۰۳ آبان ۱۳۹۹ | 18:35
کد خبر : 27109

چابک سازی خطوط تولید مجتمع فولاد سبا

مدیر عملیات مجتمع فولاد سبا ضمن اعلام این خبر گفت: با توجه به اهمیت آماده به کاری تجهیزات و خطوط تولید این مجتمع، اجرای توقف سالانه در شرایط سخت بیماری کرونا پس از 8 ماه از 19 تا 29 مهرماه با تلاش کارکنان واحدهای مربوطه با موفقیت انجام شد.

به گزارش برداشت روز، به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه؛ بهمن خلیلی با تأکید بر اینکه این عملیات تحت نظارت و همکاری مدیریت بهداشت حرفه‌ای، ایمنی و محیط زیست فولاد مبارکه و با رعایت کامل کلیۀ شیوه‌نامه‌های بهداشتی انجام گرفت، گفت: تعمیرات فوق هیچ‌گونه حادثۀ ایمنی نداشت و خطوط تولید مجتمع فولاد سبا برای تولید مستمر و پایدار در یک سال آینده با موفقیت چابک‌سازی شد. در این خصوص از پشتیبانی مدیریت ارشد و کلیۀ مدیران و عوامل ذی‌ربط تشکر و قدردانی می‌کنیم.

در پی انجام این عملیات موفقیت‌آمیز، خبرنگار خبرنامۀ فولاد با برخی دست‌اندرکاران این تعمیرات گفت‌وگو کرده است. ماحصل این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید.

جواد صباغی، رئیس واحد ریختهگری

همکاران پرتلاش مجتمع فولاد سبا  در مدت زمانی محدود و با مهارتی مثال‌زدنی عملیات یادشده را با دقت بسیار انجام دادند. از مهم‌ترین اقدامات انجام‌شده در این زمینه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: تعویض کامل پارکینگ دامی‌بار خط، دمونتاژ، مونتاژ و تنظیم اوسیلاتور و تعویض سیلندر اوسیلاتور؛ تعویض سیلندر بالانسینگ قیچی خط شمارۀ ۲ و مهندسی معکوس آن؛ تعویض سیلندرلدل تارت خط شمارۀ ۲؛ دمونتاژ، تعمیر و مونتاژ میزهای جداکنندۀ شمارۀ یک و دو؛ تعویض موتور اصلی قیچی شمارۀ ۲ با موتور بومی‌سازی شده.

احمدرضا بخشایی، رئیس واحد نسوز

 با تشکر از تمامی کارشناسان، تکنیسین‌ها، اپراتورها و عوامل اجرایی و همچنین پیمانکاران مربوطه، برخی از مهم‌ترین اقدامات انجام‌شده در این حوزه عبارت‌اند از: تعمیرات نسوز کوره‌های تونلی، شاتل‌ها و هولدینگ نورد و مشارکت در کوتاه کردن طول هیتینگ شمارۀ ۲؛ تعمیر جوی‌ها و چاله‌های مذاب فولادسازی؛ تعمیر نسوز بدنۀ اتاقک غبار کورۀ قوس؛ تعویض برنرهای پیشگرم پاتیل؛ نصب رویه پیشگرم‌های پاتیل؛ تعویض چتر خشک‌کن تاندیش؛ تعمیر نسوز لدل تارت ریخته‌گری.

سیروس اسدی، رئیس واحد جرثقیلها

با قدردانی از زحمات کلیۀ کارکنان مهم‌ترین اقدامات انجام‌شده در این حوزه عبارت‌اند از: تعویض گیریبکس جنوبی ترولی جرثقیل ۲۷۰ تن مذاب‌بر؛ جوشکاری ترک‌های ترولی جرثقیل ۲۷۰ تن مذاب‌بر، اصلاح و جوشکاری ریل ترولی و پل؛ اصلاح و سنگ‌زنی ریل پل جرثقیل ۲۶۰ تن، اصلاح و تعویض شین‌های معیوب جرثقیل‌های واحد و کارگاه تعمیرات؛ تعویض سیستم ایر کاتد پیشنهادی جرثقیل‌های مربوطه.

مهدی  ناظمالرعایا، رئیس نورد گرم مجتمع فولاد سبا

در این واحد با همکاری ارزشمند تیم مدیریت و کارکنان مجتمع فولاد سبا در همۀ حوزه‌ها فضای مناسبی ایجاد شد تا اقدامات ذیل انجام شود: PLC جدید کوره تونلی؛ نصب انکدرهای جابه‌جایی با توجه به نیازی که در راستای تعمیرات سالانه مشاهده می‌شد؛ عملیات لوپر جهت ZEROING قفسه‌ها با سیستم توسعۀ اتوماسیون؛ کار بر روی شبکۀ جدید فیبر نوری پروفی باس؛ انجام کامل توسعۀ اتوماسیون نورد؛ کوتاه کردن استراکچر انتهایی هیتینگ؛ تعویض استراکچر پیشانی ورودی شاتل شمارۀ ۲؛ تعویض لوله‌های ساکشن پمپ‌های پوسته‌زدا؛ تعویض فرم‌های اصلی؛ سیلندر و ساپورت سیلندر ربررول‌های دانکویلر؛ دمونتاژ و سرویس هد استاک و چرخ سنگ بازوهای ماشین سنگ‌های کارگاه غلتک؛ نصب میز غلتکی مولتی گیج جدید؛ اتصال و فلشینگ مسیرهیدرولیک قفسه.

احسان عباد، رئیس واحد فولادسازی مجتمع فولاد سبا

به‌منظور بهینه‌سازی و رفع عیوب جاری با همت و تلاش همکاران و شرکت‌های پیمانکار حاضر در شات‌دان توانستیم این اقدامات را انجام دهیم: در کورۀ شمارۀ یک تعویض سیلندرهای تیلت و چرخش سقف کورۀ قوس؛ تعویض والو یک و دو؛ تخریب و تعویض بتن پلتفرم جلوی کورۀ قوس شمارۀ یک؛ تعمیر و اصلاح گهوارۀ کورۀ قوس؛ تعویض ریل‌های لدل کار LF2 کورۀ قوس؛ تعویض کلکتورهای اصلی آب؛ تعویض داکت‌های ثابت و متحرک کورۀ قوس و اصلاح سقف آن؛ اصلاح مسیر پایپینگ اکومالاتورهای هیدرولیک کورۀ قوس؛ رفع نشتی روغن ترانس اصلی کورۀ قوس؛ اصلاح بوشینگ‌های کوره‌های قوس و کوره‌های پاتیلی؛ سرویس و تست ترانسفور ماتورهای کورۀ قوس MCC؛ سرویس پاور سنتر و فولادسازی؛ نصب اسلب‌های محوطۀ سربارۀ ترانس KV کوره؛ نصب شوت اصلی کوره؛ تعویض درایو نوار نقالۀ عمودی کورۀ قوس؛ اصلاح مسیرهای شارژ کربن کورۀ قوس.

مهدی قاسمی،  رئیس دفتر برنامهریزی و کنترل نگهداری و تعمیرات مجتمع فولاد سبا

با عنایت به بهره‌وری همکارانی که در این شات‌دان حضور داشته‌اند، به‌طورکلی ۱۵۲۵۲ نفر ساعت در اجرای این عملیات به این شرح نقش‌آفرینی کردند: فولادسازی و مواد رسانی ۳۹۸۲ نفر ساعت؛ ریخته‌گری ۴۹۸۰ نفر ساعت؛ نورد ۵۲۵۰ نفر ساعت و جرثقیل‌ها ۱۰۴۰ نفر ساعت. انجام این میزان فعالیت تعمیراتی در کوتاه‌ترین زمان ممکن و در شرایط شیوع ویروس کرونا قابل‌تقدیر است.

لباسکار صنعتی کسا