۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | 20:35
کد خبر : 17890

نمایشگاه تخصصی با نمایشگاه فروش کالا تفاوت اساسی دارد

مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاهها با تاکید بر اینکه باید بین نمایشگاه تخصصی با تجمعات تمایز قایل شویم، گفت: نباید ممنوعیت و محدودیتهای برگزاری تجمعاتی مانند عروسی، رویدادهای ورزشی، نمایشگاههای فروش بهاره و... برای نمایشگاههای تخصصی هم اعمال شود.

به گزارش برداشت روز، به نقل از خبرنگار روابط عمومی شرکت سهامی نمایشگاهها ، بهمن حسین زاده  پیش از ظهر امروز در نشستی با مجریان و برگزار کنندگان نمایشگاهی گفت:  در حال حاضر ضروری است که با  تمایز میان نمایشگاه های تخصصی با تجمعاتی نظیر عروسی، رویدادهای ورزشی و… نمایشگاههای تخصصی را  با رعایت ضوابط و پروتکل های بهداشتی برگزار کنیم.
وی افزود: نمایشگاههای تخصصی عامل انگیزش و پویایی اقتصاد است و نمی توان به دلیل محدودیت های ناشی از یک بیماری، اقتصاد و صنعت نمایشگاهی را تا مدت نامعلومی تعطیل کرد.
حسین زاده با اشاره به اینکه برخی افراد تا اسم نمایشگاه آورده می شود تصور می کنند نمایشگاه تخصصی به معنای نمایشگاه فروش کالااست، اظهار داشت:باید بین نمایشگاه تخصصی و نمایشگاه فروش کالای بهاره یا پاییزه تفاوت قائل شویم.
وی ادامه داد: نمایشگاههای تخصصی که در آن هیچ مبادله کالایی صورت نمی گیرد به نمایشگاههایی اطلاق می شود که هدف آن ارائه و نمایش آخرین دستاوردها در حوزه صنعت مرتبط است. این نمایشگاهها محلی برای عقد قرارداد خرید و فروش و توسعه بازارهای هدف می باشد. عمده بازدید کنندگان از این نمایشگاه، متخصصین مرتبط هستند.
به گفته مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاهها از آن جایی که سلامت و جان انسانها در اولویت نخست      برای یک اقتصاد پویا  است، تصریح کرد:  از همان روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا در کشور،  ستاد مبارزه و پیشگیری با  این ویروس را در نمایشگاه تشکیل دادیم که وظیفه آن تهیه و تدوین پروتکل های بهداشتی ویژه برپایی نمایشگاههای تخصصی با صلاحدید کارشناسان وزارت بهداشت و شرکت سهامی نمایشگاه ج. ا. ایران بود.
وی افزود: نتیجه کار چهار ماهه این ستاد  تهیه پروتکل های بهداشتی بود که به دلیل جامع و مانع بودن محتوای آن، به تایید وزارت بهداشت هم رسید.
وی گفت: حال پس از برپایی موفق سه نمایشگاه در  مجموعه نمایشگاه بین المللی ایران با رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی، قرار بود نمایشگاه  محصولات شوینده و بهداشتی مرتبط با موضوع کرونا برگزار و امکان عرضه آخرین دستاوردها و فناوری های مرتبط با این بیماری در آن فراهم شود. وی ادامه داد: متاسفانه به دلیل  جو روانی ایجاد شده از سوی برخی افراد  که در تضاد با اهداف سال جهش تولید و منویات رهبری است، در یک شرایط هیجانی برای بسته شدن نمایشگاه تخصصی شوینده و بهداشتی تصمیم گیری شد.
به گفته حسین زاده، تصمیم به بسته شدن نمایشگاه تخصصی شوینده و بهداشتی از سوی ستاد مقابله با کرونای تهران در حالی اتخاذ شد که ستاد ملی کرونا، برپایی نمایشگاههای تخصصی با رعایت پروتکل های بهداشتی در سراسر کشور  بلا مانع اعلام کرده است!
این مسئول نمایشگاهی با تاکید بر اینکه ویروس کرونا پدیده ای است که مشخص نیست چه زمانی  از جوامع انسانی ریشه کن می شود، اظهار داشت: نمایشگاههای تخصصی و رویدادهای تجاری به عنوان موتورهای اقتصادی عمل می کنند که می توانند کسب درآمد قابل توجهی در کوتاه مدت و بلند مدت  ایجاد کنند. به همین دلیل است که  هم اکنون جهان درگیر با کرونا، هر روز بیش تر از قبل به سمت  تمایز بین نمایشگاههای تخصصی و رویدادهای تجاری با تجمعاتی نظیر عروسی ، رویدادهای ورزشی  و… حرکت می کند.  نمونه چنین حرکتی را می توان در  بازگشایی نمایشگاههای تجاری در کشورهایی نظیر مالزی ، فرانسه و… به خوبی مشاهده کرد.
مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاهها در پایان  همچنین با تاکید بر انسجام صنعت نمایشگاهی کشور در محوریت شرکت سهامی نمایشگاهها، اظهار داشت: برگزار کنندگان نمایشگاهی می بایست با حفظ اتحاد و همدلی بیشتر، راهکارهای برون رفت  از شرایط فعلی را بررسی و شناسایی کنند و با تبیین  این موضوع که بین نمایشگاه تخصصی  با نمایشگاه فروش کالا تفاوت اساسی وجود دارد، نسبت به ضرورت برپایی نمایشگاههای تخصصی اطلاع رسانی و  فرهنگ سازی کنند.

لباسکار صنعتی کسا