۰۷ مهر ۱۳۹۹ | 19:38
کد خبر : 24235

بومی سازی حاشیه سود شرکت ها را تضمین می کند / وظیفه صدر فردا شناسایی و تامین نیازهای شرکت ها است

بزرگترین همایش معدنی مجازی صدر فردا با عنوان ارائه نیازهای فناورانه حوزه معدن و صنایع آغاز به کار کرد.

به گزارش برداشت روز، به نقل از روابط عمومی شرکت صدر فردا؛ اولین روز از همایش مجازی، ارائه نیازهای فن آورانه حوزه معدن و صنایع با حضور مدیران هلدینگ صدر تامین و صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار شد.

این همایش در چهار محور ساخت و تعمیر تجهیزات و ماشین آلات معدنی و صنایع معدن، تولید مواد شیمیایی و معدنی مورد نیاز حوزه معدن و صنایع معدنی، ساخت قطعات فلزی و غیر فلزی مورد نیاز حوزه معدن و صنایع معدنی و فناوری های مورد نیاز در فرآیندهای اکتشاف و فرآوری مواد معدنی برگزار می‌شود.
در این همایش حمیدرضا شاهوردی عضو هیات مدیره هلدینگ صدر تامین با اشاره به اینکه صدر تامین از هلدینگ های تخصصی شستا است و مالکیت شرکتهای معدنی  بزرگی را در اختیار دارد افزود: صدر تامین ۱۳ شرکت را به طور مستقیم تحت مدیریت دارد و این موضوع مهمترین انگیزه برای حضور در این رویدادهای فناورانه ست.
شاهوردی ضمن اشاره به اهمیت بومی سازی در کشور گفت: برای ما بسیار مقرون به صرفه تر خواهد بود که نیازها در کشور بومی سازی شود. در صدر تامین ضمن توجه به مسولیت های اجتماعی، رویکردها بر اساس سود آوری و حاشیه سود است و بومی سازی می‌تواند این حاشیه سود را تضمین کند.
وی با اشاره به تحریم های ظالمانه اعمال شده از سوی آمریکا افزود: این تحریم های ظالمانه هزینه های زیادی را به کشور تحمیل کرده است. به همین دلیل نیازها و رفع نیازها باید داخلی سازی شود.
مثل هر فعالیت اقتصادی دیگر داخلی سازی فعالیتها برای ما هم توجیه پذیرتر است. به طور طبیعی بومی سازی به اقتصادی شدن فعالیتها خواهد انجامید. بسیاری از شرکتهای ما مثل املاح دارای طرح‌های توسعه هستند و به بومی ساز نیاز دارند.
وی در ادامه افزود: علاوه بر رویکرد بومی سازی، شرکتها دارای عارضه های فناورانه ای هستند که پیدا کردن و رفع این عارضه ها باعث می‌شود بهره وری شرکتها به حداکثر ممکن برسد. فرایند عارضه یابی تبدیل به یک فرایند مداوم در صدر تامین و شرکتهای تابعه شده است.
شاهوردی در پایان با اشاره به فعالیتهای شتابدهنده صدر فردا گفت: شتابدهنده صدر فردا به دنبال توسعه کسب و کارهای نوین در حوزه معدن و صنایع معدنی است. یکی از ایده‌های مطرح شده در این شرکت، با همکاری صندوق نوآوری وارد مرحله صنعتی شده است. صدر فردا چهار ایده در مرحله جذب سرمایه دارد و ۱۰ ایده دیگر هم در مراحل مختلف شتابدهی قرار دارند.
در ادامه این همایش هادی کمالی مدیر عامل شتابدهنده صدر فردا گفت: نوآوری و فناوری در تمام شئون صدر تامین رسوخ دارد و ما به دنبال این هستیم که تکمیل زنجیره ارزش را در صدر فردا پیگیری کنیم. باید فرصت‌های سرمایه گذاری شناسایی شود و نگاه ما به ظرفیت‌های کشور باشد و به این ظرفیت‌ها پرداخته شود.
مدیر عامل صدر فردا در ادامه گفت: در صدر فردا علاوه بر مواد معدنی متعارف تمرکز ما بر مواد معدنی غیر متعارف است. منظور از مواد معدنی غیر متعارف بخشهایی مثل منیزیم، نیکل، مس و غیره است که کمتر به آنها پرداخته شده است.
وی افزود: شرکتهای زیر مجموعه صدرتامین مجبور هستند بخشی از نیازهای خود را از طریق واردات تامین کنند که وظیفه صدر فردا شناسایی این نیازها و فراهم کردن زمینه برای تامین نیازها است که ما به این اتفاق بومی سازی می گوییم.
همه مجموعه ها سرشار از عارضه هستند و ما عده ای را به عنوان سفیر عارضه یابی در شرکتهای زیر مجموعه شناسایی کردیم که آنها مطالعات لازم را انجام داده و عوارض را شناسایی می کنند.
کمالی در پایان گفت: شناسایی فرصت های سرمایه گذاری جدید از دیگر رویکردهای صدر فردا است.نیکل، نمک، فولادهای آلیاژی، منیزیم، سیلیس و غیره، مواردی است که مورد علاقه صدر فردا و هلدینگ صدرتامین است.
در  ادامه این همایش سفیران عارضه یابی شرکتها به ارائه نیازهای فناورانه خود پرداختند.

لباسکار صنعتی کسا