۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | 19:02
کد خبر : 22897

رشد تولیدات ۲۲ محصول اصلی صنعتی و معدنی در ۵ ماهه سال۹۹/ صدور بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ پروانه بهره برداری

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: از ابتدای امسال تا پایان مرداد ماه بیش از 2 هزار و 370 فقره پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری بالغ بر 326 هزار میلیارد ریال و ایجاد اشتغال مستقیم برای نزدیک به 42 هزار نفر صادر شده است.

به گزارش برداشت روز، به نقل از شاتانیوز، سعید زرندی افزود: هر ماه، مهمترین کالاهای منتخب صنعتی و معدنی که بیشترین سهم در این بخش را دارند مورد رصد و پایش قرار می گیرد و در ۵ ماهه امسال از بین ۳۸ محصول مهم، ۲۲ کالا با رشد تولید و ۱۶ محصول با کاهش تولید بوده است.
وی گفت: شرایط خاص اقتصادی کشور و شیوع بیماری کرونا در کشور منجر به بروز مشکلاتی در بخش تولید بوده اما در همین شرایط سخت، بخش صنعت و معدن توانست در تعداد قابل توجهی از کالاهای اصلی رشد تولید را تجربه کند.
زرندی توضیح داد: محصولات پتروشیمی با بیش از ۲۵ میلیون تن و افزایش بیش از ۶ درصد، لوازم خانگی با تولید یک میلیون ۵۲۳ هزار دستگاه و رشد ۴۲ درصدی، شمش آلومینیوم خالص ۱۶۰ هزار تن و افزایش نزدیک به ۵۰ درصد، فولاد خام با تولید بیش از ۱۱ میلیون تن و افزایش ۸ درصد، انواع خودرو سواری با تولید نزدیک به ۳۴۵ هزار دستگاه و رشد ۱۸ درصد و سیمان با تولید ۲۹٫۵ میلیون تن و رشد نزدیک به ۱۳ درصد در این مدت رقم خورده است.
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در این مدت نزدیک به ۱۱ میلیارد صادرات و نزدیک به ۱۴ میلیارد واردات صورت گرفت که این روند کاهشی ناشی از بسته شدن مرزها در ابتدای سال و مشکلات مرتبط با شیوع بیماری کرونا در دنیا بوده است.
وی گفت: در این مدت، بیش از ۲۷ هزارو ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برنامه تولید و اشتغال (تبصره ۱۸ قانون بودجه) به ۴۶۳ واحد پرداخت شده و همچنین در قالب پروژه رونق تولید نیز ۲۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال به ۱۲۵۰ واحد تسهیلات ارائه شده است.

لباسکار صنعتی کسا