۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | 19:12
کد خبر : 22914

هم افزایی ظرفیت تمام بخشهای کشور برای تعمیق ساخت داخل ضروری است

معاون وزیر صمت و رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در جریان بازدید مشترک با سردار حاجی زاده فرمانده نیروی هوای فضای سپاه از گروه خودرو سازی سایپا بر ضرورت هم افزایی ظرفیت، دانش و فناوری تمام بخش های کشور از جمله صنایع دفاعی برای تعمیق ساخت داخل و کاهش وابستگیهای صنعتی در سال جهش تولید تأکید کرد.

امیربیات با اشاره به فرصت های حاصل از تحریمهای غیرقانونی آمریکا ، افزایش توانمندی مراکز تحقیق و توسعه و دانش بنیان کشوراز جمله مرکز تحقیقات خودرویی سایپا را از اتفاقات ارزشمند برشمرد.

بیات همچنین دستاوردهای قابل ستایش نخبگان و متخصصان کشور در عرصه های نظامی و صنایع دفاع را سرمایه ای ملی برای کلیه بخش های صنعتی کشور دانست و افزود در بخش صنایع غیرنظامی توجیه پذیری اقتصادی و منطقی بودن هزینه های تولید نیز شاخصی مهم ارزیابی می شود که باید نهادهای واسطه ای و سازمانهای توسعه ای چون ایدرو بعنوان حلقه اتصال صنایع دفاعی و بخش تولید راهکارهای این انطباق را بررسی و عملیاتی نمایند.

معاون وزیر صمت یکی از الزامات کاهش قیمت تمام شده و صرفه های واحد مقیاس برای پیوند ظرفیتهای صنایع دفاعی با نیازهای بخش تولید را امکان سفارش گذاری با شمارگان انبوه و دارای استمرار کافی خواند که خوشبختانه این شرط در بخش قطعات خودرو قابل تحقق است.

به گفته بیات با تحقق این پیوندها فناوری در شرکت های دانش بنیان و صاحبان تکنولوژی تثبت و غنایافته شده و ما در مرز دانش حرکت خواهیم کرد که در نهایت به قدرتمندی کشور می انجامد.

رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران همچنین آینده پژوهی در صنعت خودرو، ساخت خودروهای برقی، موضوع پلت فرم مشترک و کاهش هزینه‌ها را از دیگر مقوله هایی دانست که باید بیش از پیش در گروه خودروسازی سایپا و به ویژه مرکز تحقیقات به آن توجه شود .

سردار امیرعلی حاجی‌زاده ، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران نیز در این بازدید با اشاره به اینکه خودروسازی کشور در گذشته در مسیر مونتاژ بوده است گفت : ریل گذاری صنعت خودرو اکنون تغییر کرده است و انشالله در آینده ای نزدیک به نتایج خوبی خواهیم رسید و خودروسازی به سمت محصولات با کیفیت مبتنی بر دانش فنی بومی شده خواهد بود.

جواد سلیمانی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا نیز در این بازدید تازه ترین برنامه ها و اقدامات این گروه خودروسازی را ارائه کرد.

لباسکار صنعتی کسا