۲۸ تیر ۱۳۹۹ | 21:53
کد خبر : 15680

نشست هماهنگی اجرای اولویت های ۳۴ گانه ابلاغی رئیس جمهور به بنیاد شهید در صندوق قرض الحسنه شاهد برگزار شد

نشست هماهنگی اجرای اولویت های 34 گانه ابلاغی رئیس جمهور به ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران در صندوق قرض الحسنه شاهد با حضور مدیرعامل و مدیران ستادی برگزار شد.

به گزارش برداشت روز،به نقل از روابط عمومی صندوق قرض الحسنه شاهد، پیرو دستور ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران به تمامی بخش ها و سازمان های تابعه در خصوص تشکیل کارگروه تخصصی جهت برنامه ریزی و اجرای برنامه های در دستور کار منطبق با اولویت های ۳۴ گانه ابلاغی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران به بنیاد شهید و امور ایثارگران، این کارگروه به ریاست دکتر اسلام کریمی مدیر عامل و با حضور مدیران ستادی در صندوق برگزار شد.

در ابتدای این نشست مدیرعامل صندوق قرض الحسنه شاهد با اشاره به جدول اولویت های ۳۴ گانه ریاست محترم جمهور، ابلاغی به بنیاد شهد و امور ایثارگران و دستور تشکیل کارگروه های تخصصی در حوزه های مختلف توسط ریاست محترم بنیاد، به احصاء موارد مرتبط با صندوق پرداخت.
دکتر اسلام کریمی افزود: با بررسی اولویت های ۳۴ گانه ابلاغی، ۶ اولویت  مرتبط  با صندوق شناسایی شده است که باید در کارگروه درباره آن برنامه ریزی شود. اولویت های یاد شده عبارتند از :
۱- اولویت واگذاری فعالیت ها به مردم و فراهم آوردن زمینه مشارکت هر چه بیشتر بخش خصوصی
۲- اعمال اولویت ویژه بر استقرار دولت الکترونیک در حوزه تحت مدیریت
۳- اقدام جدی در راستای مبارزه با فساد اداری
۴- همکاری و تعامل با سایر نهادها و سازمان های مرتبط به منظور سیاست گذاری و برنامه ریزی در جهت مرتفع ساختن معضلات و موانع مالی پیش روی اجرای کامل قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران
۵- آسیب شناسی فرآیندهای تصمیم سازی و اصلاح نظام سیاست گذاری اقتصادی در جهت افزایش بازدهی و بهره وری اقتصادی فعالیت ها و بنگاه های اقتصادی تحت پوشش بنیاد
۶- پرداخت مطالبات ایثارگران از منابع داخلی بنیاد با هماهنگی نهادهای ذی ربط
مدیرعامل و عضو هیئت مدیره صندوق قرض الحسنه شاهد در ادامه اظهار کرد: همانطور که در گذشته تاکید شده است ، صندوق به عنوان خدمتگذار خانواده های معظم و معزز شاهد و ایثارگر باید تمام توان خود را بکار ببندد تا ضمن تسهیل در ارائه خدمات ذاتی و قانونی خود، در بخش مسئولیت های اجتماعی هم در قبال جامعه هدف خدمتگذاری کند.
دکتر کریمی گفت: با توجه به هدف صندوق و همچنین تاکید ریاست محترم بنیاد شهید و امورایثارگران مبنی بر برنامه ریزی به منظور اجرای اولویت های ۳۴ گانه ریاست محترم جمهوری در قبال ایثارگران، از همه مدیران می خواهم با ارائه نظرات و پیشنهادات خود مسیر اجرای این برنامه ها را در مجموعه هموار کنند.
در ادامه پس از اظهارات مدیرعامل صندوق، مدیران بر اساس  اولویت های مرتبط با صندوق ، به بررسی و  ارائه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.
در این نشست مباحث کلی به بحث و تبادل نظر گذاشته شد و مقرر گردید در جلسه بعدی نتایج بررسی های بعمل آمده جهت طرح در کارگروه اصلی به بنیاد شهید و امور منعکس شود.

لباسکار صنعتی کسا