۱۱ مهر ۱۳۹۹ | 18:20
کد خبر : 24689

در روز دوم وبینار بیست و دومین همایش عرصه یادگیری عنوان شد: چابکی ارمغان تحول دیجیتال برای سازمان ها

به گزارش برداشت روز، به نقل از روابط عمومي سازمان مديريت صنعتي، احمد بذلي رئيس همايش و قائم مقام مدیرعامل سازمان مديريت صنعتي، در وبينار بيست و دومين همايش عرصه يادگيري، با موضوع فناوري در نقش فرشته نجات براي عبور از چالش هاي مديريت منابع انساني به سخنراني پرداخت.

بنا به این گزارش وی با اشاره به تغییرات فناوری در حوزه منابع انسانی اظهار داشت : در چند سال اخیر تغییرات زیادی در فناوری ایجاد شده چنانکه دولت ها منابع زیادی را به این موضوع اختصاص داده اند. عصر دیجیتال، فناوری دیجیتال و عناوین مشابه در شرکت ها راه اندازی شده تا از قافله عقب نمانند. فرهنگ لغت کمبریج عصر دیجیتال را عصر حاضر می داند چرا که حجم وسیعی از دیتا و اطلاعات در دسترس مردم قرار می گیرد.
بذلی تاکید کرد: هیچ سازمانی جدا از فناوری نیست و بشر بیش از هر زمانی به تکنولوژی و فناوری وابسته است به نحوی که تصور یک روز عادی بدون گوشی هوشمند و شبکه های اجتماعی تصوری غیر ممکن است.
وی ضمن ویژگی های عصر دیجیتال اظهار داشت: بسیاری از اندیشمندان بر این باورند که کرونا ویروس موتور محرکه تحول دیجیتال است. فرصت های طلایی که کرونا ویروس ایجاد کرده باعث شده تا سازمان ها نگاهی تازه و جدی تر به تحول دیجیتال داشته باشند و زیر ساخت های لازم را آماده کنند. مثلا هیچ وقت تصور نمی کردید که فرزندان در خانه درس بخوانند وتحصیل کنند. ارزش هایی که ایجاد می شود بسیار بیشتر از گذشته است و آموزش شخصی سازی شده است.
رئیس همایش عرصه یادگیری تاکید کرد: نمی توانیم فناوری دیجیتال را از کسب و کار جدا بدانیم و ناگزیر هستیم به این سمت و سو حرکت کنیم و زیر ساخت های فرهنگی و ابزاری را آماده و به سمت تحول دیجیتال حرکت کنیم. تحول دیجیتال هر روز بیش از قبل اهمیت می‌یابد و در سال ۲۰۱۹ سرچ عصر دیجیتال ۱۰۰ برابر شده است و مهمترین دستاورد تحول دیجیتال چابکی است. چابکی ارمغان تحول دیجیتال برای سازمان هاست.
وی در ارتباط با تغییر طرز تفکر در تصمیم‌گیری سریع و چرخههای یادگیری افزود: ما در جهانی زندگی می‌کنیم که در حال تحول و توسعه است؛ در چنین جهانی تقریبا غیرممکن است که بتوان آینده را به‌طور دقیق پیش بینی کرد. بهترین کاری که به منظور به حداقل رساندن ریسک و رسیدن به موفقیت در این دنیا می توان انجام داد، این است که عدم اطمینان را بپذیریم و در به کارگیری نوآوریها، سریع عمل کنیم.
رئیس همایش در پایان تاکید کرد: توانایی رهبری در محیط مبهم و پیچیده ، توانایی رهبری از طریق تاثیرگذاری بر دیگران، توانایی مدیریت از راه دور، توانایی مدیریت محیط کسب و کار مرکب از انسان و ماشین، توانایی هدایت و مدیریت سریع، مهارت هایی ست که برای سه سال آینده باید در رهبران سازمان ایجاد شود.

لباسکار صنعتی کسا