۰۵ مرداد ۱۳۹۹ | 20:14
کد خبر : 16826

خدمات درمانی تامین اجتماعی در استان کرمان باکیفیت ارائه می شود

مدیر درمان تامین اجتماعی کرمان در جلسه مشترک مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با اعضای شورای هماهنگی تعاون،کار و رفاه اجتماعی، عملکرد مدیریت درمان استان را در زمینه خدمات سرپایی، بستری، استاندارد سازی، پرداخت مطالبات مراکز طرف قرار داد، توسعه خدمات الکترونیکی، اجرای طرح های عمرانی و پذیرش بیماران کرونایی را تشریح کرد.

به گزارش برداشت روز به نقل از  اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر امین فخر افزود: سالانه به چهار میلیون و هفتصد هزار بیمار سرپایی و ۶۵ هزار بیمار بستری در مراکز ملکی خدمت رسانی انجام می شود.

مدیر درمان استان ادامه داد: با ۱۴۰۰ موسسه تشخیصی و درمانی، اعم از دولتی و خصوصی و خیریه طرف قرار داد هستیم که بر این اساس ۹۰ درصد هزینه های بستری و ۷۰ درصد هزینه های سرپایی بیمه شدگان را پرداخت می کنیم.
دکتر فخر اظهار داشت: در سال ۹۸ در استان کرمان ۸۰۰ میلیارد تومان صرف ارائه و تامین خدمات درمانی شد و در سال جاری نیز یک هزار میلیارد تومان اعتبار برای این امر در نظرگرفته شده است.
وی در خصوص پرداخت مطالبات مراکز طرف قرارداد گفت: در شش ماهه گذشته با تزریق ۵۳۵ میلیارد تومان اعتبار توانستیم این بدهی ها را پرداخت نماییم.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص کنترل ویروس کرونا اظهار داشت: از مجموع ۵۴۵ تخت بیمارستانی استان تعداد ۱۵۰ تخت را به بیماران کرونایی اختصاص دادیم و در مجموع ۳۰ درصد این بیماران در بیمارستانهای تامین اجتماعی استان خدمات درمانی دریافت کردند.
وی یادآور شد: درزمینه فعالیتهای آموزشی، نیاز سنجی، پشتیبانی و تامین دارو و تجهیزات، تجربیات ارزنده ای در مقابله با کرونا اندوخته ایم.
دکتر فخر در مورد اجرای طرح های عمرانی گفت: پروژه ساخت بنای جدید پلی کلینیک رفسنجان ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، مبلغ یک میلیارد و دویست میلیون تومان صرف بازسازی درمانگاه شماره سه کرمان شده است و یازده میلیارد تومان نیز برای بازسازی بخش های سی اس آر،لنژری، زایشگاه و بخش اورژانس بیمارستان دکتر غرضی سیرجان هزینه شده است.
وی همچنین به ساخت و راه اندازی درمانگاه راور اشاره نمود و افزود: بازسازی بخش های بیمارستان زرند نیز در دستور کار است.
مدیر درمان در پایان سخنانش اظهار داشت: در راستای توسعه خدمات الکترونیک، پروژه های: پذیرش و نسخه الکترونیک و استعلام الکترونیکی اعتبار دفترچه درمان تامین اجتماعی مورد توجه قرار گرفته و عملیاتی شده اند.

لباسکار صنعتی کسا