۳۰ تیر ۱۳۹۹ | 20:03
کد خبر : 15942

مدیرعامل بانک صنعت ومعدن از افزایش ۱۰۰ درصدی تسهیلات این بانک به شرکت های دانش بنیان خبر داد

مدیرعامل بانک صنعت و معدن اعلام داشت: تسهیلات این بانک به شرکت های دانش بنیان در سه ماهه نخست سال 99 نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد 100 درصدی برخوردار بوده است.

به گزارش برداشت روز به نقل از روابط عمومی بانک ، دکتر حسین مهری مدیرعامل بانک صنعت و معدن در جلسه مرحله سوم حمایت از کسب ‌و کار‌های آسیب ‌دیده ناشی از شیوع ویروس کرونا ویژه شرکت های دانش بنیان بزرگ و متوسط که صبح امروز ۲۹ تیرماه در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، اظهار داشت: این بانک بر اساس رسالت اجتماعی خود از سال ۹۷ پرداخت تسهیلات به شرکتهای دانش بنیان را در دستور کار قرار داده است.

 

مدیرعامل بانک صنعت و معدن ادامه داد: در سال ۹۸ در مجموع ده هزار میلیارد و ۷۸۵ میلیون ریال به ۸۰ شرکت دانش بنیان پرداخت شده و در سه ماهه نخست سال جاری نیز تسهیلاتی به میزان ۲ هزار میلیارد و ۲۳۳ میلیون ریال به ۲۹ شرکت دانش بنیان اعطا شده است.

 

وی افزود: در مجموع از سال ۹۷ تا پایان سه ماهه امسال تسهیلاتی بالغ بر ۱۹ هزار میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به ۱۸۲ شرکت دانش بنیانی که به بانک صنعت و معدن معرفی شده اند، تعلق گرفته و پرداخت شده است.

 

وی همچنین از امضای تفاهم نامه همکاری با دانشگاه های امیرکبیر و صنعتی شریف در جهت حمایت از استارت آپ ها سخن گفت و بیان داشت: بانک صنعت و معدن به عنوان یک بانک تخصصی در حوزه تولید کشور همواره حامی و پشتیبان خوبی برای شرکت های دانش بنیان بوده و درصدد هستیم تا همکاری با مراکز تولید علم و فناوری در این زمینه را افزایش دهیم.

 

دکتر مهری تصریح کرد: از ابتدای شروع شیوع ویروس کرونا تاکنون نیز این بانک تعامل مناسبی با شرکت های فعال در زمینه تولید تجهیزات پزشکی و محصولات دارویی و بهداشتی داشته و ۶ هزار میلیارد و ۴۱۷ میلیون ریال به شرکت های یاد شده پرداخت نموده است.

لباسکار صنعتی کسا