۱۵ شهریور ۱۳۹۹ | 19:38
کد خبر : 21261

بهره‌مندی بازنشستگان از خدمات تخفیفی و تقسیطی در هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی/ رعایت ۲۳ دستورالعمل بهداشتی برای مقابله با کرونا

با امضای تفاهمنامه ارائه خدمات اقامتی تخفیفی و تقسیطی، بازنشستگان کشوری از این پس می‌توانند با تخفیف 50درصدی به شکل نقدی و تخفیف 35درصدی به شکل تقسیطی از امکانات اقامتی هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی در سراسر کشور بهره‌مند شود.

به گزارش برداشت روز، به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری، این تفاهمنامه امروز توسط فتح‌الله شعبانی، معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق بازنشستگی کشوری، و محمدرضا پوینده، مدیرعامل گروه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی، در محل این صندوق به امضاء رسید. * با امضای این تفاهمنامه، بازنشستگان کشوری می‌توانند با مراجعه به بخش «تخفیف گروه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی» در درگاه خدمات الکترونیکی صندوق بازنشستگی کشوری به آدرس https://www.sabasrm.ir و یا صفحه ویژه بازنشستگان کشوری در سایت شرکت سرمایه‌گذاری ایرانگردی و جهانگردی به آدرس https://www.ittic.com/cspf نسبت به ثبت‌نام و رزرو مستقیم هتل و اتاق خود اقدام کنند.

️ در چارچوب این تفاهمنامه، تخفیف ویژه ۵۰ درصدی اقامت در تمامی هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی برای بازنشستگان کشوری به‌ صورت نقدی و با کارت بانکی ارائه می‌شود.

️ همچنین در این تفاهمنامه، تخفیف ویژه ۳۵ درصدی اقامت در تمامی هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی برای بازنشستگان کشوری به صورت اقساط و کسر از حقوق ماهیانه بصورت خودکار با بازپرداخت چهارماهه ارائه شده است. تعریف بودجه رفاهی صندوق بازنشستگی کشوری برای اولین بار

️ معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق بازنشستگی کشوری در مراسم امضای این تفاهمنامه با اشاره به محدودیت‌های مالی و قانونی صندوق برای ارائه خدمات رفاهی به بازنشستگان، گفت: با این وجود، مدیریت صندوق در دوره جدید تلاش‌های خوبی را در این جهت صورت داده است.

️ فتح‌الله شعبانی با بیان اینکه «امسال برای اولین بار توانستیم بودجه رفاهی را در بودجه سالانه صندوق بازنشستگی کشوری تعریف کنیم»، افزود: گرچه رقم تعریف‌شده در این بودجه اندک است؛ اما مسیری را ایجاد کرده تا در سال‌های آینده هم ادامه یابد و تقویت شود.

️ وی شکل قرارداد و تفاهمنامه‌های صندوق بازنشستگی کشوری با شرکت‌های تابعه برای ارائه خدمات به بازنشستگان را به دور از نگاه سودمحوری دانست و یادآور شد: از آنجا که این شرکت‌ها متعلق به خود بازنشستگان است، خود را ملزم می‌دانیم این خدمات تخفیفی و تقسیطی را برقرار کنیم.

️ خدمات اقامتی در همه ایام سال ارائه می‌شود مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری نیز در این مراسم گفت: پیش از این خدمات تخفیفی مراکر اقامتی صرفا در برخی مناسبت‌ها و ایام خاص و تعطیلات ارائه می‌شد؛ اما در تفاهمنامه جدید، علاوه بر تخفیف، امکان تقسیط پرداخت هم فراهم شده و بازنشستگان در تمامی ایام سال می‌توانند از این خدمات بهره‌مند شوند.

️ محمود مرتضایی‌فرد همچنین درباره وضعیت انجام سفرها در شرایط کرونایی گفت: در مجموعه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی علاوه بر ضوابط وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا، همه پروتکل‌های سازمان بهداشت جهانی در حوزه گردشگری را هم رعایت می‌کنند.

️ وی با بیان اینکه «حدود نیمی از ظرفیت هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی در شرایط کنونی خالی است»، افزود: با این شرایط، عملا فاصله‌گذاری اجتماعی هم در مراکز اقامتی این مجموعه رعایت می‌شود. مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری ابراز امیدواری کرد که با رفع هرچه سریع‌تر شیوع بیماری کرونا، ارائه خدمات در قالب تورهای مسافرتی هم به بازنشستگان از سر گرفته شود.

️ یک مورد هم کویید-۱۹ نداشتیم

️ مدیرعامل گروه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی هم در این مراسم، امضای این تفاهمنامه را اقدام مناسبی برای کاهش هزینه‌های سفر بازنشستگان دانست و گفت: به دلیل شرایط کرونایی، امکان ارائه خدمات تورهای مسافرتی را نداریم؛ اما در همین شرایط، زمینه تامین اماکن اقامتی با قیمت مناسب را فراهم کردیم.

️ محمدرضا پوینده از روند روبه‌رشد استفاده از هتل‌ها و اماکن اقامتی در ماه‌های اخیر خبر داد و پیش‌بینی کرد در نیمه دوم سال و علیرغم نگرانی‌هایی که همچنان درباره بیماری کرونا وجود دارد، شاهد رونق بیشتر بخش گردشگری خواهیم بود.

️ وی با بیان اینکه «در قالب طرح «سالم‌گردی» ۲۳ دستورالعمل بهداشتی مقابله با کرونا را در هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی اجرا کرده‌ایم»، اعلام کرد که حتی یک مورد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در شش ماه گذشته در مراکز اقامتی این گروه گزارش نشده است.

️ گفتنی است، در این نشست که اعضای کمیته فرهنگی و رفاهی صندوق بازنشستگی کشوری هم حضور داشتند؛ مسئولان کانون‌های بازنشستگی به نمایندگی از بازنشستگان دیدگاه‌ها و مطالبات خود را در این حوزه مطرح کردند که از سوی مسئولان صندوق پاسخ گفته شد

لباسکار صنعتی کسا