۲۷ بهمن ۱۳۹۸ | 10:59
کد خبر : 2311

مهدیان اعلام کرد/رشد ۳۵درصدی اعطای تسهیلات در سالجاری

پایگاه خبری تحلیلی برداشت روز_ حجت‌اله مهدیان رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون صبح امروز در نشست رسانه‌ای که به منظور تبیین عملکرد بانک در انجام تکالیف توسعه‌ای و بانکداری توسعه‌ای و برنامه‌های آتی بانک با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه در محل مرکز آموزش و پژوهش این بانک برگزار شد، اظهار داشت:متوسط پرداخت تسهیلات در سالجاری ماهیانه حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه حدود ۳۵ درصد رشد داشته است.
مدیرعامل بانک توسعه تعاون گفت: تسهیلات با میانگین نرخ ۶ درصد در روستاها، مناطق عشایری و شهر‌های زیر ۱۰ هزار نفر داده می‌شود و مدت بازپرداخت تسهیلات ۹ ساله است.
مهدیان با بیان اینکه ۷۳ درصد از تسهیلات بانک به شرکت‌های تعاونی پرداخت می‌شود، گفت: تسهیلات بانک توسعه تعاون در بخش گردشگری، صنعت و خدمات پرداخت می‌شود همچنین برای اجرای طرح‌های ملی اشتغال موضوع تبصره ۱۸ و نیز تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و وام برای سرپرستان خانوار، مددجویان سازمان بهزیستی، کمیته امداد و بنیاد شهید پرداخت می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: امسال میزان تسهیلات اعطایی بانک حدود ۳۶ درصد رشد داشته است.
مدیرعامل بانک توسعه تعاون به امضای تفاهم نامه اخیر ۳۰ میلیارد تومانی با معاونت زنان ریاست جمهوری برای حمایت از زنان سرپرست خانوار اشاره کرد و افزود: در صورت موفق بودن این طرح امسال، تفاهم نامه مناسبی در سال آینده برای حمایت از زنان سرپرست خانوار خواهیم داشت.
مدیرعامل بانک توسعه تعاون گفت: در زمینه سیل ۳ استان در فروردین امسال نیز اقداماتی داشتیم، برای سیستان و بلوچستان نیز کمک بلاعوض یک میلیارد تومانی داشتیم و ۷ میلیارد تومان نیز تسهیلات ارزان قیمت پیش بینی کردیم.
وی تصریح کرد: در مجموع تعاونی‌ها در بازپرداخت تسهیلات عملکرد مناسبی دارند و مجموع مطالبات غیرجاری بانک کمتر از ۹۰۰ میلیارد تومان است و نسبت مطالبات معوق ۶.۵ درصد است.
مدیر عامل بانک توسعه تعاون با اشاره به تکلیف ۳۵۰۰ میلیارد تومانی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات گردشگری افزود: سهم بانک ۳۰۰ میلیارد تومان است که تاکنون ۳۰ میلیارد تومان آن پرداخت شده است.
رئیس هیئت مدیره بانک توسعه تعاون تصریح کرد: برای پرداخت تسهیلات به بخش تعاون سقف مشخصی نداریم و بر اساس طرح‌ها پرداخت انجام می‌شود. البته در حوزه اشتغال روستایی سقف پرداخت ۱۵ میلیارد تومان است.
رونمایی از پایگاه خبری توسعه تعاون و پورتال جدید بانک توسعه تعاون
سعید معادی مشاور مدیر‌عامل و مدیر امور روابط‌عمومی و حوزه مدیریت بانک توسعه تعاون در مراسم رونمایی از پایگاه خبری توسعه تعاون و پورتال جدید بانک توسعه تعاون گفت: نظام اطلاع‌رسانی بانک توسعه تعاون متشکل از فرهیختگان رسانه‌ای و روابط عمومی بانک، رسالت مهمی در تبیین عملکرد بانک، شناسایی فرصت‌ها، بیان قابلیت‌ها و ظرفیت‌ها و هدایت تعاونگران و کارآفرینان در مسیرهای کارآمد و حائز مزیت بر عهده دارند.
وی افزود: مسلما پیشرفت‌های الکترونیک و افزایش ظرفیت ابزاری در انجام ماموریت‌های اطلاع‌رسانی بانک حائز اهمیت است، اما هدف غایی هم‌افزایی میان روابط‌عمومی و اهالی رسانه و همچنین تهیه محتوای مفید در خصوص اقتصاد تعاون می‌باشد.

لباسکار صنعتی کسا