۱۵ بهمن ۱۳۹۸ | 16:38
کد خبر : 1800

در آیین امضای تفاهم نامه احیاء و فعالسازی معادن کوچک مطرح شد: غریب پور/ بیش از ۱۳۰معدن کوچک احیا شد

رییس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: طبق آمارهای جدید ۱۳۰ معدن کوچک در طرح احیاء، فعال سازی و توسعه معادن کوچک، احیا شده است. به گفته دکتر غریب پور برای ۴۷۷ معدن نیز، اقدام کلینیکی و راه حل ارایه شده است.

به گزارش برداشت روز به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، خداداد غریب پور در آیین امضای تفاهم نامه بین شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران (ایمپاسکو) و شرکت سرمایه گذاری صدر تامین با موضوع “فعال سازی معادن کوچک و متوسط” افزود: بیش از ۱۲۰۰ معدن در ۳۱ استان پایش و تاکنون افزون بر ۱۳۰ معدن کوچک و متوسط مقیاس فعال شده است.
وی با بیان اینکه تعداد زیادی از معادن در طرح فعال سازی معادن کوچک، غیرفلزی است، گفت: ایمیدرو در اکتشافات، توجه خود را بیش از پیش به کانه های غیرفلزی معطوف کرده است.
غریب پور با اعلام اینکه در این طرح مشارکت با بخش خصوصی در اولویت برنامه های سازمان ایمیدرو قرار دارد، اظهار داشت: در طرح فعال سازی معادن کوچک بخش عمده ای از سرمایه گذاری ها توسط بخش خصوصی صورت می گیرد.
غریب پور افزود: با توسعه معادن کوچک و متوسط، رونق تولید و اشتغالزایی فراگیر در کشور را شاهد خواهیم بود و امیدواریم همگرایی ایجاد شده بین دولت و بخش خصوصی در حوزه معدن و صنایع معدنی، زمینه اثرگذاری این حوزه در اقتصاد را بیش از پیش نمایان کند.

اولویت ایمیدرو تمرکز بر ایجاد زیربناها
وی درباره برنامه های ایمیدرو در این طرح اظهار داشت: ایجاد زیربناها، اقدامات کلینیکی، تامین مالی از طریق صندوق سرمایه گذاری فعالیت های معدنی و فراخوان جلب سرمایه گذار از برنامه های این سازمان در طرح فعال سازی معادن کوچک است. وی ادامه داد: در بخش زیربناها، تاکنون ۵۷ پروژه راهسازی و ۲۶ پروژه برق رسانی در ۲۰ استان توسط ایمیدرو تعریف شده است.
وی افزود: همچنین ۱۳۹۸ کیلومتر راه نیز در معادن احداث شده است.

مشارکت موثر شرکت های بزرگ
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به مشارکت موثر شرکت های بزرگی همچون صدر تامین در اجرای برنامه های اکتشافی، اظهار داشت: در سال جاری، کنسرسیومی متشکل از شرکت های بزرگ، اکتشاف در ۶۰هزار کیلومتر مربع را آغاز کرده است.
رییس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به وسعت فعالیت های ایمیدرو اعلام کرد: با فعال سازی معادن غیرفلزی، توسعه حوزه هایی همچون عناصر نادر خاکی و سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی نیز در اولویت برنامه های ایمیدرو قرار گرفته است.

مشارکت با ایمیدرو، با هدف رفع نیازهای شرکت های هلدینگ صدر تامین
در ادامه این نشست، غلامرضا سلیمانی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صدر تامین طی سخنانی گفت: بر اساس سیاست های کلی ایمیدرو و شرکت تامین اجتماعی (شستا)، صدر تامین به عنوان یک هلدینگ تخصصی معدن و صنایع معدنی، توسعه برنامه های خود را در جهت امنیت معادن و سیاست های توسعه ای کشور تدوین کرده است.
سلیمانی با بیان اینکه چشم انداز فعالیت این هلدینگ در حوزه فلزی است، اظهار داشت: با توجه به فعالیت برخی شرکت های هلدینگ صدر تامین در زنجیره تولید و همچنین حضور آن ها در بازار سهام، به دنبال منتفع کردن سهامداران از اقدامات توسعه ای هلدینگ هستیم.
وی با اشاره به اینکه بیش از ۲۰ ماده معدنی در ۱۴ شرکت این هلدینگ فرآوری می شود، گفت: با هدف تکمیل زنجیره تولید، در نظر داریم با استفاده از ظرفیت های شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران به شناسایی معادن مورد نیاز اقدام کنیم.
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صدر تامین گفت: امیدواریم با امضای این تفاهم نامه، شرکت صدر تامین در اشتغالزایی، رونق تولید و رفع نیازهای خود در حوزه معدن و صنایع معدنی، گام های موثری در تحقق اهداف توسعه ای بردارد.

لباسکار صنعتی کسا