۰۵ آبان ۱۳۹۹ | 18:21
کد خبر : 27235

رشد ۱۷ درصدی فروش تجمیعی ۷ ماهه فولاد خوزستان

فولاد خوزستان با ثبت رکورد فروش ۳۸۶۱ میلیارد تومانی در مهر ماه به مجموع درآمد ۷ ماهه ۱۵ هزار و ۷۳ میلیارد تونان رسید که ۷۰ درصد از مدت مشابه سال قبل بالاتر است.

به گزارش برداشت روز، فولاد خوزستان با ثبت رکورد فروش ۳۸۶۱ میلیارد تومانی در مهر ماه به مجموع درآمد ۷ ماهه ۱۵ هزار و ۷۳ میلیارد تونان رسید که ۷۰ درصد از مدت مشابه سال قبل بالاتر است.

فروش شرکت نسبت به میانگین فروش ماهانه از ابتدای سال مالی رشدی بالغ بر ۱۱۰ درصد داشته است همچنین نسبت به ماه گذشته (۱۸۰۰ میلیارد تومان) با رشد حدود ۱۱۶ درصدی روبرو بوده است؛ که عمده دلیل رشد مبلغ فروش شرکت نسبت به ماه گذشته عمدتا ثبت فروش صادراتی شرکت بوده است.

با توجه به رشد نرخ جهانی شمش و انتظار تورمی در داخل در سایه انتظارات رشد نرخ ارز، شرکت مذکور در صورت حفظ فروش خود به لحاظ مقداری در سال مالی جاری می تواند رشد سودآوری خوبی را نسبت به سال گذشته داشته باشد.

گزارش فعالیت ماهانه فولاد خوزستان در سامانه جامع اطلاع رسانی ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار ( کدال) حاکی از آن است که این فولاد ساز از ابتدای سال مالی تا پایان مهر ۹۹، یک میلیون و ۴۱۴ هزار و ۳۳۴ تن بیلت و بلوم تولید کرده که نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ حدود ۴۱ هزار تن افت داشته است.

از این میزان تولید حدود ۷۹۴ هزار تن در بازار داخلی و حدود ۶۱۹ هزار تن در بازار صادرات فروش رفته است. میزان فروش داخلی حدود ۱۳۹ هزار تن نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته و فروش صادراتی حدود ۲۲۱ هزار تن کاهش یافته است.

روابط عمومی شرکت فولاد خوزستان

لباسکار صنعتی کسا