۳۱ مرداد ۱۳۹۹ | 19:06
کد خبر : 19738

مدیرعامل شرکت شیمی بافت: در راستای شفافیت و رقابت صحیح تمام محصولات صادراتی در بورس عرضه می شود

شمس مدیرعامل پتروشیمی شیمی بافت (از شرکت های تابعه شستا) گفت: شیمی بافت یک شرکت صادرات محور است و این شرکت در راستای شفاف سازی و رقابت صحیح تمام محصولات صادراتی خود را در بورس عرضه میکند.

به گزارش شستا رسانه و به نقل ازروابط عمومی پتروشیمی شیمی بافت: سید محسن شمس با اشاره به عرضه رافینت۲ و MTBE در بورس انرژی و MEK در بورس کالا افزود:

مهمترین بازارهای صادراتی محصولات شیمی بافت کشورهای افغانستان و عراق هستند که سال گذشته توانستیم ۲۰ میلیون دلار فروش صادراتی در بودجه ۹۸ محقق کنیم .

وی در خصوص محصول تولیدی MEK اظهار داشت: تأمین MEK تا قبل از راه اندازی شرکت شیمی تکس آریا (سایت ۲ فعلی شرکت شیمی بافت) از طریق واردات بوده که عمدتاً از طریق کشور چین انجام می شد اما در سال ۹۸ کمترین میزان واردات با همکاری بانک مرکزی و وزارت صنایع شکل گرفت.

مدیرعامل شرکت شیمی بافت تصریح کرد: در سال ۹۶ قیمت MEK تولید داخل ۶ هزار تومان بود و قیمت وارد کننده ۱۷ هزار تومان ، در سال ۹۷ قیمت داخلی به ۲۷ هزار تومان رسید و قیمت وارد کننده ۴۰ هزار تومان و در سال ۹۸ قیمت ما ۳۰ هزار تومان و قیمت وارد کننده ۳۵ هزار تومان بود.

این موضوع نشان می‌دهد شاید وارد کننده این محصول را با کیفیت و قیمت پایین تر از چین می توانست وارد کند اما در نهایت با توجه به قیمت بازار این محصول را با قیمت بالاتر عرضه می کرد و برای مصرف کننده نهایی قیمت واردات تفاوتی نداشت.

سید محسن شمس در پایان تأکید کرد: با جایگاهی که شیمی بافت در حال حاضر با عرضه MEK قابل رقابت و کیفیت بالاتر در بازار دارد، تأمین بازار داخلی این محصول موجب جلوگیری از تخصیص و خروج ارز ۴۲۰۰ تومانی از طریق این محصول شده است.

♦️ تلاش میکنیم با اتکاء به دانش و تجربه 14 ساله خود در بورس سهام ایران بهترین پورتفو را پیشنهاد و سودآورترین سهام را برای شما تحلیل و تشریح کنیم.

جویندگان سهام طلایی

https://t.me/GoldenStockQuesters

لباسکار صنعتی کسا