۱۸ شهریور ۱۳۹۹ | 19:23
کد خبر : 21726

رابطه جدی بین سلامت و پرداخت حق بیمه وجود دارد / طرح مشوق‌های بیمه‌ای بر اساس مطالعه ده‌ها کشور انجام شد

سرپرست سازمان بیمه سلامت گفت: در دنیا بسته‌های متنوع در بیمه‌ها وجود دارد و رابطه‌ای بین سلامت و پرداخت حق بیمه وجود دارد، اما در این بخش در کشور اقدامات جدی انجام نشده بود.

به گزارش برداشت روز، به نقل از آی هینا، طاهر موهبتی در مراسم افتتاحیه طرح مشوق‌های بیمه‌ای جهت خدمات پیشگیرانه و مراقبت‌های ارتقای سلامت که در وزارت بهداشت برگزار شد، افزود: یکی از مهم‌ترین رویکردهای سازمان بیمه سلامت و یکی از مطالبات وزیر بهداشت، حرکت به سمت دانش محوری و دانش بنیان کردن این سازمان بود تا تصمیم‌گیری‌ها مبتنی بر دانش باشد. یکی از اقدامات ما، تاسیس مرکز تحقیقات بیمه سلامت بود که سه اتفاق در این حوزه انجام شد. اولین اصلاح ما، طراحی نظام کارآمد بیمه سلامت و اصلاحات در نظام فعلی بود. همچنین تعریف بسته‌های متنوع بیمه‌ای یکی از اقدامات دیگر است که در آینده انجام می‌شود.

وی ادامه داد: البته قبل از این، مشوق‌هایی برای پزشکان در نظر گرفته بودیم و نشست‌هایی با پزشکان داشتیم. نگاه سازمان بیمه سلامت اقتصادی نیست، بلکه به دنبال صیانت از سلامت مردم هستیم. زیرا تعداد فراوان آزمایش‌ها و تصویربرداری‌ها که سلامت مردم را به خطر می‌انداخت، با اجرای راهنماهای بالینی مدیریت شده است.

لباسکار صنعتی کسا