۰۸ مرداد ۱۳۹۹ | 21:05
کد خبر : 17180

آخرین مرحله تمدید طرح میثاق

تنها یک ماه تا پایان زمان پیش‌بینی شده برای اجرای طرح میثاق ویژه بخشودگی جرایم بدهکاران بانک مسکن باقی مانده است.

به گزارش برداشت روز، به نقل از هیبنا، بنا بر اعلام مالک آزادیان رئیس اداره کل پیگیری وصول مطالبات ، در قالب طرح میثاق که اجرای آن از شهریور سال گذشته آغاز شد و با توجه به عواقب شیوع کرونا با تصیم هیات مدیره بانک مسکن تا پایان مرداد۹۹ تمدید شد، امکان استفاده از بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرایم بدهکاران بانک مسکن به نسبت میزان واریز نقدی بدهی فراهم شده است. به این ترتیب آن دسته از تسهیلات گیرندگانی که بابت دیرکرد در پرداخت اقساط تسهیلات خود، جرایم بانکی در حسابشان منظور شده است، اکنون می‌توانند در فرصت یک ماهه باقی‌مانده تا پایان مرداد ماه در ازای پرداخت تمام یا بخشی از بدهی پیشین خود از بخشودگی جرایم برخوردار شوند.

به طور معمول جریمه ای معادل ۶ درصد مطالبات غیرجاری به مانده بدهی تسهیلات گیرنده افزوده می‌شود. این در حالی است که اجرای طرح میثاق یک فرصت ویژه برای بخشودگی بدهی‌های از این جنس در حساب تسهیلات‌گیرندگان بانک مسکن را فراهم کرده است.
از دیگر مزایای طرح میثاق می‌توان به امکان تغییر نام مالک بدون واریز درصدی از مانده بدهی اشاره کرد. در حالت عادی شرط پذیرش انتقال تسهیلات به مالک جدید واریز یکجای ۱۰ درصد از مانده بدهی تسهیلات پس از کسر سود سال‌های آتی است. این در حالی است که در زمان اجرای طرح میثاق انتقال مانده بدهی تسهیلات بدون انجام این واریز نیز ممکن شده و شرایط برای کسانی که قصد فروش آپارتمان با انتقال تسهیلات به مالک جدید را دارند، تسهیل شده است. در این طرح همچنین امکان تبدیل سند وکالتی به قطعی بدون واریز درصدی از مانده بدهی میسر شده است.
بخشودگی جرایم تسهیلات مشارکت مدنی در صورت تعیین تکلیف مطالبات از دیگر امتیازهای طرحی است که اجرای آن تا پایان مرداد ماه ادامه دارد. به این ترتیب سازندگانی که از این تسهیلات استفاده کرده‌اند باید در اسرع وقت نسبت به تعیین تکلیف زمان پرداخت بدهی خود اقدام کنند تا از مساعدت بانک در بخشودگی جرایم دیرکرد برخوردار شوند.
به گزارش هیبنا، در روزهای اخیر بانک مسکن با شناسایی مشتریان مشمول طرح میثاق نسبت به ارسال پیامک اطلاع‌رسان به منظور دعوت آنها برای استفاده از امتیازهای طرح میثاق تا پایان مرداد ماه اقدام کرده است. در این پیامک‌ها خطاب به مشتری تسهیلات‌گیرنده این طور آمده است: «با توجه به تمدید طرح بخشودگی جرایم بانک مسکن (طرح میثاق) و فرصت محدود باقیمانده تا پایان طرح، خواهشمند است به منظور بهره‌مندی از مزایای این طرح در اسرع وقت نسبت به واریز بدهی معوق کارت قسط شماره ……. شعبه …… اقدام نمایید».
در این پیامک‌ها همچنین لینک درگاه پرداخت برخط اقساط بانک مسکن ارسال شده تا مشتری بدون نیاز به مراجعه به شعبه بتواند نسبت به پرداخت تمام یا بخشی از مانده بدهی خود اقدام کند. این درگاه به آدرس http://epayment.bank-maskan.ir در دسترس مشتریان قرار دارد.

لباسکار صنعتی کسا