۱۲ بهمن ۱۳۹۸ | 21:33
کد خبر : 1648

قائم مقام مدیرعامل در کیفیت گروه صنعتی ایران خودرو/ مصمم به حفظ و ارتقای کیفیت محصولات در شرایط تحریم هستیم

فرآیند توسعه و ارتقای سطح کیفی فرآیندهای تولید، محصولات و خدمات با توجه به اهداف تدوین شده در برنامه کلان و استراتژیک گروه صنعتی ایران خودرو به‌صورت مستمر تدوین، اجرا و در حال پایش است.
به گزارش برداشت روز به نقل ازایکوپرس قائم مقام مدیرعامل در کیفیت گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این مطلب گفت: ایران‌خودرو با هدف ایجاد ثبات در روند تولید، تحویل و ارایه محصول و خدمات بدون نقص، متنوع و ایمن در شرایط تحریم‌های بین‌المللی برنامه‌ها و پروژه‌های متعددی برای ارتقای سطح کیفیت محصولات در سال گذشته و امسال تعریف و اجرا کرده است.
حسن وفادار با بیان این که پروژه‌های اجرا شده و درحال اجرای ایران خودرو در شاخص‌های کیفی پس از تحویل خودرو به مشتریان، سبب کسب نتایج مطلوبی در ارزیابی‌های شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران شده افزود: نخستین عنوان پنج ستاره کیفیت برای محصول تولید داخل متعلق به خودروی ۲۰۰۸ تولیدی ایران خودرو است. محصول هایما S7 اتوماتیک نیز در سال گذشته موفق به کسب ۴ ستاره کیفی شده است. خودروهای دنا و H30 کراس سه ستاره و آریسان نیز به رتبه ۲ ستاره کیفیت در سال ۹۷ دست یافته‌اند.
وی با اشاره به ادامه مسیر بهبودهای کیفیت محصولات ایران خودرو در سال جاری اظهار کرد: پروژه‌های اجرا شده منجربه افزایش سطح کیفی محصولات دنا پلاس و سورن به ترتیب به ۴ و ۳ ستاره کیفی شده است. همچنین محصولات پژو ۲۰۷ صندوقدار و پژو پارس اتوماتیک به ترتیب با ۴ و ۳ ستاره کیفی وارد جدول ارزیابی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران شده‌اند.
وفادار ارزیابی رضایت مشتریان از کیفیت اولیه محصولات در بازه زمانی سه ماهه اول مالکیت محصول در شاخص IQS را از جمله شاخص‌های مهم در ارزیابی‌های شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران خواند و گفت: تعداد ایرادات اعلام شده در ۱۰۰ دستگاه خودروی تحویل شده به مشتریان ایران خودرو در شش ماهه ابتدای سال ۹۸ نسبت به شش ماهه ابتدای سال ۹۷ حدود ۷ درصد بهبود (کاهش ایراد) را تجربه کرده است.
وی افزود: از ابتدای تیر ماه امسال تمامی محصولات تولیدی گروه صنعتی ایران خودرو دارای رضایتی بالاتر از اهداف اعلام شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (متوسط صنعت) هستند.
وفادار با تاکید بر این که ایران خودرو در حوزه رضایت مشتریان از کیفیت خدمات پس از فروش نیز ضمن حفظ کیفیت خدمات که بالاتر ازشاخص متوسط صنعت قرار دارد گفت: این خودروساز اقدام به تعریف و اجرای برنامه‌هایی در راستای ارائه خدمات مطلوب‌تر کرده است. تسریع در ارائه خدمات و کاهش ماندگاری خودروها در شبکه نمایندگی‌های مجاز، کاهش مراجعات تکراری خودروها، مدیریت فرآیند پذیرش تا ترخیص، پیگیری کیفیت خدمات و اقدمات انجام شده برای مشتریان و مدیریت فرآیند پذیرش تا ترخیص از جمله اقدامات در حوزه خدمات پس از فروش محصولات ایران خودرو است.
قائم مقام مدیرعامل ایران‌خودور در کیفیت ادامه داد: در حوزه تامین نیز در راستای تحقق اهداف کیفی و افزایش کیفیت در زنجیره تامین به‌عنوان زیربنای تحقق افزایش کیفیت در محصولات نهایی نیز شاهد کاهش شاخص C100 (میزان قطعات برگشتی) در بازه یک‌سال پس از تحویل محصولات به مشتریان هستیم.
وی افزود: در این حوزه به پروژه‌هایی مانند تعیین و پیاده‌سازی الزامات خاص تامین‌کنندگان گروه صنعتی ایران خودرو، ارتقاء سطح کیفی (گریدبندی) سازندگان با توجه به معیارهای جهانی و قوانین دولتی، توانمندسازی و کمک به تامین‌کنندگان در راستای افزایش سطح کیفیت آنها و پروژه‌های بهبود کیفیت مجموعه‌ها می‌توان اشاره کرد.
وفادار از فرآیند به عنوان دیگر حوزه اجرای پروژه ارتقای کیفیت نام برد و گفت: با تمرکز بر نیازهای مشتریان و افزایش و ارتقای سطح کیفی فرآیندها در راستای تولید محصول با سطح کیفی بالاتر برنامه‌ها و پروژه‌هایی به اجرا گذاشته شده که از جمله آن می توان به تضمین اجرای طرح تکوین پروژه‌ها، قطعات و محصولات، طراحی و توسعه محصولات جدید مطابق با نیازمندی‌های جدید مشتریان، همسوسازی تغییرات مهندسی با نیازهای شبکه و مشتری و ارتقای ایمنی محصولات و افزایش ضریب ایمنی در مقابل سرقت خودرو اشاره کرد.
اجرای رویکرد آدیت تخصصی مشتری محور در فرآیندهای تولید و پروژه های بهبود و ارتقاء کیفیت رنگ محصولات بخش دیگری از پروژه های حوزه فرآیند است.
وی در پایان کیفیت را سرفصل تمامی برنامه‌های ایران خودرو در حوزه های مختلف تامین،‌ تولید و خدمات پس از فروش خواند و گفت: با نظارت های مستمر بر زنجیره ارزش خودرو، علاوه بر این که مانع افت کیفی محصولات می‌شویم،‌ به دنبال ارتقای کیفیت و ارایه محصول و خدمات مطلوب تر به مشتریان هستیم.

لباسکار صنعتی کسا