۰۵ شهریور ۱۳۹۹ | 18:41
کد خبر : 20533

افزایش سرمایه ۱۰ هزار میلیارد تومانی پترول

مدیرعامل پترول در اعلام گزارش عملکرد این شرکت در مجمع گفت: گروه سرمایه گذاری ایرانیان توانسته است بدهی ارزی خود تسویه کند و از محل سود انباشته در نظر دارد امسال پس از تصویب سازمان بورس افزایش سرمایه بدهد.

به گزارش برداشت روز، به نقل از سهام انرژی، امروز۵ شهریور۹۹ مجمع عمومی عادی سالیانه گروه سرمایه گذاری ایرانیان با نماد پترول در محل هتل المپیک تهران با حضور ۷۵ درصدی سهامداران برگزار شد. در ابتدای جلسه رسول اشرف زاده به ارائه گزارش عملکرد شرکت طی سال مالی گذشته و برنامه های پیش رو برای سال جاری پرداخت و اظهار داشت: پترول نوین با تدوین یک برنامه استراتژیک ۵ ساله  چشم انداز مشخصی از طرح های پیش رو ترسیم کرده است و بر مبنای آن پیش می رود.

وی گفت یکی از تعهدات پترول ذینفعان این مجموعه است که با برنامه ریزی سعی شده است با افزایش سودآوری، بازدهی سهام و پذیرش شرکت های تابعه در بازار سرمایه خواهد بود.

اشرف زاده افزود: در راستای بورسی شدن شرکت ها قرار است تا پایان سال سهام پتروشیمی ایلام به بازار سرمایه عرضه شود و به محض اینکه شرکت ها و طرح ها به بهره برداری برسند،  پس از انجام اقدامات قانونی به ترتیب در بورس عرضه خواهند شد.

وی در زمینه سودآوری شرکت گفت:  افزایش سودآوری پترول نسبت به سال گذشته ۳۵۲ درصد بوده است و سود هر سهم تا پایان سال مالی گذشته ۹۰۲ ریال است. همچنین پترول توانسته است از اول خرداد ۹۸  تا ۳۱ مرداد ۹۹ برای سهامداران خود سود ٧٢٨ درصدی داشته باشد که این نشان دهنده مسیر رشد این شرکت بوده است.

وی درباره تسویه بدهی ارزی پترول گفت: پترول ۲۴۸ میلیون یورو بدهی ارزی داشته که توانسته است تمام بدهی ارزی خود را تسویه کند.

مدیرعامل پترول درباره تسهیلات دریافتی برای پیشبرد طرح ها اظهار داشت: تامین منابع برای اجرای طرح ها ۲۱ هزار میلیارد ریال به عنوان تسهیلات ریالی و ۸۷ میلیون یورو به عنوان تسهیلات ارزی دریافت شده است که تسهیلات ارزی از طریق بانک های اروپایی تامین اعتبار شده است.

وی با اعلام خبری در زمینه افزایش سرمایه این شرکت بیان کرد:  پترول با موافقت سهامدار عمده(هلدینگ خلیج فارس) قرار است از محل سود انباشته افزایش سرمایه از ۲۵۰۰ میلیارد تومان ١٠ هزار میلیارد تومانی دهد که این موضوع در دستور جلسه هیات مدیره است و هفته آینده انجام این امور مورد بررسی قرار می گیرد و گزارشات آن به سهامداران اطلاع رسانی خواهد شد.

وی در زمینه بهره برداری طرح ها توضیح داد: واحد اوره پتروشیمی لردگان به‌زودی به تولید می‌رسد همچنین پلی‌پروپیلن ایلام باظرفیت تولید ۱۵۰ هزارتن هم‌اکنون ۴۶.۰۷ درصد پیشرفت دارد که در سه ماه نخست سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری می‌رسد.

اشرف زاده از چهار طرح توسعه ای که از اردیبهشت ماه کار اجرای آن آغاز شده است خبر داد و گفت: ۴ طرح متیل آمین در سنقر کرمانشاه، کریستال ملامین لردگان، پلی آلومینیوم کلراید در ارومیه و سود پرک در ماهشهر چهار طرح توسعه‌ای در صنایع پایین دستی پتروشیمی است که در مدت کوتاهی به بهره برداری خواهد رسید. طرح متیل آمین از خوراک اوره و متانول با ظرفیت ۲۲.۵ هزار تن اولین بار در کشور اجرا می‌شود که با سرمایه گذاری ۵۶ میلیون دلار کار اجرایی آن آغاز شده است.

وی ادامه داد: طرح توسعه‌ای پلی آلومینیوم کلراید ارومیه با ظرفیت سالانه ۲۰ هزار تن در مرحله تایید پیمانکار است و تا ۲۴ ماه دیگر نصب واحد انجام و بهره برداری خواهد شد طرح سود پرک در ماهشهر نیز با ظرفیت ۴۵ هزار تن در سال با خوراک سود مایع و ساکارز و همراهی پتروشیمی اروند در حال اجرا است. در آخر طرح توسعه‌ای کریستال ملامین لردگان با ۴۵ هزار تن ظرفیت و با خوراک اوره مذاب در حال اجرا است.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری ایرانیان از طرح‌های راه اندازی شده به واحد شیرین سازی  پتروشیمی ایلام با ظرفیت ۹۲۶ هزارتن اشاره کرد و گفت: فاز اول پتروشیمی ایلام با ۲۲ میلیون نفر ساعت کار بدون حادثه و پتروشیمی لردگان با ۲۷ میلیون نفر ساعت کار بدون حادثه اجرا شدند

اشدف زاده در ادامه از راه اندازی این دو طرح تا پایان شهریور ماه خبر داد و گفت: راه اندازی پتروشیمی لردگان برای اولین بار در تاریخ صنعت پتروشیمی توسط نیروهای جوان و بدون حضور کارشناس خارجی اجرا شده است و تاپایان شهریور بهره برداری خواهد شد. طرح پتروشیمی صدف خلیج فارس و طرح پلی پروپیلن ایلام ماهانه ۲ تا ۲.۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در حال حاضر صدف خلیج فارس ۴۶.۴۹ درصد و pp ایلام ۴۶.۰۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و پیش بینی می شود که هر دو طرح در سه ماهه اول سال ۱۴۰۱ بهره برداری شوند.

وی در پایان چشم انداز شرکت را قرار گرفتن در فهرست شرکت‌های برتر پتروشیمی اعلام کرد و در مورد ماموریت‌ها گفت: سرمایه گذاری و توسعه با استراتژی اقتصادی فعالیت شرکت، متعد بودن، ایجاد ارزش افزوده و نوآوری و توانمندسازی مجموع ماموریت‌هایی است که برای آینده پترول تعریف شده است.

در انتهای مجمع گروه سرمایه گذاری ایرانیان به ازای  هر سهم ۳۵۰ ریال سود تقسیم کرد که به تصویب سهامداران رسید.

♦️ تلاش میکنیم با اتکاء به دانش و تجربه 14 ساله خود در بورس سهام ایران بهترین پورتفو را پیشنهاد و سودآورترین سهام را برای شما تحلیل و تشریح کنیم.

جویندگان سهام طلایی

https://t.me/GoldenStockQuesters

لباسکار صنعتی کسا