاعات شرکت‌هایش را منتشر نمی‌کرد، افزایش‌ سرمایه‌ها را اعلام نمی‌کرد و… تبدیل به یک شرکت بورسی شده است. طبعا نواقصی هم در این بین وجوددارد اما برآن هستیم تا اطلاعات بیشتری را شفاف کنیم و این ایفای تعهدات ما به سهامداران است.

لباسکار صنعتی کسا | لباس کار صنعتی‌