۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | 20:14
کد خبر : 18529

مهم ترین اقدامات بیمه سلامت درپرداخت مطالبات موسسات درمانی و داروخانه ها

معاون برنامه ریزی، مدیریت و توسعه منابع سازمان بیمه سلامت، اقدامات بیمه سلامت را درپرداخت مطالبات مراکز درمانی و داروخانه ها تشریح کرد.

به گزارش برداشت روز، شاهرخ رامزی درگفت وگو با خبرنگار آی هینا، با اشاره به اینکه مهم‌ترین چالش در سازمان بیمه سلامت، بحث مدیریت منابع و مصارف است گفت: سازمان بیمه سلامت آن چنان درگیر این موضوع بود که از رسالت اصلی خود و ضوابط حاکم بر یک بنگاه اقتصادی از جنس بیمه غافل بود، البته شاید هرفرد دیگری هم دراین مسئولیت بود دچار چنین مشکلاتی می شد.

وی افزود: در سال ۹۵ در مدیریت منابع و مصارف، ۸ هزار میلیارد اوراق چاپ کردیم و ۵ هزار میلیارد تومان زیان انباشته وجود داشت، ضمن اینکه مصارف سازمان بیمه سلامت درهر سال ۴۲ درصد افزایش و منابع نیز ۲۶ درصد افزایش داشت؛ به عبارت بهتر ۸۰ درصد و به نوعی ۱۱۰ درصد مصارف سازمان بر منابع پیشی گرفته بود.

معاون برنامه ریزی، مدیریت و توسعه منابع سازمان بیمه سلامت تصریح کرد: در حوزه مالی  برای سازمان همواره دو مسئله اصلی تامین منابع و پیشگیری از افزایش هزینه ها وجود داشت که خوشبختانه با مدیریت کلان و راهبردی که در سازمان شکل گرفت، نقشه راه بگونه ای ترسیم شد که هزینه‌ها ی سرسام آورافزایش پیدا نکند؛ به عبارت بهترحرکت به سمت مدیریت هزینه و اصلاحات سبب کاهش مشکلات شد.

وی با بیان اینکه طی سالیان گذشته تاکنون در حوزه های مختلف نقد هایی به عملکرد سازمان بیمه سلامت مطرح شد اظهار داشت:  نقدها با بررسی های کارشناسی مورد رسیدگی قرارگرفت، اما رویکرد این سازمان درخصوص مسائلی چون ارزیابی وسع برای ارایه بیمه رایگان و ممنوعیت بیمه شدن روی تخت بیمارستان سبب همگرایی بیشتر درحوزه بیمه ای شد.

رامزی تاکید کرد: در حال حاضر تنها یک و نیم ماه از مطالبات داروخانه ها، یک ماه از مطالبات بیمارستان های خصوصی و ٣ ماه از مطالبات بخش دولتی در سال ۹۸ باقی مانده است.

وی با بیان اینکه بدهی بیمه سلامت درسطح یک و پزشک خانواده شهری دو استان فارس و مازندران نیز تا تیر ماه پرداخت شده است افزود: در حال حاضر مطالبات تمام مراکز سرپایی و بستری سال ۹۹ بخش خصوصی در ۳ ماهه اول سال جاری پرداخت شده و بیمارستان های دولتی هم فقط ۳۰ درصد عملکرد خود را در سال ۹۹ طلبکار هستند.

لباسکار صنعتی کسا