۲۱ مهر ۱۳۹۹ | 19:01
کد خبر : 26046

قریب به ۵۰ درصد دارایی‌های شرکت انتقال گاز برون‌سپاری می‌شود

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ايران از برون سپاري قريب به 50 درصد دارايي هاي این شركت خبر داد.

به گزارش برداشت روز، به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، مهدی جمشیدی‌دانا، با بیان اینکه برون‌سپاری مطابق با برنامه و نقشه راه خواهد بود، گفت: تا افق ۱۴۰۶، قریب به ۵۰ درصد دارایی‌های ثابت شرکت انتقال گاز ایران که حدود ۵۶ تاسیسات تقویت فشار گاز را شامل می‌شود، در دستور برون‌سپاری داریم.

وی در ادامه، افزود: برون‌سپاری تعمیرات و نگهداری تاسیسات در اولویت نخست این شرکت بوده و با جلب مشارکت بخش خصوصی، در صدد سبک سازی، مدیریت هزینه و بهره مندی از تخصص و دانش پیمانکاران داخلی هستیم.
جمشیدی‌دانا اظهار داشت: لازمه برون‌سپاری، برخورداری از پیمانکاران توانمندی است که توانایی پذیرش تعهدات و مسئولیت‌های شرکت انتقال گاز را داشته و بتوانند در مسیر توسعه پایدار اثرگذار باشند، با این حال برون‌سپاری تاسیسات تقویت فشار گاز، بی‌گمان تحول بسیار خوبی در اشتغال‌زایی، مدیریت هزینه‌ها و دانش‌افزایی ایجاد خواهد کرد.
مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران تصریح کرد: درحال حاضر، یکی از تاسیسات شرکت به ‌صورت برون‌سپاری اداره می‌شود که حدود ۹ ماه از آغاز این کار سپری شده و در گام نخست، عملکرد قابل قبولی داشته است.
وی ادامه داد: همکاران ما از این عملکرد بازخورد مثبتی برای نوشتن شرح حال پنج تاسیسات تقویت فشار گاز دیگر که در سال آینده قرار است برون‌سپاری شود، دریافت کرده‌اند که بی‌شک اگر مورد توجه شرکت‌های تابعه وزارت نفت قرار گیرد، کار ارزشمندی خواهد بود.
جمشیدی‌دانا، برون‌سپاری و پایش وضعیت تاسیسات را دو برنامه بسیار مهم شرکت انتقال گاز ایران عنوان کرد و ادامه داد: بر آن هستیم هر سال طبق برنامه‌ای مدون، بخشی از دارایی های فیزیکی این شرکت را که امکان برون سپاری دارد به بخش خصوصی سپرده تا با توانمندی پیمانکاران داخلی و دانش و نظارت مدیریتی شرکت انتقال گاز، شاهد بهبود مستمر و افزایش بهره‌وری بیشتر در این عرصه باشیم.

لباسکار صنعتی کسا