۲۳ شهریور ۱۳۹۹ | 19:50
کد خبر : 22319

تلاش مضاعف در کاهش اثر تحریم ها سرلوحه کارقرار دارد

رئيس كارگاه مركزي شركت پالايش نفت تهران به تشريح دستاوردها و فعاليت هاي اين واحد پرداخت.

به گزارش برداشت روز، محمود نیکو در خصوص کلیت فعالیت و اقدامات کارگاه مرکزی گفت: کارگاه مرکزی در کنار انجام وظایف روزمره، که سرویس دهی به کلیه واحدهای عملیاتی و تعمیراتی است، به ساخت و بازسازی قطعات و تجهیزات پالایشگاهی با استفاده از امکانات موجود نیز اهتمام می ورزد که از شاخصه های مهم این امر، تولید سریع و استاندارد قطعات یدکی مورد نیاز ماشین آلات، بازگردانیدن قطعات و تجهیزات معیوب به چرخه تولید، جلوگیری از بروز وقفه در روند تولید، حرکت در راستای کم نمودن واردات از خارج و همچنین صرفه جویی ارزی می باشد.

وی ادامه داد: این واحد صنعتی متشکل از کارگاه‌های metal fabrication shop (کارگاه ساخت قطعات فلزی)، heat exchanger shop (کارگاه مبدل‌های حرارتی)، machine shop(کارگاه تراشکاری)، Tool Repair shop (کارگاه تعمیرات ابزار)، valve shop (کارگاه شیرآلات) و انبار ابزار هست. کارگاه مرکزی با توجه به وجود ماشین‌آلات و کارکنان متخصص دارای قابلیت های بسیاری بوده و بازوی مستحکمی در امر تعمیرات تجهیزات و نهایتاً تداوم و استمرار تولید در واحدهای عملیاتی می‌باشد.

بی شک تحریم های اقتصادی موجود به جهت کاهش و به صفر رساندن تولید توسط شبکه استکبار جهانی طرح ریزی شده که این موضوع، اهمیت وظایف تعمیر و نگهداری تجهیزات و جلوگیری از خرابی را دوچندان می نماید.

وی با اشاره به انجام موفقیت آمیز و صددرصدی کارهای ارجاعی به کارگاه مرکزی در تعمیرات اساسی اخیر تصریح کرد: کارگاه مرکزی اداره تعمیرات شرکت پالایش نفت تهران توانست در تعمیرات اساسی اخیر با رعایت کلیه الزامات ایمنی و رعایت پروتکل های بهداشتی جهت جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، تمامی دستور کار ارجاع شده را با موفقیت انجام دهد که این مهم مرهون تلاش شبانه روزی و بی وقفه کلیه کارکنان این واحد می باشد.
آموزش و افزایش توانمندی کارکنان کارگاه مرکزی در سایه رعایت الزامات ایمنی اولویت اصلی ماست. نیکو با اعلام این مطلب افزود: ارتقا توانمندی و افزایش مهارت کارکنان در بخش های مختلف با اجرای کلاس ها و دوره های آموزشی درزمینه تجهیزات بروز با تکنولوژی cnc, nc,، آموزش های ojt کارکنان و آشنایی با سایر مهارت ها در کارگاه مرکزی، ترغیب و تشویق کارکنان جهت ارائه پیشنهادات سازنده، خلاقیت در کار و اختراع، مشارکت کارکنان در مدیریت دانش و ارائه مطالب و بسته های دانشی جمع بندی شده توسط کارگروه مدیریت دانش و ساخت فیلم های آموزشی از مهم‌ترین مقوله‌هایی است که سعی شده در این واحد تعمیراتی مدنظر قرار گیرد. همچنین به‌روزرسانی تجهیزات موجود و خریداری و جایگزینی دستگاه ها با تکنولوژی cnc, nc بجای تجهیزات فرسوده و قدیمی بر اساس برآورد شاخص های MTBF, MTTR پایش هفتگی و ماهیانه تمامی تجهیزات و جرثقیل های ثابت موجود در واحد های عملیاتی و ثبت خرابی‌ها در قالب گزارشات pm را می توان دستاورد دیگر کارگاه مرکزی اداره تعمیرات شرکت پالایش نفت تهران برشمرد.
این مقام مسئول پیرامون افزایش ضریب ایمنی افراد و تجهیزات و پایش آن اظهار داشت: طراحی نرم افزار (پداک) پایگاه داده های ایمنی کارگاه توسط کارکنان کارگاه مرکزی جهت پایش عملکرد ایمن کارکنان و تجهیزات، انجام اصلاحات بر روی برخی تجهیزات پرخطر و حادثه‌ساز (نظیر ساخت و نصب تجهیز ایمنی جهت دستگاه گیوتین و جلوگیری از آسیب به اپراتور)، طراحی و ساخت ابزار و بالانسر دستگاه بورینگ جهت تراشکاری ناحیه پشت Tube sheet (مبدل های حرارتی)، تغییرات بر روی carrier های کپسول o2 و c2H2، با ساخت و نصب جک جهت جلوگیری از واژگونی و همچنین طراحی و ساخت و نصب دستگاه بشکه بر برقی ، ایمن سازی دستگاه خم میلگرد ، کسب مقام اول در ممیزی نظام آراستگی توسط کارکنان کارگاه از مهم‌ترین اقدامات کارگاه مرکزی در زمینه افزایش ضریب ایمنی افراد و تجهیزات می باشد. علاوه بر آن طراحی و ساخت گیره آچار چکش خور جهت جلوگیری از ضربه پتک به دست کارکنان، طراحی و ساخت هود مکنده جهت خروج دود ودمه دستگاه برش پلاسما، طراحی و ساخت ابزار Lift جهت نصب flange های سنگین و طراحی و ساخت بالابر و بالانسر جهت نگهداری ابزارآلات سنگین مانند ماشین های بکس و دستگاه های expand را می‌توان از دیگر اقدامات در این زمینه برشمرد.
رئیس کارگاه مرکزی در خاتمه اظهار داشت: این فعالیت ها در کنار ساخت و تولید و بازسازی صد ها قطعه در کارگاه‌های مختلف بخش کوچکی از وظایف در حال انجام کارکنان این واحد بوده که به‌صورت اختصار عنوان شده است. امیدوارم این مجموعه بتواند سهمی در راستای نیل سازمان به اهداف بنیادین خود در سال جهش تولید داشته باشد.

لباسکار صنعتی کسا | لباس کار صنعتی‌