۱۶ شهریور ۱۳۹۹ | 19:39
کد خبر : 21425

شیوع ویروس کرونا، فرصتی برای گسترس خدمات بانکداری الکترونیک

در شرایطی که کرونا برای اقتصاد دنیا تهدید به حساب می‌‎آید، می‌تواند برای رشد و گسترش خدمات بانکداری‌الکترونیک، به‌عنوان یک فرصت تلقی شود.

به گزارش برداشت روز به نقل از اخبار پولی مالی، در شرایطی که کرونا برای اقتصاد دنیا تهدید به حساب می‌‎آید، می‌تواند برای رشد و گسترش خدمات بانکداری‌الکترونیک، به‌عنوان یک فرصت تلقی شود. بانک‌های کشور نیز با درک این فرصت، اقدامات ارزشمندی در این حوزه انجام داده‌اند.

 

بانک‌پاسارگاد؛ از جمله بانک‌هایی است که از همان ابتدای دوران شیوع این بیماری با تشکیل کارگروه ویژه پیشگیری از شیوع بیماری کرونا تصمیماتی را برای افزایش ایمنی مشتریان و مراجعه‌کنندگان در نظر گرفته و اجرایی کرد.

 

بانک‌ پاسارگاد تنها بانکی است که سیستم Core-Banking منحصر به خود را داراست. سیستمی که توسط بهترین و زبده‌ترین متخصصان کشور در زمینه IT و فن‌آوری‌های مربوط به آن تهیه شده‌است. این سیستم به بانک‌پاسارگاد این امکان را داده‌است که در بستر آن، انواع خدمات بانکداری الکترونیک را به مشتریان خود ارایه دهد. سامانه بانکداری مجازی، همراه بانک پاسارگاد، کیپاد، اس‌ام‌اس بانک، تلفن‌ بانک و … برخی از این خدمات هستند.

 

خدمات بانکداری‌‌الکترونیک بانک‌پاسارگاد مورد استقبال بسیاری از مشتریان قرار گرفته‌است. امنیت، سرعت، تنوع و کیفیت ارایه خدمات باعث شده‌است بیش از ۹۷ درصد از تراکنش‌های مشتریان در این بانک به‌صورت غیرحضوری انجام شود که به دنبال آن کاهش رفت‌وآمد‌های غیرضروری در دوران شیوع ویروس کرونا، حفظ سلامت مشتریان و سرمایه انسانی بانک را در پی داشته‌است.

 

بانک‌پاسارگاد از ابتدای شیوع ویروس کرونا، با ایجاد شرایط مناسب برای انتقال وجه غیرحضوری، افزایش سقف کارت به کارت و تمدید خودکار کارت‌های بانکی، نسبت به خرید و نصب دستگاه‌های خودپرداز-خود دریافت (CRS)، در شعبه‌‌های منتخب خود اقدام کرد که باعث کاهش بار مراجعه به شعبه‌ها برای واریز وجه نقد و در پی آن جلوگیری از انتشار ویروس کرونا از طریق اسکناس شد. این دستگاه‌ها که در حال حاضر در ۴۰ شعبه‌ی این بانک قرار دارند، علاوه بر ارائه‌ی خدمات دستگاه‌های خودپرداز (ATM) ، امکان واریز وجه نقد به حساب مشتریان را نیز فراهم می‌کنند. به این ترتیب مشتریان بانک‌پاسارگاد، از طریق این دستگاه‌ها تنها با در اختیار داشتن کارت بانک‌پاسارگاد می‌توانند وجوه نقد خود را بدون مراجعه به شعبه‌های این بانک به حساب خود واریز کند. برداشت و انتقال وجه، دریافت مانده حساب و گردش حساب، خرید شارژ، تغییر رمز، پرداخت قبض، پرداخت تسهیلات، کمک به خیریه و … از دیگر خدمات دستگاه‌های CRS هستند.

 

لباسکار صنعتی کسا