۲۷ تیر ۱۳۹۹ | 22:24
کد خبر : 15508

مهرداد نیکزاد مدیر بازاریابی و برند/ نتیجه اعتماد به بخش تحقیق وتوسعه(R&D)

پاکشوما، نخستین و تنها تولیدکننده ماشین ظرفشویی در ایران

به گزارش برداشت روز، شرکت تولیدی صنعتی پاکشوما با هدف تولید لوازم‌خانگی بزرگ و کوچک در سال ۱۳۵۴ تاسیس شد؛ و اکنون پس از چهل پنج سال فعالیت، یکی از برترین تولید کنندگان صنعت لوازم خانگی ایران و خاورمیانه می باشد. خانواده محصولات پاکشوما در چهار گروه محصول یخچال و فریزر، ماشین لباسشویی، ماشین ظرف شویی و انواع جاروبرقی مطابق با نیازهای بومی کشور ایران و مناطق بازار هدف صادراتی تولید می شوند.

گروه صنعتی پاکشوما به پاس قدردانی از خانم ژوزفین کوچران به عنوان مخترع اولین ماشین ظرفشویی در سال ۱۸۸۶ و برنده جایزه محصول برتر نمایشگاه جهانی شیکاگو در سال۱۸۹۳، یکی از مدل‌های ظرفشویی تولیدی برند پاکشوما را به نام ایشان با عنوان (Josephine series )( سری ژوزفین) نامگذاری کر ده است.

گروه پاکشوما اولین و تنها کارخانه تولید ظرفشویی در ایران است که با ظرفیت تولید سالانه ۳۰۰/۰۰۰ دستگاه در حال فعالیت است. این گروه در حال طراحی صنعتی و تولید انواع ماشین‌های ظرفشویی مطابق با استانداردهای بالای کیفی دنیا است.

گروه پاکشوما در برنامه تولیدی خود در سال ۱۳۹۹ اقدام به تولید ۶ مدل مختلف ماشین ظرفشویی با مشارکت و تبادل تکنولوژی‌های دانش‌بنیان با همکاری برندهای بین‌المللی “مایدیا Midea آسیا” و ” کندیCandy ایتالیا” کرده است.

دومین جلسه کنفرانس خبری دستاوردهای صنعتی و تجاری گروه پاکشوما در راستای کمپین لیاقت این برند در سال ۱۳۹۹ با هدف معرفی سری های جدید ماشین ظرفشویی و همینطور معرفی خطوط تولید ماشین ظرفشویی (طراحی و تولید از ورق آهن تا محصول کامل) و مرکز تحقیق و توسعه این گروه در محل موزه و گالری نوآوری های گروه پاکشوما برگزار گردید.

سخنران اصلی این جلسه مهرداد نیکزاد ، مدیر بازاریابی کلیه برندهای این گروه بود.  ایشان در ابتدا همه خبرنگاران و روزنامه نگاران را به مشاهده وب سایت گروه پاکشوما WWW.PAKSHOMA-GROUP.COM   و مطالعه میراث برند پاکشوما و فرهنگ  و ارزشهای  این برند اصیل ( باعنوان پاکشوما کالچر) دعوت کرد.

نیکزاد، عنوان کرد که مولفه های پاکشوما کالچر عبارتند از صداقت ، شفافیت ( صفات اخلاقی) و انطباق پذیری ، چابکی (صفات حرفه ای). در همین راستا مزیت های رقابتی گروه پاکشوما را در این ۴ مولفه برای مخاطبان تحلیل کرد. ایشان در ادامه بیانات خود دستیابی پاکشوما به زیرساخت تولید در وسعت ۲۰۰٫۰۰۰ مترمربع را یک پدیده استثنایی در صنعت لوازم خانگی ایران از زمان شکل گیری تا الان دانست.

وی عنوان کرد در راستای انطباق پذیری و چابکی گروه پاکشوما ، ما برآن شدیم که استراتژی زیرساخت محصولات جدید کولرگازی، انواع یخچال فریزر، انواع جاروبرقی، انواع ماشین ظرفشویی و همینطور انواع ماشین لباسشویی تمام اتوماتیک و خبر جدیدتر اینکه سبد نسبتا کاملی از لوازم خانگی کوچک تحت برند PAKSHOMA & KITCHEN  را در آینده نزدیک عرضه کنیم.

مدیر بازاریابی این گروه صنعتی اعلام کرد که به احترام مخترع ماشین ظرفشویی در دنیا ، خانم ژوزفین کوچران برند پاکشوما نام یکی از سری های ماشین ظرفشویی تولیدی این برند در ایران را با عنوان سری ژوزفین JOSEPHINE COCHRANE   به بازار عرضه کرده است. ایشان عنوان نمود که از ماه آینده تمام رسانه های محیطی پاکشوما در سراسر ایران که بالغ بر ۱۲۰ بیلبورد میباشد به معرفی این سری با اسلوگان (شعار) همه ظرف حریف خواهد پرداخت. اشاره این شعار به امکان شستشوی ۱۶۸ پارچه ظروف آشپزخانه اعم از کریستال ، بلورجات ، ماهیتابه و ظروف پخت غذا فقط در ۳۰ دقیقه و آنهم تنها با حدودا ۹ لیتر آب میباشد.

نیکزاد، در ادامه کنفرانس بیان داشت که تحلیل های ما از الگوی مصرفی خرید لوازم خانگی خانوارهای ایرانی و تغییرات جغرافیایی ایران نشانگر این است که ماشین ظرفشویی به تدریج در حال تبدیل شدن به یک کالای ضروری و اساسی است ولی در حال حاضر حدود ۱۰ درصد ایرانی ها از این محصول در منازل خود استفاده میکنند که به دلیل صرفه جویی در مصرف آب ، مواد شوینده و درصد بالای قارچ زدایی و میکروب کشی استفاده از ماشین ظرفشویی بیشتر خواهد شد.

لازم به ذکر است که گروه پاکشوما در حال حاضر اولین و تنها تولید کننده ماشین ظرفشویی از ورق آهن تا یک محصول کامل با ظرفیت تولیدی ۳۰۰٫۰۰۰ دستگاه در سال میباشد و همینطور بزرگترین مرکز تحقیق و توسعه R&D  برای طراحی صنعتی و مهندسی لوازم خانگی بزرگ و کوچک را ایران دارا است.

در آخر نیز مدیر بازاریابی این گروه لوازم خانگی عنوان نمود، انتقال تکنولوژی در زمینه ایجاد زیرساخت طراحی صنعتی و تولید ماشین ظرفشویی با همکاری شرکت های اروپایی CANDY – HOOVER GROUP   ایتالیا و گروه بزرگ Midea آسیا انجام شده است که در همین راستا پاکشوما به عرضه ۶ مدل متنوع از انواع ماشین ظرفشویی به بازار ایران پرداخته است.

نیکزاد عنوان نمود با توجه به فن آوری ها و زیرساخت های انجام شده در زمینه ماشین ظرفشویی هدف ما تصاحب بیش از نیمی از سهم بازار این گروه محصول تا پایان سال آینده است.

نیکزاد در پایان جلسه عنوان نمود پیرو کنفرانس قبلی گروه پاکشوما به استحضار مردم ایران میرسانیم که تا پایان سال محصولات یکی از برندهای بزرگ و مشهور اروپایی را در کارخانه پاکشوما تولید و عرضه میکنیم. وی اشاره ای به نام این برند اروپایی نکرد!

 

البته لازم به ذکر است که در حال حاضر نیز انواع ماشین ظرفشویی برندهای اروپایی کندی و زیرووات ایتالیا و تا پایان سال بعد از کمرنگ شدن تحریم های نیز برند آسیایی مایدیا در کارخانجات صنعتی گروه پاکشوما تولید و عرضه میشوند.

 

لازم به ذکر است که فروشگاه اینترنتی گروه پاکشوما WWW.PAKSHOMACENTER.COM  تنها فروشگاه رسمی اینترنتی این گروه بزرگ لوازم خانگی برای فروش مستقیم کالا به مصرف کنندگان میباشد.

مشاهدات اولیه ما از این وب سایت نشان داد امکان ویژه ای با همکاری بانکها برای خرید لوازم خانگی به شکل اقساط بلند مدت و بهره کم برای زوج های جوان جهت تامین جهیزیه و دیگر ایرانیان عزیز فراهم آمده است.

 

 

زینب بهادیوند چگینی

لباسکار صنعتی کسا