۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | 19:56
کد خبر : 18620

تفاهم نامه همکاری سازمان نظام مهندسی معدن ایران و بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

تفاهم نامه همكاری مشترك طرح توسعه نوآوری و فناوری های حوزه معدن و صنایع معدنی، فی ما بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان نظام مهندسی معدن ایران امضا شد.

به گزارش برداشت روز، به نقل از روابط عمومی سازمان، دکتر کامبیز مهدی زاده:

با توجه به جلساتی که در گذشته با سازمان نظام مهندسی معدن ایران برگزار کرده ایم، امیدوار هستیم که این تفاهم نامه هر چه زودتر به قرارداد منجر گردد و عملیاتی شود و با این کار بتوانیم گوشه ای از مشکلات بخش معدن و صنایع معدنی را مرتفع نماییم.
مهدی زاده در ادامه؛ آماده هستیم با تشخیص کارگروه تخصصی فی مابین کارها را پیش ببریم و گامهای مثبتی در جهت زمین شناسی، معدن و صنایع معدنی برداریم  و به امید خدا نقش معدن را در اقتصاد کشور ارتقا دهیم. همچنین از جمله محورهای مهم این تفاهم نامه از نظر بنده چهار محور ذیل است:

۱-گردشگری معدنی

۲-زمین شناسی پزشکی

۳-بحث ارتقای ایمنی معادن

۴-فرصتهای سرمایه گذاری معدنی و استارت آپ های مربوطه

در ادامه دکتر نبئی:
یکی از پربارترین تفاهم نامه های سازمان نظام مهندسی معدن ایران از نظر بنده همین تفاهم نامه میباشد و ما معتقدیم که هر چه سریعتر باید به مرحله اجرا برسد و در همین جا اعلام آمادگی کامل مینماییم تا پس از انجام کارهای کارشناسی و تخصصی آنرا عملیاتی نماییم.
دکتر نبئی ماه عسل این تفاهم نامه را سه محور ذیل دانستند؛

۱-ایجاد اشتغال در بخش های مختلف معدن و صنایع معدنی

۲-رونق اقتصادی این بخش و در نهایت کشور عزیزمان ایران

۳-توسعه خدمات فنی و مهندسی سازمان به بخش های علمی و فن آورانه معدن و صنایع معدنی

در انتها دکتر کشاورزی ضمن تشکر از همت و خواست بالای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای عقد و نهایتا عملیاتی شدن این تفاهم نامه و از اعلام آمادگی سازمان برای تشکیل کارگروه تخصصی فی مابین ظرف مدت یک هفته خبر دادند و ابراز امیدواری نمودند تا این تفاهم نامه منشا خیری برای اعضای سازمان و همچنین طرف مقابل گردد.

لباسکار صنعتی کسا