۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | 19:22
کد خبر : 22721

تفاهم نامه همکاری شرکت مخابرات ایران و سندیکای مخابرات به امضاء رسید

تفاهم نامه همکاری شرکت مخابرات ایران و سندیکای صنعت مخابرات به منظور کمک به افزایش ظرفیت تولید داخلی و تحقق فرمایش مقام معظم رهبری در راستای "جهش تولید" با هدف بومی سازی حداکثری در تجهیزات پیشرفته شبکه ملی اطلاعات با حضور دکتر فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی بین طرفین منعقد و اجرایی شد.

به گزارش برداشت روز، به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، تفاهم نامه همکاری شرکت مخابرات ایران و سندیکای مخابرات با موضوع بومی سازی شبکه ملی اطلاعات ، تامین تجهیزات اکتیو و پسیو و خدمات مربوط به لایه های مختلف شبکه، فی مابین شرکت مخابرات ایران به نمایندگی از سوی مهندس سیدمجیدصدری به عنوان مدیرعامل شرکت و سندیکای صنعت مخابرات ایران به نمایندگی آقای فرامرز رستگار، امروز دوشنبه ۲۵ شهریورماه ۱۳۹۹ در محل پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات امضا شد.

بر اساس این گزارش، با امضای این تفاهم نامه طرفین حد اعلای تلاش خویش را در جهت گسترش توان ملی در زمینه موضوع این تفاهم نامه و نیل به خوداتکایی ملی مبذول داشته و با شرکت هایی که از سوی سندیکای صنعت مخابرات ایران به شرکت مخابرات ایران معرفی می گردد، در چارچوب این تفاهم نامه همکاری خواهد شد.

امضا و اجرای این تفاهم نامه، فصل نوینی در حرکت به سمت بومی سازی تجهیزات پیشرفته شبکه ملی اطلاعات و استفاده از حداکثر توان شرکت های داخلی حوزه شبکه و مخابرات به منظور رقم زدن جهش تولید در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات رقم خواهد زد.

مهندس صدری در مراسم امضای این تفاهم نامه اظهار داشت: شرکت مخابرات ایران در بخش شبکه ملی اطلاعات تکالیف زیادی بر عهده دارد که مهم ترین آن ایجاد دسترسی پایدار و متوازن برای تمام بازیگران ارتباطات در کشور است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران همچنین خاطرنشان کرد: بالغ بر ۷۰ درصد تجهیزات مخابرات ثابت در حال حاضر در داخل کشور تولید می شود و با رویکرد مبتنی بر توافق امروز، به زودی تمام تامین تجهیزات شبکه ملی اطلاعات در بخش ارتباطات ثابت با استفاده از توان و دانش شرکت های داخلی در مسیر روند رو به رشد جهش تولید محقق خواهد شد.

وی افزود: با سرمایه گذاری ۳۰۰۰میلیارد تومانی شرکت مخابرات ایران در لایه های مختلف شبکه، پتانسیل گسترده ای برای استفاده تمام اپراتورها از زیرساخت های اساسی شرکت مخابرات ایران ایجاد شده و با تعامل بیشتر با بازیگران ارتباطات و فناوری اطلاعات، حوزه مخابرات ثابت به کسب جایگاه واقعی خود بیش از گذشته نزدیک خواهدشد.

لباسکار صنعتی کسا