۲۴ مرداد ۱۳۹۹ | 19:23
کد خبر : 18916

پرداخت بیش از ۲۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات در قالب ۵۰۰۰ فقره پرونده توسط بانک توسعه تعاون استان اردبیل

بانک توسعه تعاون استان اردبیل در کنار سایر خدمات بانکی بیش از 2000 میلیارد ریال تسهیلات از اول سال گذشته تاکنون در قالب نزدیک 5000 پرونده پرداخت کرده است بطوریکه میزان تسهیلات پرداختی این بانک در استان در سال 1398 نسبت به سال قبل حدود 85 درصد رشد داشته است.

به گزارش برداشت روز، به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، عادل کریمی مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان اردبیل گفت: بانک توسعه تعاون استان اردبیل طی چهار مرحله سهمیه ابلاغی از محل قرارداد عاملیت اشتغال پایدار روستایی و عشایری حدود مبلغ ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به تعداد بیش از ۵۶۰ فقره پرونده مصوب و پرداخت کرده است که نزدیک به ۱۳۰ میلیارد ریال آن در قالب ۳۴۰ فقره برای معرفی‌شدگان نهادهای حمایتی از قبیل کمیته امداد، بهزیستی، بنیاد شهید و امور ایثارگران پرداخت‌شده است.

وی میزان تسهیلات پرداختی از محل بند “ب” تبصره ۱۶ به معرفی‌شدگان نهادهای حمایتی را حدود ۱۱۰ میلیارد ریال به تعداد ۳۵۰ فقره اعلام کرد و اظهار نمود: در این راستا دو شعبه در استان اردبیل به جهت تسریع و بیشترین پرداختی جزو شعبه‌های برتر کشور معرفی‌شده است به‌طوری‌که مجموع پرداختی این بانک در استان اردبیل برای معرفی‌شدگان کمیته امداد از محل مذکور نزدیک به ۱۹ درصد تسهیلات پرداختی بانک در سطح کشور می‌باشد.

مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان اردبیل میزان تسهیلات پرداختی به مشاغل خانگی را ۲۸۴ فقره حدود ۲۹ میلیارد ریال اعلام و تصریح نمود: کل اعتبار ابلاغی نیز در این بخش توسط این بانک در استان جذب‌شده است.

وی همچنین بیان داشت: با توجه به رسالت توسعه‌ای و وظیفه تخصصی این بانک از بخش تعاون بیش از ۷۵ درصد تسهیلات پرداختی این بانک در استان در اختیار اعضاء و تشکل‌های تعاونی قرارگرفته است.

وی تأکید کرد: بانک توسعه تعاون به‌عنوان بانک پیشرو در صدور اسناد خزانه اسلامی نوع اول در راستای تسویه مطالبات پیمانکاران از دستگاه‌های دولتی است که در این خصوص نزدیک به ۳۲ میلیارد ریال از صدور مجوز به این بانک در این استان صادرشده است.

عادل کریمی همچنین میزان وام قرض‌الحسنه پرداختی ازدواج این بانک به زوجین را تاکنون ۱۳۶ میلیارد ریال به تعداد ۷۳۸ فقره اعلام کرد و افزود: بانک توسعه تعاون در راستای حمایت از بانوان استان از ابتدای سال گذشته تاکنون نزدیک به ۳۷۵ میلیارد ریال به تعداد ۱۴۰۰ فقره پرونده از منابع مختلف تسهیلات پرداخت کرده است.

وی اعلام نمود: بانک توسعه تعاون استان اردبیل هم‌زمان با سالروز تأسیس بانک، ۶ درصدی وجه التزام تسهیلات و ۸ درصد وجه التزام ضمانت‌نامه‌های صادره مشتریان خود را درصورتی‌که تا تاریخ ۳۰/۰۷/۹۹ بدهی خود را تسویه نمایند مورد بخشودگی قرار می‌دهد.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های موجود در شبکه تعاون استان، همکاری هرچه بیشتر بین تعاونی‌ها و بانک توسعه تعاون را عامل رشد و توسعه اقتصادی منطقه دانست و گفت: در سال جهش تولید تلاش مجموعه همکاران استان در جهت ارائه خدمات به کارآفرینان هست و با تمام توان در خدمت تولید و اشتغال خواهیم بود.

مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان اردبیل حمایت از بخش گردشگری با توجه به پتانسیل استان را از برنامه‌های اساسی این بانک عنوان نمود و افزود: بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال از تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری استان در بخش میراث فرهنگی و گردشگری استان مصوب و یا پرداخت‌شده است.

وی همچنین با اشاره به ابلاغ اعتبار مرحله پنجم اشتغال پایدار روستایی و عشایری این بانک در استان، حسب اولویت‌های اعلامی دستگاه‌های متولی بخشی، اقدامات مقتضی معمول خواهد شد.

وی همچنین میزان تسهیلات پرداختی این بانک از محل بند “الف” تبصره ۱۸ قانون بودجه را حدود ۲۲۰ میلیارد ریال در دو بخش کشاورزی و صنعت عنوان کرد و اظهار داشت: حسب هماهنگی‌های صورت گرفته مبلغ این تسهیلات افزایش خواهد یافت.

کریمی با اشاره به مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان اردبیل و عقد تفاهم‌نامه مدیرعامل بانک با استانداری افزود: این بانک تأمین مالی اجرای فاز اول طرح شبکه آبیاری و زهکشی سد سبلان را به مبلغ ۶۰۰ میلیارد ریال بر اساس سازگار ماده (۵۶) قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت از محل منابع داخلی بانک مصوب و در مرحله اخذ تضمین دولتی و سایر مراحل اداری و مالی مرتبط هست که در صورت ارائه تضمینات نسبت به عقد قرارداد و پرداخت تسهیلات اقدام خواهد شد.

عادل کریمی در پایان از آمادگی این بانک برای ارائه خدمات اعتباری به شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد و تصریح کرد: بانک توسعه تعاون استان اردبیل مطابق بااستعداد و پتانسیل استان از شرکت‌ها و تعاونی‌های دانش‌بنیان حمایت می‌نماید و آماده ارائه خدمات اعتباری به آن‌ها می‌باشد.

لباسکار صنعتی کسا