۰۴ مرداد ۱۳۹۹ | 20:07
کد خبر : 16621

بهبود روز افزون وضعیت موسسه ملل بر اساس نسبت‌های مالی

افزایش سرمایه موسسه ملل توانسته وضعیت این موسسه را به مراتب نسبت به سال گذشته بهبود بخشیده و سبب شده تا نسبت‌های مالی موسسه چندین برابر رشد کنند.

به گزارش برداشت روز، به نقل از بانکداری ایرانی، موسسه ملل اخیرا سرمایه خود را از ۶ هزار و ۶۰ میلیارد ریال به ۱۰ هزار میلیارد ریال رسانده است.
بر اساس این گزارش، در سه ماهه سوم نخست امسال موسسه ملل با شناسایی ۶۳۹  میلیارد سود نسبت به سال قبل حدود ۳۵ درصد رشد را تجربه کرده است.
این درحالی است که جمع حقوق صاحبان سهام موسسه رشدی حدود ۷درصدی را تجربه کرده و از رقم ۹هزار و ۷۷۵ میلیارد ریال در سال ۹۸ به مبلغ ۱۰ هزار و ۴۱۴ میلیارد ریال رسید.
برهمین اساس نسبت بازدهی موسسه در سال ۹۹ بالاتر از ۶۰ درصد بوده  این در حالی است که در سال ۹۸ این نسبت حدود ۴۸ درصد بوده که نشان می دهد موسسه از امکانات خود به بهترین نحو استفاده کرده است.
اما نکته دیگر نسبت اهرمی است که بر اساس حقوق مالکانه موسسه سنجیده می شود.
در سال ۹۸ حدود این نسبت ۲۸ برابر حقوق مالکانه بوده اما در سال ۹۹ به ۲۴ برابر رسید که نشان از بهبود روزافزون وضعیت موسسه در پوشش ریسک دارد.
همچنین نسبت سرمایه به داریی به عدد ۴درصد رسیده است حال اکه در سال  ۹۸ عدد ۲ بود که این نسبت نیز  نشان از پوشش ریسک های این موسسه دارد.
علاوه بر این ، موسسه ملل در چهارماهه منتهی به تیر ۹۹  دارای تراز مثبت خوبی بوده و توانسته  نزدیک به هفت هزار میلیارد ریال تراز مثبت را تجربه کند.
در تیر ۹۹ این موسسه  ۱۱۳ میلیارد ریال مانده تسهیلات داشته که بر اساس آن ۱۵ هزار و ۷۰۸ میلیارد ریال درآمد کسب کرده است. در مقابل ۱۴۹ هزار و ۶۱۵ میلیارد ریال مانده سپرده داشته که برای آن تنها هزار و ۷۹۲ میلیارد ریال سود پرداخت کرده است.

لباسکار صنعتی کسا