۲۹ مهر ۱۳۹۹ | 18:55
کد خبر : 26811

بیمه شدگان رایگان همچنان از خدمات رایگان در بخش دولتی برخوردارند

همکاری سازمان بیمه سلامت با وزارت رفاه برای انجام ارزیابی وسع ادامه دارد، اما هیچ بیمه شده رایگانی حذف نشده است و همه بیمه شدگان رایگان همچنان از خدمات رایگان در بخش دولتی برخوردارند.

به گزارش برداشت روز، محمد مهدی ناصحی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت افزود: از مجموع ۱۳ میلیون بیمه شده رایگان بعد از اجرای طرح  ارزیابی وسع، حدود ۵ میلیون نفر برای دریافت دفترچه بیمه خود مراجعه نکرده‌اند و با وجود صدور دفترچه بیمه رایگان این افراد، این دفترچه‌ها بلاتکلیف مانده است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت همچنین در پاسخ به پرسشی درباره حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی دارو گفت: در صورتی که قرار باشد ارز ۴۲۰۰ تومانی دارو حذف شود، در صورتی سازمان بیمه سلامت نسبت به پوشش هزینه داروها اقدام می‌کند که کل مابه التفاوت هزینه این داروها به صورت اعتبار جدید به سازمان بیمه سلامت داده شود. در غیر این صورت امکان اجرای این طرح و پوشش هزینه داروها در سازمان بیمه سلامت وجود ندارد.

وی درباره تجمیع منابع نظام سلامت نیز اظهار کرد: به طور کلی سازمان بیمه سلامت از تجمیع همه منابع نظام سلامت در سازمان بیمه حمایت می‌کند و این اقدام را به نفع دولت و بیمه شدگان می‌داند.

ناصحی درباره توسعه پرونده الکترونیک و سایر برنامه‌های الکترونیک سازمان بیمه سلامت نیز بیان کرد: توسعه پرونده الکترونیک و نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک یکی از اولویت‌های سازمان بیمه سلامت است. البته برخی پزشکان هنوز با وجود در اختیار داشتن نرم افرازهای لازم نسبت به تجویز نسخه بیماران به صورت الکترونیک سر باز می‌زنند. واگذاری این کار به داروخانه‌ها نیز موجب کار اضافه برای داروخانه‌ها و زحمت مضاعف داروسازان می‌شود و باید با همکاری بیشتر جامعه پزشکی این مشکل حل شود. با این وجود نمی‌توانیم به علت نبود نسخه الکترونیک خدمات رسانی به بیمه شدگان را تعطیل کنیم./بیمه سلامت

لباسکار صنعتی کسا