۱۶ مهر ۱۳۹۹ | 18:37
کد خبر : 25408

مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی: اجرای قانون متناسب سازی نشانگر عزم جدی مسئولان تامین اجتماعی به امور بازنشستگان و مستمری بگیران است

مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: اجرای قانون متناسب سازی از مهمترین و دیرینه ترین مطالبات و انتظارات اقشار مختلف بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی از سال های گذشته بوده است و حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی و امور استان ها با نگاهی تعامل گرایانه و ارتباط نزدیک با تشکل ها و کانون های بازنشستگی، تحقق این مطالبه قانونی آنها را در دستور کار خود داشته است.

به گزارش برداشت روز به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، سید مجتبی موسوی افزود: این ارتباط و همکاری هدفمند، سازنده و راهبردی بسیاری از گره ها و مشکلات را گشوده است و با همت بلند مسئولان عالی سازمان در سال جاری و پس از گذشت چندین سال از طرح و پیگیری قانون متناسب سازی توسط بازنشستگان و مستمری بگیران، شاهد اجرای این قانون هستیم.

موسوی خاطرنشان کرد: این گام بزرگ در شرایطی برداشته شد که با توجه به شرایط ناشی از تحریم های ظالمانه، محدودیت منابع و اعتبارات و متاثر شدن سازمان تامین اجتماعی از مشکلات و تنگناهای اقتصادی موجود، اقشار ضعیف و کم درآمد فشار بیشتری را متحمل شده اند. از اینرو اجرای قانون متناسب سازی توانست تا حد قابل ملاحظه ای شکاف درآمدی را از بین ببرد.

مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی افزود: پس از اجرای قانون متناسب سازی، اطلاع رسانی لازم را به تمامی کانون های بازنشستگی استانی انجام داده ایم و این عزیزان را در جریان کلیه مراحل و فرآیندهای انجام شده و همچنین زحمات و تلاش های مجدانه ای که توسط مدیران و مسئولان عالی سازمان با همراهی کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر انجام شد، قرار داده ایم.

موسوی با بیان این موضوع که جلسات، مذاکرات و مکاتبات متعددی برای نحوه تامین اعتبارات مورد نیاز و تدوین فرمول های اجرایی قانون متناسب سازی با حضور مسئولان و نمایندگان تشکل های بازنشستگی انجام شده است، افزود: این مجموعه از نزدیک و دغدغه مندانه پیگیر به سرانجام رسیدن این اقدامات بوده است.

وی تکریم بازنشستگان و مستمری بگیران را از جمله رئوس فعالیتها و خدمت رسانی شایسته به این عزیزان برشمرد و اظهار امیدواری کرد با برطرف شدن موانع و مشکلات حوزه بازنشستگی، شاهد رضایتمندی هر چه بیشتر آنها از خدمات سازمان تامین اجتماعی باشیم.

 

لباسکار صنعتی کسا