۰۲ شهریور ۱۳۹۹ | 20:24
کد خبر : 20066

رشد ۲۵ درصدی ظرفیت تولید پالایشگاه نفت پارس در سال جهش تولید

معاون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با حضور در پالایشگاه نفت پارس از داخلی‌سازی ۸ محصول دانش‌بنیان مورد نیاز صنایع هوایی و دریایی کشور رونمایی کرد.

به گزارش برداشت روز، صبح امروز با حضور دکتر عارف نوروزی؛ معاون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در مجموعه‌ی پالایشگاه نفت پارس، واقع در جاده‌ی مخصوص تهران-کرج، در راستای منویات مقام معظم رهبری در زمینه‌ی اقتصاد مقاومتی، از ۸ محصول جدید با فناوری بالا در حوزه‌ی صنایع هوایی و دریایی که بومی‌سازی شده است، رونمایی شد.

 

دکتر نوروزی در این مراسم ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) بیان کرد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) براساس وظایف و خط‌مشی خود، اقدامات مؤثری در مبارزه با بیماری کرونا، از زمان شیوع این ویروس تاکنون انجام داده و اکنون با تمام توان در جهت تولید واکسن کرونا تلاش می‌کند.

 

معاون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) اضافه کرد: علاوه بر اقدامات مقابله با کرونا در سال جاری با توجه به شعار امسال و لزوم تقویت و جهش تولید، شرکت‌های تولیدی مرتبط با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، موفقیت‌های چشم‌گیری در برابر تحریم‌های ظالمانه رقم زد که از جمله‌ی آن می‌توان به تولید ABS و MBS مورد نیاز بسیاری از صنایع از جمله لوازم خانگی اشاره کرد.

 

دکتر نوروزی افزود: امروز هم شاهدِ «ما می‌توانیم» دیگری از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در برابر زیاده‌خواهی‌های دشمنان هستیم و می‌بینیم متخصصان و مهندسان جوان ایرانی در نفت پارس، برای اولین بار با تولید روانکارهای صنعتی مورد نیاز صنایع کشتیرانی و هوانوردی، توانستند گره بزرگی را باز کنند و به مدد الهی ما این کار را تا قطع کامل وابستگی ادامه خواهیم داد.

 

مدیرعامل گروه توسعه‌ی اقتصادی تدبیر ادامه داد: روی دیگر تحریم‌هایی که به تهدید و محدودیت منجر می‌شود، ایجاد فرصت قطع وابستگی است و قدم نهادن در این مسیر، ادامه‌ی راه شهدا برای حفظ عزت و استقلال و پیشرفت دایمی کشور است و تجربه نشان داده که اگر بخواهیم می‌توانیم هر آن‌چه را که سایر کشورها ساخته‌اند،  مطابق با استانداردهای بین‌المللی، بسازیم.

 

دکتر نوروزی تأکید کرد: امروز زیاده‌خواهان دنیا از جمله آمریکا بی‌رحمی خود را به رخ جهانیان کشیده است و اگر کشوری بخواهد عزت خود را حفظ کند و ذلت و زور نپذیرد، باید به داشته‌ها و توان داخلی خود تکیه کند تا از وابستگی به دیگران بی‌نیاز باشد.

 

وی در رابطه با محصولات تولیدی پالایشگاه نفت پارس گفت: سال گذشته موفق شدیم ۲۴ محصول و اکنون ۸ محصول جدید دیگر مانند تولید اولین روغن موتور هواپیما در کشور، روغن هیدرولیک، گریس‌های مورد نیاز صنعت هوانوردی و کشتیرانی و … را تولید کنیم و درصد قابل‌‌توجهی از نیاز کشور را در داخل تأمین کنیم.

 

دکتر نوروزی با بیان این‌که محصولات جدید پالایشگاه نفت پارس، سالانه ۲۱ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی به دنبال دارد، افزود: با تلاش مدیران، مهندسان و کارگران زحمتکش توانستیم ظرفیت تولیدی شرکت نفت پارس را ۲۵ درصد افزایش دهیم و امیدواریم تا پایان سال شاهد جهش ظرفیت تولید به میزان بیش از ۴۰ درصد باشیم.

 

معاون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تأکید کرد: تولید محصولات دانش‌بنیان پالایشگاه نفت پارس علاوه بر این‌که به کاهش ارزبری کشور در این شرایط ارزی کمک می‌کند، کاملاً با کیفیت نمونه‌ی خارجی رقابت کرده و علاوه بر آن به دلیل این‌که ۷۳ درصد ارزان‌تر از محصول وارداتی است، می‌تواند به کاهش هزینه‌ی صنایع هوایی و دریایی کمک کند.

 

گفتنی است، افزایش تولید انواع روانکارها از حدود ۱۷۰ میلیون لیتر در سال ۱۳۹۷ به حدود ۲۰۰ میلیون لیتر در سال ۱۳۹۸، تولید ۲۴ محصول جدید از انواع روغن و پارافین موتوری صنعتی، تولید اولین روغن موتور هواپیما در کشور، کاهش ۷۳ درصدی بهای تمام شده نسبت به کالای مشابه خارجی، تأمین ۸ درصد نیاز وارداتی کشور،

صادرات ۷۰ میلیون دلاری انواع روغن‌های پایه‌یی موتوری و ABS در سال ۹۸، از جمله دستاوردهای جدید پالایشگاه نفت پارس با حمایت‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) است.

 

لازم به توضیح است، هم‌چنین در این مراسم مهندس محمدی‌بخش؛ رییس هیئت مدیره‌ی شرکت هواپیمایی پارس، و دهقان معاون سازمان هواپیمایی کشور ضمن تبریک به مجموعه‌ی نفت پارس در دست‌یابی به محصولات دانش‌بنیان حوزه‌ی حمل و نقل هوایی، از حمایت‌ها و تلاش‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در عرصه‌ی جهش تولید، پیشرفت صنعت و کشور و نگاه به تولید و توان داخل تقدیر کردند.

لباسکار صنعتی کسا