۱۲ آبان ۱۳۹۹ | 18:53
کد خبر : 28201

ابراهیمی مدیرعامل فولاداکسین در نشست با دادستان اهواز:

با راه اندازی طرح فولادسازی اکسین، چرخ لوله سازی اهواز و ماهشهر و شرکتهای فولادی خوزستان بیشتر می چرخد

نشست هم اندیشی ابراهیمی مدیرعامل شرکت فولاد اکسین یکشنبه ۱۱ آبان ۹۹ با حسینی پویا دادستان اهواز در سالن کنفرانس این شرکت برگزار شد

به گزارش برداشت روز، به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد اکسین؛ نشست هم اندیشی ابراهیمی مدیرعامل شرکت فولاد اکسین یکشنبه ۱۱ آبان ۹۹ با حسینی پویا دادستان اهواز در سالن کنفرانس این شرکت برگزار شد

وی ضمن خوشامدگویی اظهار کرد: اقدامات مثبتی که از یکسال و نیم گذشته تا امروز رقم خورده همه ی عواملی که با ما همکاری کردند در آن سهیم هستند.

ابراهیمی تصریح کرد: خط تولید فولاد اکسین منحصر ترین خط تولید فولاد در کشور و مشابه ان در دنیا ۱۰ شرکت است، اما علی رغم این ظرفیت، بدهی سنگین مالیاتی از سنوات گذشته، مشکلاتی که از برخی سهامداران چند سال قبل گروه ملی مانده بود، مشکلی که در خصوص چک های برگشتی وجود داشت و هنوز هم پابرجاست، موانع دشورای سد راه اکسین بودند. بطوری که چکهای برگشت خورده قدیمی حساب‌های بانکی اکسین را قفل کرده و به همین علت شرکت نمی تواند تسهیلات بانکی و کارت بازرگانی برای صادرات و واردات دریافت کند.

ابراهیمی بیان کرد: نقشه استراتژیک شرکت با در سال ۹۸ با همکاری فولاد خوزستان برای رسیدن به رسالت اصلی اکسین یعنی تولید محصولات با ارزش افزوده بالا با سود مناسب مانند ۵۱ درصدی ورق APi همچنین ۳۷ درصد ساختمانی و ۱۱ درصد آلیاژی تهیه و تلاش نمودیم ظرفیت تولید اسمی و اصلی شرکت را عملیاتی کنیم که در این مسیر سخت تا امروز موفق بوده ایم و حتی با رونق اکسین چرخ فولاد کاویان و لوله سازی اهواز و لوله سازی ماهشهر نیز چرخیده است و با راه اندازی طرح فولادسازی فولاد اکسین این حرکت دائمی خواهد بود.

وی ادامه داد: در خصوص تامین مواد اولیه آن چه در خوزستان وجود دارد را تهیه می کنیم اما مواد اولیه برای ورق های API و آلیاژی را جبرا از مبارکه و هرمزگان می خریم.

مدیرعامل فولاداکسین اشاره کرد: شاه بیت پروژه های بزرگ کشور خط انتقال نفت گوره به جاسک است و که این مهم با همکاری مبارکه و اکسین لوله سازی محقق و افتخار دیگری را برای ایران به وجود آورده است. این پروژه نزدیک به ۲ میلیارد دلار ارزآوری برای کشور داشت.

وی توضیح داد: آزمایشگاه خوردگی اکسین تنها آزمایشگاه خوردگی در کشور است که به همت شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی راه اندازی شد و امروز همه شرکت ها و وزارتخانه ها در صورتی می‌توانند محصولات شبیه به اکسین را وارد کنند که این شرکت نتواند آن را تولید نماید و حتما باید از ما استعلام بگیرند.

ابراهیمی گفت: سال گذشته با همکاری فولاد خوزستان صادرات خوبی داشتیم ولی امسال سیستم وزارت صمت و بخشنامه های آن مانع صادرات و ارزآوری فولاد اکسین شد در حالی که فولاد اکسین قراردادهایی را در کشورهای مختلف در اروپا بسته و پول آن را دریافت کرده اما به واسطه بخشنامه اول مرداد ۹۹ در حالی که محصول آماده و تولید شده قادر به صادرات آن نیستیم. فولاد خوزستان الان اسلب صادر می کند به جای آن باید ورق صادر کند تا با خام‌فروشی مقابله شود اما با این بخشنامه صادرات اکسین در دو ماه گذشته عملا به صفر رسید.

وی ادامه داد: با توجه به سودآوری ۵۱۳ میلیاردتومانی شرکت درسال ۹۸ در حوزه مسئولیت های اجتماعی هم اقدامات بسیار خوبی در راستای کمک به سیل زدگان، کمک های معیشتی به مناطق محروم و روستاهای همجوار، آزادسازی زندانیان، کمک به آموزش و پرورش شده است.

مدیر عامل شرکت تاکید کرد: مهمترین برنامه‌ای که امسال فولادسازی و راه‌اندازی آن است زیرا فولاد مبارکه خط نورد گرم ورق را بزودی راه اندازی می کند هرچند با ما در ۱۳ درصد بازار اشتراک دارد اما در بحث مواد اولیه ۱۰۰ درصد همپوشانی داریم و با راه اندازی آن در اصفهان فولاد اکسین با مشکل تامین مواد اولیه تولید ورق های نفتی روبرو خواهد شد. اگر طرح فولادسازی اکسین راه بیفتد این مشکل رفع می شود در غیر این صورت صنعت تولید ورق و لوله های مرتبط با نفت و گاز از خوزستان خارج می شود. همچنین در این پروژه نزدیک ۲۳ هزار نفر در انتهای طرح فولاد سازی بصورت مستقیم و غیر مستقیم و ۲ تا ۳ هزار نفر در ابتدا و راه اندازی این طرح به صورت پیمانکاری شغل ایجاد می شود، اکنون زیرساخت‌های این پروژه که نزدیک ۲۰ درصد پیشرفت دارد مجوز های آن از مراکز و مراجع مختلف گرفته شده و در صورت راه اندازی و بهره برداری منحصر به فردترین طرح فولادی در کشور خواهد بود.

ابراهیمی در پایان از حضور و حمایت دادستان اهواز و مسئولین استانی و ملی و زحمات پرسنل اکسین تشکر ویژه کرد.

لباسکار صنعتی کسا