۱۱ شهریور ۱۳۹۹ | 20:26
کد خبر : 20954

تمامی پرداخت های سازمان بیمه سلامت در سال جاری به روز است

معاون برنامه ریزی،مدیریت و توسعه منابع سازمان بیمه سلامت ایران گفت: تنها یک ماه از مطالبات سال ۹۸سازمان به بخش خصوصی و سه ماه در حوزه دولتی دانشگاهی باقی مانده است، این در حالی است که تمامی پرداخت های سازمان بیمه سلامت در سال جاری به روز است.

به گزارش برداشت روز، به نقل از  آی‌هینا، شاهرخ رامزی بیان کرد: سازمان بیمه سلامت برای انجام ماموریت های محوله خود با بیش از ۴۴ هزار موسسه ارائه دهنده خدمت اعم از بخش دولتی دانشگاهی  و خصوصی طرف قرارداد است و سالانه نزدیک به ۱۸۰ میلیون بار مراجعه از سوی بیمه شدگان این سازمان به مراکز طرف قرارداد صورت می گیرد.

معاون برنامه ریزی،مدیریت و توسعه منابع سازمان بیمه سلامت ایران افزود: بر اساس اعتبارات دولتی در سال جاری نزدیک به ۲۰ هزار میلیارد تومان از منابع دولتی برای پرداخت هزینه های درمان بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت پیش بینی شده است.
رامزی گفت: در گذشته نه چندان دور مقدار بدهی سازمان به موسسات طرف قرارداد گاهی به بیش از یک سال نیز رسیده بود اما در حال حاضر با حمایت‌های رئیس جمهور،سازمان برنامه و بودجه،سازمان اقتصاد و دارایی و پیگیری همکاران پرتلاشمان در سازمان بیمه سلامت توانسته ایم با پرداخت معوقات گذشته سقف بدهی های سازمان به موسسات طرف قرارداد را تا حد قابل توجهی کاهش دهیم.
وی با بیان اینکه به واسطه حجم بالای کار و میزان فعالیت سازمان چاره‌ای جز حرکت به سمت استقرار سازمان الکترونیک نداریم افزود: در این راستا سازمان بیمه سلامت پروژه های نوین الکترونیکی را در دستور کار خود قرار داده است.
معاون برنامه ریزی،مدیریت و توسعه منابع سازمان بیمه سلامت ادامه داد: تبادل الکترونیکی اسناد یکی از این پروژه ها بوده که هم اینک در تمامی بیمارستان های دولتی (۶۳۶ بیمارستان دولتی) این سامانه مستقر شده است.
وی اظهار داشت: استحقاق سنجی از دیگر پروژه‌های این سازمان در حرکت به سمت استقرار سازمان الکترونیک بوده است که توانسته با راستی آزمایی از بیمه شدگان خدمات خود را به جامعه هدف ارائه کند و از سوی دیگر مانع از همپوشانی بیمه ای شود.
رامزی نسخه نویسی الکترونیکی را از دیگر پروژه های در دست اجرای این سازمان برشمرد و یادآور شد: در سال جاری اجرای این طرح در دستور کار سازمان قرار گرفته است و با ابلاغیه ریاست محترم جمهور تا تاریخ ۹ آذر ماه سال جاری تمامی موسسات ارائه دهنده خدمات از جمله پزشکان و سایر موسسات باید خدمات خود را به صورت الکترونیکی ارائه کنند.
وی بیان کرد: تا کنون در راستای اجرای پروژه نسخه نویسی الکترونیکی اقدامات موثری انجام شده است به نحوی که در حال حاضر ۷۵ درصد پزشکان و ۵۰ درصد موسسات طرف قرارداد خدمات خود را به صورت الکترونیکی (نسخه نویسی الکترونیکی) ارائه می دهند، البته در حوزه ارائه خدمات داروخانه ها به صورت الکترونیکی برای مدیریت تایید خدمت و خرید دارو در جهت مدیریت بهینه مصارف، سازمان بیمه سلامت اقدامات چشمگیری را به اجرا گذاشته است.
معاون برنامه ریزی،مدیریت و توسعه منابع سازمان بیمه سلامت ایران گفت: در کنار تمامی این خدمات مدیران سازمان بیمه سلامت توجه به کرامت بیمه شدگان و همکاران سازمانی را در اولویت کاری خود قرار داده اند از این رو شاهد افتتاح ساختمان ادرای اداره کل بیمه سلامت مازندران هستیم.
وی خاطرنشان کرد: این ساختمان با زیر بنایی حدود ۸ هزار مترمربع با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان برای ارائه خدمات هر چه بیشتر به مردم فهیم استان مازندران به بهره برداری رسیده است.
رامزی گفت: بر اساس برنامه عملیاتی مصوب سازمان در سال جاری در راستای ارتقا ارائه خدمات به بیمه شدگان و ثبات مکان اداری (تبدیل ادارات استیجاری به ملکی) ۱۰۵ پروژه عمرانی در دستور کار سازمان بیمه سلامت قرار گرفته است .
معاون برنامه ریزی،مدیریت و توسعه منابع سازمان بیمه سلامت یادآور شد: اکثر ساختمان های اداری بیمه سلامت در شهرستان های استان مازندران دارای ساختمان ملکی هستند، تنها چند شهرستان فاقد ساختمان ملکی هستند که به محض فراهم شدن زمین مناسب اقدام به ساخت ساختمان ملکی برای این ادارات خواهیم کرد.
وی در پایان گفت: امیدواریم در هفته بیمه سلامت(هفته اول آبان) ساختمان اداری شهرستان فریدونکنار را  به بهره برداری برسانیم.

لباسکار صنعتی کسا